Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Epiphany
Elev |
23 nov, 2014 12:23 |
|
Minihäst
Elev |
Jag är så värdelös. Jag kan inte kontakta vänner. Jag kan inte vara med någon på rasterna utan att vara överflödigt och fel fel fel. Kan inte vara rolig om jag inte driver med mig själv vilket ofta leder till att någon spinner vidare på det så att det gör ont. Kan inte vara normal och ha snapchat och folk som vill skriva med mig, kan inte svara utan att döda konversationen om någon skriver till mig. Kan inte säga till när folk är sexistiska och rasistiska för då blir jag bara jobbigare, mer pk. Kan inte låta bli heller för då sviker jag de som som behöver det. Kan inte säga sluta behandla hen dåligt utan att åka på "åhhh men det ör ju sant det jag säger" och kan inte undvika att göra det heller för vet ju att hen net kan säga ifrån själv. Kan inte se att min bästa vän skriver bästis, beeestiiie, bästavän, och liknande till andra utan att bli så jävla ledsen för att hon aldrig sagt bästis till mig, aldrig att hon ens gillar att vara med mig.
Jag kan inte ens gå ut och springa som jag lovat. Kan inte säga att jag inte vill springa utan att börja gråta och göra pappa ledsen. Kan inte prata med någon för får inte ur mig något. another day, another slay 23 nov, 2014 14:32 |
|
Epiphany
Elev |
Skrivet av Minihäst: Jag är så värdelös. Jag kan inte kontakta vänner. Jag kan inte vara med någon på rasterna utan att vara överflödigt och fel fel fel. Kan inte vara rolig om jag inte driver med mig själv vilket ofta leder till att någon spinner vidare på det så att det gör ont. Kan inte vara normal och ha snapchat och folk som vill skriva med mig, kan inte svara utan att döda konversationen om någon skriver till mig. Kan inte säga till när folk är sexistiska och rasistiska för då blir jag bara jobbigare, mer pk. Kan inte låta bli heller för då sviker jag de som som behöver det. Kan inte säga sluta behandla hen dåligt utan att åka på "åhhh men det ör ju sant det jag säger" och kan inte undvika att göra det heller för vet ju att hen net kan säga ifrån själv. Kan inte se att min bästa vän skriver bästis, beeestiiie, bästavän, och liknande till andra utan att bli så jävla ledsen för att hon aldrig sagt bästis till mig, aldrig att hon ens gillar att vara med mig. Jag kan inte ens gå ut och springa som jag lovat. Kan inte säga att jag inte vill springa utan att börja gråta och göra pappa ledsen. Kan inte prata med någon för får inte ur mig något. Kan det vara för att du inte är bekväm med dig själv? Isåfall fundera varför och försök att vara dig själv och inte göra dig till någon annan ♥ Gör det som känns bäst för dig och låt inte osynliga normer eller jante-lagar bestämma över dig. 23 nov, 2014 15:33 |
|
lumos1
Elev |
Jag vet inte vad jag ska göra. Är väldigt säker på att min bästa vän utvecklar/nästan utvecklat/har en ätstörning, och jag har ingen aning om hur jag på något sätt ska kunna hjälpa henne, eller finnas där för henne... Är bara så sjukt orolig just nu.
;;
23 nov, 2014 16:44 |
|
Epiphany
Elev |
Skrivet av lumos1: Jag vet inte vad jag ska göra. Är väldigt säker på att min bästa vän utvecklar/nästan utvecklat/har en ätstörning, och jag har ingen aning om hur jag på något sätt ska kunna hjälpa henne, eller finnas där för henne... Är bara så sjukt orolig just nu. Åh=( Gör så här: Prata med henne om det. Om det inte låter sunt det hon säger tipsa kurator eller skolsköterska att de ska prata med henne/hålla ett litet öga. Det kan göra väldigt stor skillnad. Så har man gjort med mig en gång i tiden och det hjälpte mig. 23 nov, 2014 17:55 |
|
Minihäst
Elev |
Skrivet av Epiphany: Tack ♥Skrivet av Minihäst: Jag är så värdelös. Jag kan inte kontakta vänner. Jag kan inte vara med någon på rasterna utan att vara överflödigt och fel fel fel. Kan inte vara rolig om jag inte driver med mig själv vilket ofta leder till att någon spinner vidare på det så att det gör ont. Kan inte vara normal och ha snapchat och folk som vill skriva med mig, kan inte svara utan att döda konversationen om någon skriver till mig. Kan inte säga till när folk är sexistiska och rasistiska för då blir jag bara jobbigare, mer pk. Kan inte låta bli heller för då sviker jag de som som behöver det. Kan inte säga sluta behandla hen dåligt utan att åka på "åhhh men det ör ju sant det jag säger" och kan inte undvika att göra det heller för vet ju att hen net kan säga ifrån själv. Kan inte se att min bästa vän skriver bästis, beeestiiie, bästavän, och liknande till andra utan att bli så jävla ledsen för att hon aldrig sagt bästis till mig, aldrig att hon ens gillar att vara med mig. Jag kan inte ens gå ut och springa som jag lovat. Kan inte säga att jag inte vill springa utan att börja gråta och göra pappa ledsen. Kan inte prata med någon för får inte ur mig något. Kan det vara för att du inte är bekväm med dig själv? Isåfall fundera varför och försök att vara dig själv och inte göra dig till någon annan ♥ Gör det som känns bäst för dig och låt inte osynliga normer eller jante-lagar bestämma över dig. Nej, jag är inte alls bekväm med mig själv längre och jag vet inte... Urgh. another day, another slay 23 nov, 2014 17:55 |
|
Epiphany
Elev |
Minihäst
Tre basala tips: (att börja med) *Jobba på att acceptera dina svagheter och försök att jobba på att komma så nära dig själv som möjligt. *Se dig omkring: hur många är egentligen perfekta? *Ta hand om dig själv och var förlåtande mot dig själv♥ ![]() ![]() 23 nov, 2014 18:01 |
|
lumos1
Elev |
Skrivet av Epiphany: Skrivet av lumos1: Jag vet inte vad jag ska göra. Är väldigt säker på att min bästa vän utvecklar/nästan utvecklat/har en ätstörning, och jag har ingen aning om hur jag på något sätt ska kunna hjälpa henne, eller finnas där för henne... Är bara så sjukt orolig just nu. Åh=( Gör så här: Prata med henne om det. Om det inte låter sunt det hon säger tipsa kurator eller skolsköterska att de ska prata med henne/hålla ett litet öga. Det kan göra väldigt stor skillnad. Så har man gjort med mig en gång i tiden och det hjälpte mig. Tack, ska försöka göra så! Det jobbiga är väl att vi inte går i samma skola och därför inte heller träffas så ofta. ;;
23 nov, 2014 19:40 |
|
Frivolt
Elev |
Tror fan aldrig att det kommer att bli bra....Att jag kommer stå på samma ställe och stampa forever.
Spoiler: Tryck här för att visa! 23 nov, 2014 19:48 |
|
Epiphany
Elev |
Skrivet av Frivolt: Tror fan aldrig att det kommer att bli bra....Att jag kommer stå på samma ställe och stampa forever. Spoiler: Tryck här för att visa! vill du berätta mer om varför du inte vill ha den? 23 nov, 2014 19:49 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen