@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av Borttagen: Hittade det här i ett forum: En stor skillnad som finns mellan HP och LotR är tjejer. I HP är ungefär hälften av karaktärerna tjejer och många av dem är framstående, smarta och modiga m.m. I LotR-filmerna nämns knappt tjejer alls, och de som nämns är bara svaga kvinnor som är tillsammans med någon av de viktigare männen, t.ex. Arwen och Eowyn. Hmpff... Får jag säga att den som kallar Éowyn svag är ganska så dum i huvudet? Plus, när skrevs Lotr och när skrevs HP? Man såg kvinnor annorlunda förr så varför skulle det inte vara annorlunda? "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 jan, 2014 20:43 |
|
stellaa
Elev |
13 jan, 2014 20:44 |
|
Kim Potter
Elev |
13 jan, 2014 20:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Vildvittra: Eller hur! Tycker att det överlag är dumt att jämföra HP och LotR eftersom att de var skrivna vid helt olika tidpunkter och för olika målgrupper ^^Skrivet av Borttagen: Hittade det här i ett forum: En stor skillnad som finns mellan HP och LotR är tjejer. I HP är ungefär hälften av karaktärerna tjejer och många av dem är framstående, smarta och modiga m.m. I LotR-filmerna nämns knappt tjejer alls, och de som nämns är bara svaga kvinnor som är tillsammans med någon av de viktigare männen, t.ex. Arwen och Eowyn. Hmpff... Får jag säga att den som kallar Éowyn svag är ganska så dum i huvudet? Plus, när skrevs Lotr och när skrevs HP? Man såg kvinnor annorlunda förr så varför skulle det inte vara annorlunda? 13 jan, 2014 20:52 |
|
Ginny00
Elev |
Lyssnar på Wizard Rock och har pyjamasbyxor med Hello Kitty i storlek 140.
Tror jag fick de år 2008. DE ÄR SKÖNA OK?? 13 jan, 2014 20:53 |
|
Borttagen
|
13 jan, 2014 21:03 |
|
Ginny_Power
Elev |
13 jan, 2014 21:05 |
|
Solkatten
Elev |
Skrivet av Solkatten: Min dator stängdes av och jag hade ett dokument som jag inte hade sparat så nu är allting förlorat! </3 Det går inte att fixa på något sätt?? "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 13 jan, 2014 21:19 |
|
Chaemy
Elev |
13 jan, 2014 21:23 |
|
Vildvittra
Elev |
Skrivet av Solkatten: Skrivet av Solkatten: Min dator stängdes av och jag hade ett dokument som jag inte hade sparat så nu är allting förlorat! </3 Det går inte att fixa på något sätt?? Vad har du för skivprogram? "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 13 jan, 2014 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen