Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1534 1535 1536 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Min kompis försökte ta självmord. Hon tog för många tabletter och jag är så rädd. Hon åkte in på sjukhus och mår tydligen bra, men ändå. Tänk om det händer igen? Och tänk om hon faktiskt lyckas då?
Och så mår jag dåligt över att jag inte berättade för någon vuxen, men det ville hon ju inte att jag skulle göra.
Vet inte vad jag ska säga till henne nu heller ...


Gud va hemskt, men det du kan göra är väl att få henne att förstå att det finns saker att göra i livet och att hennes död skulle förstöra för så många runt omkring henne.

Jag har haft/har självmordstankar, men sen så gjorde jag en så kallad 'Bucket list' och jag måste säga det finns rätt så mycket jag vill göra i mitt liv. Det hjälpte mig att inse att det finns små saker att leva för.

Min Bucket list:
Sky dive
Åka till Disney World
Åka till nån Harry Potter nöjes park
Åka till japan
Gå ut i krig
Läsa en jävligt massa böcker

11 nov, 2014 18:49

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Hapo:
Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Fellrendión:
Det är inte så snällt att hänga ut folk på anslagstavlan... ska man rapportera det eller vad?

Ja det där var inte alls snällt sagt! Inte en av personerna som "citerade" heller. Borde anmälas.
Alltså ibland orkar jag bara inte anslagstavlan...

Får jag fråga vad det är som har hänt?

Någon skrev saker om en viss medlem jag inte tänker nämna. Saker som att personens intressen var dumma och att personen var en självisk och elak person.

Inte så jätteroliga saker men det är i alla fall borttaget nu!
Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Fellrendión:
Det är inte så snällt att hänga ut folk på anslagstavlan... ska man rapportera det eller vad?

Ja det där var inte alls snällt sagt! Inte en av personerna som "citerade" heller. Borde anmälas.
Alltså ibland orkar jag bara inte anslagstavlan...

Ibland vill jag bara att anonymiteten på anslagstavlan ska försvinna. -.-

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

11 nov, 2014 18:51

Chaemy
Elev

Avatar


Skrivet av Hapo:
Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Fellrendión:
Det är inte så snällt att hänga ut folk på anslagstavlan... ska man rapportera det eller vad?

Ja det där var inte alls snällt sagt! Inte en av personerna som "citerade" heller. Borde anmälas.
Alltså ibland orkar jag bara inte anslagstavlan...

Får jag fråga vad det är som har hänt?

Det stod i princip att en person här på Mugglis var en väldigt dålig människa som bara brydde sig om sig själv och anime eller något i den stilen.

EDIT: Samma här, Fellrendión!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fcdn3.cdnme.se%2F4452636%2F8-3%2F2015-04-13-2056_552c11619606ee5f71929eee.jpg

11 nov, 2014 18:52

Detta inlägg ändrades senast 2014-11-11 kl. 18:53
Antal ändringar: 1

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Min kompis försökte ta självmord. Hon tog för många tabletter och jag är så rädd. Hon åkte in på sjukhus och mår tydligen bra, men ändå. Tänk om det händer igen? Och tänk om hon faktiskt lyckas då?
Och så mår jag dåligt över att jag inte berättade för någon vuxen, men det ville hon ju inte att jag skulle göra.
Vet inte vad jag ska säga till henne nu heller ...


Gud va hemskt, men det du kan göra är väl att få henne att förstå att det finns saker att göra i livet och att hennes död skulle förstöra för så många runt omkring henne.

Jag har haft/har självmordstankar, men sen så gjorde jag en så kallad 'Bucket list' och jag måste säga det finns rätt så mycket jag vill göra i mitt liv. Det hjälpte mig att inse att det finns små saker att leva för.

Min Bucket list:
Sky dive
Åka till Disney World
Åka till nån Harry Potter nöjes park
Åka till japan
Gå ut i krig
Läsa en jävligt massa böcker
Jo ... är bara svårt när jag själv inte har någon motivation kvar.

11 nov, 2014 18:52

Borttagen

Avatar


sanna1324567Jag trodde inte att jag hade nån motivation, men det måste ju finnas nåt att fortsätta för.

11 nov, 2014 19:04

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Hapo:
Skrivet av Chaemy:
Skrivet av Fellrendión:
Det är inte så snällt att hänga ut folk på anslagstavlan... ska man rapportera det eller vad?

Ja det där var inte alls snällt sagt! Inte en av personerna som "citerade" heller. Borde anmälas.
Alltså ibland orkar jag bara inte anslagstavlan...

Får jag fråga vad det är som har hänt?

Det stod i princip att en person här på Mugglis var en väldigt dålig människa som bara brydde sig om sig själv och anime eller något i den stilen.

EDIT: Samma här, Fellrendión!

Människan har skrivit dit det igen. -.-

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

11 nov, 2014 20:57

Epiphany
Elev

Avatar


JAG ÄR SÅÅ TRÖTT OCH SLUT OCH SLITEN OCH SUR OCH BESVIKEN OCH IRRITERAD OCH UPPRÖRD OCH LEDSEN OCH ULTRALEDSEN OCH STRESSAD OCH ULTRASTRESSAD

12 nov, 2014 13:45

Tuggrus
Elev

Avatar


Jag berättade för din närmsta vän att du pratar skit om honom bakom hans rygg, att du, hans enda vän i hela skolan, går och pratar skit om honom när han inte lyssnar. Att du psykiskt och fysiskt mobbar honom extremt grovt och när du sedan får reda på att jag berättade allt för honom så blir du extremt arg, säger att jag inte ska lägga mig i.

Jag berättade för din nya flickvän att du var otrogen med henne bakom hennes rygg, med mig, ditt ex. Att du sa till henne att du hade dumpat mig en månad innan du verkligen gjort det. Att du hade hjärta att ligga med mig, hålla min hand, kyssa mig och hålla om mig medan du flörtade med en annan tjej. Jag berättade för henne hur du behandlar mig, hur du ser på mig, hur dina ögon glittrar när du ser mig i korridorerna och hur dina händer vill lägga sig om mig. Du vill ha mig.

När du får reda på detta så anklagar du mig, säger att allt är mitt fel och att jag förstört ditt liv, totalt. Att jag ska låta ditt liv vara och att du skiter totalt i hur jag tänker. Att jag inte har rätt att berätta för dina nära och kära hur du faktiskt behandlar dem, att jag inte har rätten att berätta för dig hur hemskt du behandlar alla i din närhet. När jag sedan säger emot så hotar du med att slå ihjäl mig, att sprida falska rykten om mig. Du kallar mig en hjärtlös bitch och att om jag skulle dö under dina nävar så skulle du bara skratta och inte bry dig. Skulle jag dö på grund av dig så skulle du alltså aldrig må dåligt över det. Visst, jag är din exflickvän, men bara för det så har du inte rätt att hota med att slå ihjäl mig. Ingen frisk människa gör något sånt och förstår fortfarande inte hur jag kunde låta dig ligga i min säng, vara i mitt hem och hålla om mig.

Nu vet inte vad jag ska göra, om jag vågar anmäla dig till polisen eller om du kommer döda mig för det. Om polisen ens kommer ta mig seriöst utan fysiska bevis som blåmärken på kroppen. Jag har ingen aning. Men jag mår extremt dåligt över det.

Yet, I still fucking love you.


MUMS!

12 nov, 2014 20:20

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Åkte till sjukhuset med två av mina bästa kompisar idag, för att hälsa på en tredje bästa kompisar. De är så underbara
Och allt gick bra, förutom för min och C's gråtattack när C började prata om hur hon trodde att M skulle dö (och det trodde jag med, när J sa i skolan att M låg på sjukhuset)
Men jag är rädd. Och jag är stressad pga. skola och prov och NaNo och allt
Hejdå

12 nov, 2014 20:33

Borttagen

Avatar


Skrivet av Tuggrus:
Jag berättade för din närmsta vän att du pratar skit om honom bakom hans rygg, att du, hans enda vän i hela skolan, går och pratar skit om honom när han inte lyssnar. Att du psykiskt och fysiskt mobbar honom extremt grovt och när du sedan får reda på att jag berättade allt för honom så blir du extremt arg, säger att jag inte ska lägga mig i.

Jag berättade för din nya flickvän att du var otrogen med henne bakom hennes rygg, med mig, ditt ex. Att du sa till henne att du hade dumpat mig en månad innan du verkligen gjort det. Att du hade hjärta att ligga med mig, hålla min hand, kyssa mig och hålla om mig medan du flörtade med en annan tjej. Jag berättade för henne hur du behandlar mig, hur du ser på mig, hur dina ögon glittrar när du ser mig i korridorerna och hur dina händer vill lägga sig om mig. Du vill ha mig.

När du får reda på detta så anklagar du mig, säger att allt är mitt fel och att jag förstört ditt liv, totalt. Att jag ska låta ditt liv vara och att du skiter totalt i hur jag tänker. Att jag inte har rätt att berätta för dina nära och kära hur du faktiskt behandlar dem, att jag inte har rätten att berätta för dig hur hemskt du behandlar alla i din närhet. När jag sedan säger emot så hotar du med att slå ihjäl mig, att sprida falska rykten om mig. Du kallar mig en hjärtlös bitch och att om jag skulle dö under dina nävar så skulle du bara skratta och inte bry dig. Skulle jag dö på grund av dig så skulle du alltså aldrig må dåligt över det. Visst, jag är din exflickvän, men bara för det så har du inte rätt att hota med att slå ihjäl mig. Ingen frisk människa gör något sånt och förstår fortfarande inte hur jag kunde låta dig ligga i min säng, vara i mitt hem och hålla om mig.

Nu vet inte vad jag ska göra, om jag vågar anmäla dig till polisen eller om du kommer döda mig för det. Om polisen ens kommer ta mig seriöst utan fysiska bevis som blåmärken på kroppen. Jag har ingen aning. Men jag mår extremt dåligt över det.

Yet, I still fucking love you.




Det där.. borde du anmäla.. faktiskt. Det är ju dödshot! Det kommer de nog ta på allvar..

Förresten - kram. ♥

12 nov, 2014 20:42

1 2 3 ... 1534 1535 1536 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.