Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

If the stars keep shining [Sv]

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

1 2 3 ... 14 15 16 ... 91 92 93
Användare Inlägg
jullanbrullan19
Elev

Avatar


MEEER! Så himla bra!

23 september <3

26 aug, 2011 18:17

lillalollo
Elev

Avatar



Kapitel 13 -
Ginny Weasley

Hermione och jag hade inte hunnit spendera en enda dag i varandras sällskap sen striden.
Så en dag så tog vi oss till Hogsmead tillsammans.
Där var det fullt av folk.
"Ska vi gå och ta en honungsöl?" Tillsammans gick vi mot Tre kvastar. Väl inne slog vi oss ner vid ett lagom stort bord.
"Hur går det med dig och Ron då?", fnissade jag. Hermione blev pionröd i ansiktet.
"Bra antar jag... Men du och Harry då?" Min tur att bli röd i ansiktet.
"Det är bra.", sa jag och tog en klunk öl.
"Jag sa ju att det skulle bli bättre när du slappnade av lite!", log Hermione. Jag nickade.
Det hade funkat. Men det var konstigt. Att jag kunde få världens finaste kille. Killen jag varit kär i halva mitt liv. Att han var kär i mig med. Den tanken var slående!
"Men Ginny... Har du haft någon kontakt med Dean på senaste tiden?"
"Varför skulle jag ha haft det?", frågade jag häftigt.
"För att ni fortfarande är vänner...?", sa Hermione med ett snett leende. Jag drog en djup suck.
"Nej, det har jag inte."
Vi satt och pratade i flera timmar. Det var kul att få vara med Hermione själv för en gångs skull.

När vi kom hem satt Harry och Ron och mumlade i köket. När vi kom in tystnade de omedelbart och tittade upp.
"Var det kul i Hogsmead?", frågade Harry och gav mig en puss på kinden. Jag nickade.
"Vad har ni för hemligheter för er då?", undrade Hermione och satte sig bredvid Ron.
"Det får du veta så småningom.", skrattade han och drog henne intill sig i en kram.

Det var något på gång. Men vad?

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

26 aug, 2011 18:52

Theresia Joanné
Elev

Avatar

+1


Mer! Jättebra

<3 Harry Potter <3

26 aug, 2011 19:11

Borttagen

Avatar


ääääälskar't!!

26 aug, 2011 19:12

Ida S
Lärare

Avatar


Så sjukt bra, det känns som jag bara upprepar mig hela tiden men det är det enda jag kan tänka när jag läst klart dina kapitel: riktigt grymt fantastiskt BRA!!

"we live together, and harry does all the cooking."

26 aug, 2011 19:13

Borttagen

Avatar


Bra

26 aug, 2011 19:19

linnvendela
Elev

Avatar


Meeeer!=D♥

Jaha.

26 aug, 2011 19:26

lillalollo
Elev

Avatar



Kapitel 14 -
Ron Wealsey

Det var dags. Detta var dagen D.
Jag skulle fria till Hermione ikväll. Jag var så spänd att jag bara satt och stirrade rakt ut i luften större delen av dagen.
"Mår du bra Ronald?", kom det från mamma med jämna mellanrum. Jag nickade stumt. Men i huvudet flammade bilder upp. Hermione skrattade åt mig och sa saker som: "Trodde du verkligen att jag skulle gifta mig med DIG?"

Harry klappade mig lugnande på axeln, men jag såg att han också var nervös. De gröna ögonen var stirriga och hans hår var ännu rufsigare än vanligt.
Men på kvällen blev det inte riktigt som vi hade tänkt oss..

"Jag och Arthur tänkte gå ut och äta ikväll. Men ni klarar er själva, eller hur?", sa mamma.
Jag och Harry sneglade på varandra. Men Hermione och Ginny nickade.
"Självklart!"

Kvällen blev underbar. Vi satt ute i trädgården i den vackra sommar kvällen och åt.
"Varför har ni gjort det så fint?" undrade Ginny. Jag harklade mig lite.
"Ähum.. Varför inte?", fick jag ur mig. Gud vad idiotiskt!
Jag var så nervös att jag skakade.
Solen höll på att gå ner. Det var dags.
Harry nickade mot mig och harklade sig.
"Jo.. Vi skulle vilja säga en sak.." sa han. Nu fanns det ingen återvändo. Nu var det dags!

Jag reste mig samtidigt som Harry, och vi gick ner på knä. Jag fumlade med asken i fickan. Min händer var svettiga och hala. Jag fick upp den samtidigt som Harry och öppnade den röda asken.
"Vill du gifta dig med mig?", ekade vi. Både Hermione och Ginny reste sig chokade upp. De sneglade mot varandra.
"Klart jag vill!" utropade Ginny och slängde sig om halsen på Harry och kysste honom intensivt.
Hermione såg rakt in i mina ögon. Hennes leende var obeskrivligt.
"Absolut!" Lättnaden och glädjen dunsade ner i magen på mig. Hon hade sagt ja! Jag reste mig upp och hon kysste mig.

Det måste ha varit en glädje-syn om man sett det.
Två par som stod och skymningen, tätt omslingrade och kysstes.
Medan solen långsamt gick ner vid horisonten...

"Hogwarts will always be there to welcome you home" - J.K Rowling

26 aug, 2011 19:32

Borttagen

Avatar


NAAAAAAAAW ♥

26 aug, 2011 19:34

Borttagen

Avatar


Romantiskt ♥

26 aug, 2011 19:36

1 2 3 ... 14 15 16 ... 91 92 93

Forum > Fanfiction > If the stars keep shining [Sv]

Du får inte svara på den här tråden.