@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Nu är det så att det har börjat en ny kille i vår skola. Han kommer också från Polen, och har bott i Sverige i bara två månader. Jag har sagt att vi kan träffas, och prata och så, för att det är liksom roligt att kunna prata med någon på det språket man är uppvuxen med.
Visst är det roligt, att äntligen någon förutom min familj här, pratar polska. Samtidigt gick jag med på att äta pizza med honom imorgon efter skolan, och jag vet inte... jag tycker ju egentligen inte om att vara social med någon jag egentligen inte känner. Mest pga socialfobin då. What to do? Nu har jag ju sagt att jag ska äta pizza med honom så jag får väl göra det... 29 jan, 2014 18:41 |
|
Kim Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Nu är det så att det har börjat en ny kille i vår skola. Han kommer också från Polen, och har bott i Sverige i bara två månader. Jag har sagt att vi kan träffas, och prata och så, för att det är liksom roligt att kunna prata med någon på det språket man är uppvuxen med. Visst är det roligt, att äntligen någon förutom min familj här, pratar polska. Samtidigt gick jag med på att äta pizza med honom imorgon efter skolan, och jag vet inte... jag tycker ju egentligen inte om att vara social med någon jag egentligen inte känner. Mest pga socialfobin då. What to do? Nu har jag ju sagt att jag ska äta pizza med honom så jag får väl göra det... Gör det, polacker är jätte snälla :3 *polen power* är nämligen halv-polsk xD
29 jan, 2014 18:43 |
|
KlaraTheBeat
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Vad hände med 2013? Ja, jag studerade, seglade och reste. Men vafasiken? Det var ju bästa bioåret på evigheter och jag såg typ ingenting? Jisses. 2008: 6 filmer. 7 biobesök. 2009: 10 filmer. 14 biobesök. (En viss HBP visades). 2010: 12 filmer. 17 biobesök. (En viss DH part 1 visades). 2011: 11 filmer. 16 biobesök. (En viss DH part 2 visades). 2012: 4 filmer. 4 biobesök. (Varav Hunger Games var den enda bra!) 2013: 6 filmer. 8 biobesök. (Varav tre besök skedde på filmfestivalveckan i Göteborg). Hittills 2014: 2 filmer. 2 biobesök. Kommer se ytterligare en film på filmfestivalen här i Göteborg nu i helgen, och kanske två till tre utöver det. Beror lite på transport mellan biosalongerna i stan. Det är en härlig, go stämning gentemot vanliga SF-bion. Vilka filmer såg du 2013 då?
29 jan, 2014 18:45 |
|
Borttagen
|
Kim Potter
Jättesnälla* (ursäkta, jag var tvungen, inget illa menat mot dig^^) Ja, jag vet. Är ju polack själv Det är det som är grejen. Han pratar polska och jag pratar polska, så det kan vara trevligt att prata polska med någon annan än sin egen familj typ. Men jag tycker som sagt inte om att träffa nya människor, och bara vara jag och en person till. Föredrar typ tre, fyra personer. Jag är så awkward av mig... 29 jan, 2014 18:49 |
|
Borttagen
|
Uhuh, råkade somna i fem timmar typ :C 29 jan, 2014 18:49 |
|
AlvaRawenclaw
Elev |
ett litet tips för alla er som ser på mello, är http://www.tippamelo.se
Man kan även bilda ligor där, så man kan tävla mot sina vänner, och jag har gjort en för bara mugglisar! Om ni är intresserade, skicka er email här på mugglis i en uggla, så bjuder jag in er till ligan speech! 29 jan, 2014 18:52 |
|
Kim Potter
Elev |
Skrivet av Borttagen: Kim Potter Jättesnälla* (ursäkta, jag var tvungen, inget illa menat mot dig^^) Ja, jag vet. Är ju polack själv Det är det som är grejen. Han pratar polska och jag pratar polska, så det kan vara trevligt att prata polska med någon annan än sin egen familj typ. Men jag tycker som sagt inte om att träffa nya människor, och bara vara jag och en person till. Föredrar typ tre, fyra personer. Jag är så awkward av mig... Haha ;D En i min klass pratar också polska men han är jättejobbig D:
29 jan, 2014 18:54 |
|
AlvaRawenclaw
Elev |
jag fattade precis hur mkt jag älskar pizza
speech! 29 jan, 2014 18:59 |
|
Borttagen
|
I see. Här är det ingen som pratar det... förutom den nya killen då. But yeah. 29 jan, 2014 19:00 |
|
Elma00
Elev |
Skrivet av AlvaRawenclaw: jag fattade precis hur mkt jag älskar pizza insåg precis hur mycket jag hatar pizza..
29 jan, 2014 19:06 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen