Grupprollspel [prs]
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Grupprollspel [prs]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Threstaler
Elev |
Någon knackar på kupédörren, jag kollar upp och ser en pojke stå där.
"Vill du komma in?" frågar jag.
8 feb, 2015 19:34 |
|
Borttagen
|
"om jag får." sa jag och log svagt. "hade tråkigt och tänkte att jag lika gärna kunde snacka med någon."
8 feb, 2015 19:58 |
|
Threstaler
Elev |
8 feb, 2015 19:59 |
|
Borttagen
|
Utanför McGonagall's kontor
Jag och Inez stod utanför McGonagall's kontor. "Kan du lösenordet?" frågade jag Inez. "Tror det är 'Dumbledore's näsa'." sa Inez. "Dumbledore's näsa", viskade jag till den fula stenfiguren. Den skrattade lite och hoppade ur vägen för mig och Inez. Vi åkte upp för den snurrande trappan och kom upp i ett hörn av McGonagall's kontor. McGonagall själv satt vid sitt skrivbord och läste intresserat på ett papper. Men plötsligt slog hon upp blicken och fick syn på oss. "Godförmiddag", sa hon och hon verkade vara på rätt så bra humör för hon log vänligt mot oss. "Och vad är eran ärende då?" "Ehmm..." började jag. "Jo, vad hände då jag typ svimmade eller nåt. Du vet, på Hogwarts-expressen." "Jaa, det ja!" sa hon. "Sätt er så kan jag berätta.". Hon viftade lite med sitt spö och plötsligt stod två mörkgröna enkla fåtöljer framför hennes skrivbord. ________________________________________ Caty Delacour vill du skriva om vad som händer nu?? 8 feb, 2015 20:43 |
|
Borttagen
|
"tack." sa jag lättat och gick in. "berätta om dig själv." sa jag glatt
8 feb, 2015 20:45 |
|
Threstaler
Elev |
"Åh, var ska jag börja?" säger jag och skrattade. "Jag är väll ganska glad, positiv och så. Otroligt klantig av mig och ganska glömsk. Och ibland har jag lite, eller kanske inte så lite, svårt att hålla tyst! Men jag jobbar på det förstår du, men orden liksom bara flyger ur mig som ett vattenfall eller något... jag kanske ska sluta där. Kan inte du berätta lite om dig istället?"
8 feb, 2015 20:56 |
|
Borttagen
|
"tja jag heter Daniel wing men kallas Day. Är 15 år, går i Rawenclaw och är rätt så glad antar jag."
8 feb, 2015 21:03 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen