Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Polyjuice
Elev |
Skrivet av Epiphany: Ni kan alltid uggla mig eller nämna mig i kommentarer. Svarar alltid om någon behöver mig! ♥ ♥ ♥ Melody Malfoy Hej Melody Malfoy. Jag förstår hur det kan kännas. Själv har jag varit en sådan person som har varit ensam länge, men människor har ändå "kommit och gått" på sätt och vis. Ibland måste man göra uppoffringar. Jag brukar skriva att man måste göra det som känns bäst i hjärtat. Jag brukar tänka att finns det två saker som jag måste välja mellan, och båda skapar smärta på ett eller annat sätt väljer jag det alternativ som gör minst ont ont i hjärtat. Jag vet inte vad denna sanning handlar om, men det brukar vara så med sanningar att om man håller dem inom sig gör det mer ont i hjärtat än om man berättar dem, men båda vägarna gör ont. Den ena gör bara lite mindre ont. Att berätta sanningen är att vara modig och att ha värdighet. Berättar inte jag sanningen kan det kännas som om jag förlorar min värdighet och känner skam i stället och skammen gnager i mitt hjärta med vassa tänder om den får chansen att göra det. Jag hoppas detta gör att du får lite perspektiv på det hela ♥. Solkatten Enligt mig är sittplats säkrast. Ståplats kan vara lite riskabelt eftersom publiken tenderar att trycka ihop sig. Har själv råkat ut för det, men du känner själv förstås. Det är bara mitt tips! Polyjuice Funderar på vad jag ska skriva till dig just nu. Nu ska jag gå och lägga mig med jag snickrar på ett svar till dig också ♥ Du ska i alla fall veta att livet har väldigt stora möjligheter. Åldern är bara siffror. Isse99 Klart jag gör :-) ♥ Tänker just nu för fullt! ![]() Luna_rav Ingen orsak! Hoppas det hjälper. Glöm aldrig att du är värdefull, att du är älskad för att du är du, för ingen annan är som dig, Luna_rav. Tack Är ganska tråkig 30 okt, 2014 18:43 |
|
Elma00
Elev |
Hur berättar jag för min svenska lärare att jag mår jättedåligt så fort jag skrivet någonting? Jag begär inte att jag ska få slippa alla arbeten, jag vill bara ha hjälp så att jag slipper timmarna där jag enbart sitter inne på toan och gråter medans jag överväger att ta livet av mig.
30 okt, 2014 18:44 |
|
PotterHead2014
Elev |
Inget att säga behöver bara skriva lite
The Five Fandoms 30 okt, 2014 19:27 |
|
JuliaBullen
Elev |
//Julia 30 okt, 2014 19:34 |
|
SevLoveer
Elev |
30 okt, 2014 21:47 |
|
Epiphany
Elev |
1). Skriver av mig:
Mår inte alls bra! Jag känner mig vilsen i livet. Önskar att mitt liv blir bra igen, men den jag var förut är förstörd för evigt och nu måste jag bygga upp ett helt nytt liv i en helt ny värld (känns det som) och jag vet inte om jag klarar av det här nya livet. Allting är så nytt. Människorna, platserna, - allt. Ibland förstår jag inte var jag är när jag slår upp ögonen på morgonen (eller mitt i natten), tror att jag är i rummet där jag brukade sova i mitt förflutna. Ibland vaknar jag och skriker för att jag tror att jag är där igen och upptäcker att allt är borta, snedtaket ovanför sängen liknar bara det rum som jag lämnat bakom mig. ----------------------- 2). Svar till mugglisar: ------------------------------------ SevLoveer Åh -------------------------------------- JuliaBullen Uggla mig om du vill - finns alltid tillgänglig för den som behöver mig. ♥ (svarar inte alltid direkt) ![]() ----------------------------------- Isse99 En idé som jag har just nu är att du bjuder in dina sportkompisar att göra någonting med dig på fritiden, någonting ni kan göra tillsammans och försök bygga upp vänskap på sidan om sporten=) ----------------------------------- Polyjuice Nu har jag snickrat ihop ett svar som jag tror att du kommer att tycka om. Jag tänker så här om din situation: Du känner att barndomen är någonting i ditt förflutna nu, och du verkar inte vilja lämna den. Men barndomen kan finnas kvar, men kanske inte visa sig på samma sätt som den har gjort förut. Till exempel tycker jag att det är hur roligt som helst att titta på barnsaker. Jag får på sätt och vis en varm och mysig känsla i magen att gå på barnavdelningen. Man kanske inte vill leka med sakerna, men det känns så bra att titta på dem eller samla på sig en samling barnsaker man kanske hittar på loppis eller om man vill köpa på affären; att bara ha lite barnsaker omkring sig gör mig glad. Just nu kanske det känns jobbigt för dig, men snart får du se att barndomen stannar hos dem som vill, bara på andra sätt än vad den har gjort förut. Min saknad av barndomen kan bli lite mindre om jag t.ex får andra barn att bli glada. Att skapa med barn, prata med barn, leka med barn, ordna kalas för barn, osv. Bara att få titta på barn som busar och leker gör mig glad. =) tänk på saken! 30 okt, 2014 21:51 |
|
Miss_Green
Elev |
Skrivet av SevLoveer: Jag behöver bara en vän. Känner mig ensam så ensam... Jag kan vara din vän c::: nej men seriöst om du behöver uggla mä nån så finns jag ^^ ♥ ;; ![]()
30 okt, 2014 22:41 |
|
Wimlla
Elev |
30 okt, 2014 23:07 |
|
Fashion Fairytale
Elev |
Vad gör man om man älskar en person fett mycket och personen är basically den enda som "förstår" en men samtidigt förstör den en mer än något annat för jag vet seriöst inte okej c u.
31 okt, 2014 00:25 |
|
Epiphany
Elev |
Fashion Fairytale
Vill gärna hjälpa dig... Elma00 Om jag var du skulle jag mejla läraren eller prata med läraren efter lektionen och fråga om ni kan ha ett möte tillsammans angående undervisningen, alternativt prata med elevhälsoteamet och din mentor och be om stöd därifrån. ♥ NTonks Gissar att hon kanske inte mår bra själv av någon anledning eller känner sig stressad. Försök att tänka att det inte är ditt fel eller att det på något sätt skulle vara "fel på dig". När människor mår dåligt eller känner sig stressade kan de börja försöka organisera om livet på lite olika sätt. Detta behöver ju inte vara sant, jag bara gissar utifrån det du skriver. Man kan ju också må dåligt under en period för att man är inne i någon kris. Kan vara ålderskris till exempel. Det är inte helt omöjligt heller att det kan bli så om man oroar sig för att någonting ska hända. Det finns helt enkelt så många tänkbara orsaker som kan göra att hon uppför sig på detta sätt. Hoppas allt blir bra och att detta hjälper lite grann ♥ themarauder KOM IGEN DU KAN FIXA DET! HEJA! Snart kommer du att vara på banan igen. ♥ 31 okt, 2014 00:32 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen