Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! 26 okt, 2014 19:02 |
|
Fellrendión
Elev |
26 okt, 2014 19:33 |
|
Epiphany
Elev |
Identitetskris.
Stress. Point of no return. Ledsen. Allmänt borta. Tappat tron på mig själv. Vill hjälpa andra men kan inte hjälpa mig själv. Uppgiven. Ångesten. Gråten. Identitetskrisen. Stressen. The point of no return. Skammen. ![]() 26 okt, 2014 21:39 |
|
Frivolt
Elev |
Ska se en skräckfilm nu tror jag... har sån ångest och skräckfilm brukar dämpa den! Måste bara vänta tills min pappa går och lägger sig, så jag slipper se på tv:n samtidigt.... den stör -.-
Imorgon ska jag ha ett möte med nån o prata om o se om jag kan få pengar nu när jag är sjukskriven. Jag hoppas verkligen att det ska gå igenom D: Jag orkar inte mitt liv annars.... 26 okt, 2014 23:12 |
|
Borttagen
|
För ett par år sedan började jag prata med en man i fyrtioårsåldern på helgon.se. Han kände sig väldigt missförstådd, i synnerhet på helgon, och jag tyckte synd om honom då sakerna vissa människor där kunde säga var ganska råa.
Jag har alltid blivit kallad ”naiv”, men jag vill så gärna tro det bästa om var och en. Så jag utvecklade en vänskap med honom. Pratade med honom och lugnade honom när helgoniterna var för elaka, stöttade honom genom hans svåra stunder, fortsatte förklara för honom att kvinnan för honom finns och att han inte alltid kommer att vara ensam, gav konstruktiv kritik på hans musik, hans skrivande, hans målande, hans allt. För en kort tid sedan blev han nyfrälst inom kristendomen. Jag tyckte det var fantastiskt roligt att han hade funnit sin tro, för han kändes mycket gladare nu. Jag har vänner från världens alla hörn med alla möjliga olika religioner - allt från kristendomen till hinduismen till islam till afrikanska stamreligioner. Det är så uppfriskande och fantastiskt med så många fina kryddor i grytan, det gör det hela mer smakrikt tycker jag. Jag och mina vänner har alltid levt i samspel med varandra. Med intresse tagit del av varandra och våra kulturer, alltid respekterat varandra. Och jag har aldrig någonsin fått höra, av någon av mina vänner, att det jag tror på är fel. Förrän nu. Min vän, som jag började prata med på helgon för ett par år sedan, började kalla alla andra religioner utöver kristendomen, för ”skadliga”, ”äckliga” och ”onda”. Han sa att vi är vilse. Att vi kommer hamna i fördärvet om vi inte söker ”Guds väg” och att jag har ett kärleksförhållande med mina gudar. Jag berättade gång på gång för honom att jag förstår att kristendomen kanske är det enda som är rätt för honom, men att han måste förstå och respektera att det inte är alla som vill gå den vägen. Men det ville han varken acceptera eller respektera. Han har sårat mig otaliga gånger förut, trots alla gånger jag har försvarat honom, hållt honom om ryggen och hjälpt honom upp. Jag har berättat det för honom, och han har bett om ursäkt, men ändå har han fortsatt såra mig. Så när han gav sig på något så intimt som det jag tror på, så tog mitt tålamod slut. Jag förtjänar inte att bli behandlad så. Jag ska inte behöva höra att min tro är äcklig och skadlig. Särskilt inte från en vän! Jag vill inte ha vänner som bara respekterar mig ibland, jag vill ha vänner som alltid respekterar mig, och det gjorde inte han. Jag berättade för honom att jag inte accepterar att någon beter sig så mot mig, och att jag inte visste om jag orkade ge honom fler chanser, men han hade inte någonting som helst att säga om vår vänskap. Det enda som betydde något var Gud, Jesus, Bibeln och ”den rätta vägen.” Så jag blockade honom. Både på facebook och på helgon. Jag har aldrig blockat någon förut, men han sliter sönder mig bit för bit. Han har tydligen blockat mig tillbaka, och det är väl egentligen lika bra. Jag vet att han kommer att skriva en massa dagboksinlägg på helgon om mig nu, och ärligt talat så skiter jag i vilket. Han ska inte få ta mer nu. Jag har också en gräns. Och han har fått fler chanser än jag någonsin ger någon annan. Jag är så förbannat jävla ledsen och besviken. Det värsta är att han påstår att jag bara använde det här som en ursäkt för att bli ovän med honom. Jag har aldrig fått ett så hårt slag i ansiktet förut.. Ibland undrar jag om jag var dum som viftade bort allas varningar om honom.. För jag har tappat räkningen på hur många gånger han har gjort mig illa rent känslomässigt. Jag kanske var alltför naiv ändå. 27 okt, 2014 18:12 |
|
LucyMalfoy
Elev |
Kattuggla Du vet att du alltid kan prata med mig om allting, det vet du va? ♥
Stå upp för dig själv. Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 27 okt, 2014 18:16 |
|
Borttagen
|
Ska börja med antidepressiva imorgon.
Spoiler: Tryck här för att visa! 27 okt, 2014 19:11 |
|
Atira
Elev |
Kattuggla Respekterar han inte dig och din tro är han inte värd din vänskap. Så enkelt är det. Du är inte värd att må dåligt bara för att han är en idiot. Stå på dig!
Kram! ♥ 27 okt, 2014 19:29 |
|
Epiphany
Elev |
Kattuggla
När jag försöker skriva ner ord för vad jag tänker just nu kan jag bara komma att tänka på prästen i Les Miserablés, han som gav sitt silver till Jean Valjean för att han inte skulle föras bort. Och vad vill jag säga med det? Jo, att människor måste göra det som känns rätt i hjärtat; annars är vi ingenting annat än kosmiskt stoft. Du har gjort vad du tyckte var rätt; låt inte honom sluta vara den fina människa du är. Låt livet gå vidare och var stolt över dig själv och dina egenskaper. ♥ Chaemy Så får du verkligen inte tänka! Till att börja med måste du lugna ner dig en aning. Försök att leva i nuet. Vi kan skriva i privatmeddelanden om du vill. ♥ Tänker på dig när jag hör på den här låten. TheFifthMarauder Jag vet inte nog mycket för att kunna dra några riktiga slutsatser utifrån det du skriver; det kan bara du. Jag tror att det är så att stänga ute en person du egentligen tycker mycket om är mycket smärtsammare i längden. Försök att hitta en annan lösning, fundera på vad det är som gör dig ledsnare i hennes sällskap och börja där. ♥ AlvaRawenclaw Jag känner inte din mamma, men kan det vara så att hon inte vet vad hon ska göra. Man bör aldrig säga till sin dotter att man inte orkar med hennes problem längre; men kanske det är en slags förklädnad. Kanske hon egentligen säger: "Älskade dotter, jag vet inte vad jag ska göra." ♥ NTonks Kom ihåg att alla människor inte går upp i vikt av medicinerna. Sköt om dig själv och var lagom hälsosam. Det är mitt råd♥ yerAwizardThea Jag förstår dig verkligen! Var stolt över den du är och ha ett öppet hjärta för framtiden, det är mitt råd. ♥ jagvetinteriktigt Skulle du vilja förklara lite mer så kanske jag kan hjälpa dig? ♥ Fellrendión Vad är du orolig för? ♥ 27 okt, 2014 20:52 |
|
Fellrendión
Elev |
Ephipany: Vi hittade en mask i ett flingpaket och nu oroar jag mig för att jag kan ha fått någon sjukdom av att ha ätit av sdmma flingpaket tidigare.
Det är förresten jättefint att du tar dig tiden att försöka muntra upp så många som du gör. Jag hoppas att allting löser dig för dig för det är du värd.♥
27 okt, 2014 21:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen