Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1540 1541 1542 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Fellrendión
Elev

Avatar


Vill ha vinter men samtidigt inte än. Vill hinna med en del saker först.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

19 nov, 2014 23:00

Epiphany
Elev

Avatar


Skrivet av Chaemy:
Jag gick förbi spegeln, granskade den fula varelsen som jag såg och brast i gråt.


Men, neej. =(men åh. *håller om dig, kramas och bjuder dig på en kopp varm choklad*
Jag vet inte hur du ser ut, men världen är inte uppdelat i fult och vackert egentligen. Det finns inget facit på hur man ska se ut. Vad du ser som fullt kan många andra tycka är underbart fint♥

19 nov, 2014 23:08

Obliviate_
Elev

Avatar


Skrivet av Fashion Fairytale:
hur hindrar man en själv att bli beroende av rökning
enda sättet är att inte röka... om du inte röker så ofta pga. ekonomin så är det väll lika bra o skippa det helt? Finns inget positivt med det..

20 nov, 2014 00:02

Borttagen

Avatar

+2


Skrivet av Fashion Fairytale:
hur hindrar man en själv att bli beroende av rökning

Det kan du bara om du verkligen vill.
Eftersom du inte blivit beroende än tar jag det som att du inte rökt länge, vilket gör det lättare att sluta.

Börja med att sätta upp gränser, till exempel att inte ta emot cigaretter eller be om några. Köp inga nya paket, istället för kan du köpa ett kexchoklad eller ett äpple - mest för det symboliska men du får något som är nyttigare och mycket billigare.
Tänk på hur många Ben & Jerrys du hade kunnat köpa om du inte hade köpt cigaretter.

Du måste tyvärr tackla anledningen till att du började också så att du inte ska börja igen. Var det grupptryck? Ångest?
Om det var grupptryck, fundera över om den här/dessa människor verkligen är värda att umgås med eller om deras vänskap är värd resten av ditt liv. Cigaretter äger dig nämligen, de tar alla dina pengar och dödar dig. Du betalar någon för att döda dig.
Se om du kanske kan hjälpa kompisen eller kompisarna att sluta också, beroende på hur bra vänner ni faktiskt är.

Om det var ångest eller liknande kanske du ska kontakta skolkurator eller BUP? Har du redan kontakt som inte fungerar, be om en ny!

20 nov, 2014 08:40

Borttagen

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Gick förbi en tiggare idag när jag skulle posta ett paket på ICA.. Jag hade bara ynka 30 spänn som jag kunde ge, och ibland har jag inte haft några kontanter att kunna ge, alls.. och det gör mig så ont att gå förbi och känna deras bedjande blickar och inte kunna ge något. Det känns som om hur mycket jag än ger så är det ändå inte tillräckligt. Jag vill ge dem allt! Nya kläder, mat, någonstans att bo.. Och eftersom vi själva har det väldigt knapert ekonomiskt så är det inte alltid jag har råd att ge några ynka lusören, ens.. och jag får så dåligt samvete, känner mig självisk när jag inte kan ge något. Jag önskar att jag kunde ge så mycket mer och det värker i bröstet när jag tänker på att det kallare vinterhalvåret är påväg.

Jag har sett tiggare med iphone 6. Vissa fejkar, men jag önskar jag kunde hjälpa dom som inte gör det

20 nov, 2014 11:11

Borttagen

Avatar


Jag borde bara sticka, bort från det här. Jag fuckar upp allt, allt! Två av mina bästa vänner vänder sig emot mig. Den ena säger att jag fuckar upp allt och att jag gör så att alla vänder sig emot henne. Den andra blir arg på mig och skickar ett mess där jag skyller på alla andra. Jag är ledsen för allt skit jag ställt till med, okej? Ni kan lika gärna lämna mig ifred så att jag inte fuckar upp allt igen.
Men N är en sjukt bra kompis, messar mig om att hon tror mig och så. Jag är jätteglad att jag har henne som vän. Men jag bara fuckar upp allt, allt! Jag vill bara inte göra det svårt för henne också. Åh, gud, jag vill bara bort ett tag just nu. Hur kan folk ens stå ut med mig, jag är så ledsen över allt.

20 nov, 2014 19:52

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag har sett tiggare med iphone 6. Vissa fejkar, men jag önskar jag kunde hjälpa dom som inte gör det

Den kan lika gärna vara upphittad. De måste inte nödvändigtvis ha köpt den för sina egna pengar.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

20 nov, 2014 19:57

LucyMalfoy
Elev

Avatar


Jag pallar inte med detta, kaoset i mitt huvud. Som inte blir bättre av att inte vara normal, inte ha normal familj

Jag lever mitt liv 402 meter i taget.

20 nov, 2014 20:03

Filifjonkan
Elev

Avatar


Just nu känns livet så dåligt.

evak forever.

20 nov, 2014 21:53

Epiphany
Elev

Avatar


Skrivet av Filifjonkan:
Just nu känns livet så dåligt.

Vill du berätta mer så kanske jag kan hjälpa dig?

20 nov, 2014 22:12

1 2 3 ... 1540 1541 1542 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.