Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1546 1547 1548 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Epiphany:
Skrivet av Frivolt:
Tror fan aldrig att det kommer att bli bra....Att jag kommer stå på samma ställe och stampa forever.

Spoiler:
Tryck här för att visa!
- och jag har varit inlagt många gånger. tro mig du vill inte bli inlagd.
frihet ska man uppskatta

Jag vet inte.... Just nu känner jag bara att friheten är en börda! Att friheten plågar mig varenda dag. Jag hatar denna frihet, hatar den. Vill inte ha den!! Vill inte....


vill du berätta mer om varför du inte vill ha den?


För att med frihet kommer måsten, med måsten kommer ondska! Jag tycker inte om måsten, får bara ångest av dom. Vill bara bort bort från verkligheten, bort härifrån. Allt är bara piss ändå...Förstår mig inte på livet. Om man är fri måste man jobba, tjäna pengar, ta något äckligt tråkigt jobb bara för att kunna klara sig, för sånt måste man göra. Sen måste man plugga, och slita som en jävel för att få jobb. Och när man väl fått jobb ska man skaffa familj och barn och hela fadderullan....

JAG VILL INTE!! Jag vill inte jobba, jag kan inte jobba. Jag är inte kapabel till det. Är inte kapabel till att ens göra nånting. När att bara gå utanför dörren är en plåga, ja då avskyr jag min satans frihet....Kan inte ens ha kul längre. Inget är roligt...förutom att sitta hemma i min säng och se serier! typ....

23 nov, 2014 19:53

Epiphany
Elev

Avatar


Frivolt
Du kanske skulle bli egenföretagare och göra någonting meningsfullt? vet inte om det kan hjälpa dig, men det är annat än ett vanligt "äckligt jobb". Du är din egen chef och du bestämmer!


23 nov, 2014 19:56

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Epiphany:
Frivolt
Du kanske skulle bli egenföretagare och göra någonting meningsfullt? vet inte om det kan hjälpa dig, men det är annat än ett vanligt "äckligt jobb". Du är din egen chef och du bestämmer!



Jag vet inte...tror inte det skulle gå. Då måste man jobba hårt som fan för att ens få det att gå runt, och det klarar jag inte av, alls!! det går inte, jag vet det...kan lixom inte ens ta ansvar...

23 nov, 2014 19:59

Borttagen

Avatar



Tänk att mångas och däribland min största önskan är att få ett eget hem, en trygg anställning och pengar över till något. Det borde vara basis i varje persons liv att ha det så. Och just nu orkar jag bara vara min egen vän, knappt det.

Jag tycker inte om folk längre, (möjligtvis två), jag önskar att jag hade folk jag tyckte om i mitt liv men jag orkar inte med dem. Alla jag känner tar min energi och får mig att känna mig trött.

Tror jag att jag är något som sitter och tänker negativt om andra hela tiden? Njae..

Allt jag känner är typ hat.. hat mot andra, hat mot världen, hat mot vänners barnsligt ytliga intressen och att folk aldrig bryr sig om något som är viktigt. Hat mot den vardagliga tristessen och att den gör mig rastlös, hat mot att jag tänker så här och inte orkar ge någon nått. Hat mot min familj som jag inte tycker om, hat mot folk som hör av sig och vill umgås som jag inte heller tycker om, egentligen. Jag kan ärligt säga att jag knappt skulle bry mig om folk jag umgåtts med i flera år bara dog..

vad är det för fel på mig..

23 nov, 2014 21:26

Epiphany
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:

Tänk att mångas och däribland min största önskan är att få ett eget hem, en trygg anställning och pengar över till något. Det borde vara basis i varje persons liv att ha det så. Och just nu orkar jag bara vara min egen vän, knappt det.

Jag tycker inte om folk längre, (möjligtvis två), jag önskar att jag hade folk jag tyckte om i mitt liv men jag orkar inte med dem. Alla jag känner tar min energi och får mig att känna mig trött.

Tror jag att jag är något som sitter och tänker negativt om andra hela tiden? Njae..

Allt jag känner är typ hat.. hat mot andra, hat mot världen, hat mot vänners barnsligt ytliga intressen och att folk aldrig bryr sig om något som är viktigt. Hat mot den vardagliga tristessen och att den gör mig rastlös, hat mot att jag tänker så här och inte orkar ge någon nått. Hat mot min familj som jag inte tycker om, hat mot folk som hör av sig och vill umgås som jag inte heller tycker om, egentligen. Jag kan ärligt säga att jag knappt skulle bry mig om folk jag umgåtts med i flera år bara dog..

vad är det för fel på mig..


Hatet som du känner kan egentligen vara en symptom på att du mår väldigt dåligt och inte en del av din personlighet, och därför är det inte fel på dig - det har bara hänt sorgliga saker med dig som får dig att känna så. Som Sirius Black säger - "you are not a bad person, Harry. You are a very good person which bad things have happened to."

23 nov, 2014 21:33

Filifjonkan
Elev

Avatar


Sån ångest över att jag kanske ska till skolan imorn..
Somnar till håkans text fortsätt, när mörkret kommer och allt gör ont..
när en enda textrad kan få en att tänka lite mer posivt ligger den varmt om hjärtat, håkan.

evak forever.

23 nov, 2014 22:12

Epiphany
Elev

Avatar


lumos1
Okej, men försök vara dig själv så ofta du bara kan! det viktigaste är att DU ser att du är det, alla andra är sekundärt.

23 nov, 2014 22:17

L'Amour et Psyché
Elev

Avatar


Jag tillbringar alldeles för mycket tid med att tänka tillbaks och sakna tider som varit och inte kommer tillbaka.. Lyssnar på gamla låtar och hjärtat blöder. Jag vet inte, det kanske är för att jag inte har så mycket annat att tänka på just nu. Känns som att livet står still och jag trampar vatten.

24 nov, 2014 00:24

Epiphany
Elev

Avatar


Skrivet av L'Amour et Psyché:
Jag tillbringar alldeles för mycket tid med att tänka tillbaks och sakna tider som varit och inte kommer tillbaka.. Lyssnar på gamla låtar och hjärtat blöder. Jag vet inte, det kanske är för att jag inte har så mycket annat att tänka på just nu. Känns som att livet står still och jag trampar vatten.


Tyvärr är det ju så att goda stunder försvinner. Det är ett kvitto på att det har hänt alls, men det är knappast någon tröst. Kämpar med samma problem som du. Jag har fått börja om livet från 0. Försöker tänka mig att jag ska bygga upp ett nytt liv med nya vägar men det är svårt. :c kanske skulle du också kunna börja jobba på att bygga ett nyare liv?

24 nov, 2014 00:32

Nendra
Elev

Avatar


Världens sämsta morgon!
Jag försov mig, började egentligen kl 8, men jag övertalade mamma att skriva en lapp till läraren att jag hade varit hos "tandläkaren". När jag cyklade till skolan så regnade det, men jag såg min kompis och börja snacka med henne. Hon sa att min grupp hade HÅLA! Ingen lektion fram tills kl 13 och där cyklade jag i regnet! Fick vända och cykla hem, så bajsigt! Måndagmorgon+regn+cykla till skolan för att få reda på att man inte har någon lektion+blöta byxor.
Idag är ingen bra dag!

There once was a boy named Harry...

24 nov, 2014 09:44

1 2 3 ... 1546 1547 1548 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.