Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
Hattmakaren kokade tevatten och tog fram tepåsarna. Sedan satte han sig vid sitt gamla långa tebord som nästan täckte ett helt rum. Många av kopparna såg inte ut att ha diskats på ett långt tag, men han satte sig där en kopp var oanvänd och fyllde den med vatten.
Sen tog han en tepåse och la den i koppen. "Drick, det är jättegott"! Sa Hattmakaren och rullade ögonen. "Nej, om du vill bevisa något, testa på dig själv"! Sa Alice motsträvigt. Hattmakaren drack.
23 dec, 2013 16:06 |
|
Borttagen
|
Jasper såg tveksamt på teet skulle han dricka ? skulle han inte dricka? Han såg nervöst på Hattmakaren
23 dec, 2013 16:09 |
|
Fellrendión
Elev |
Det enda som hände med Hattmakaren var att han drack lite till och hällde upp mer när teet var slut. Sen tog han ett litet kex som var i en skål och åt av det.
"Skäms på dig! Hur kan du bara sitta och fika när när dina vänner är försvunna", sa Alice surt. Sedan la hon armarna i kors.
23 dec, 2013 16:11 |
|
Borttagen
|
" Vi måste hitta dina vänner hållder med Alice du borde Skämas " sa Jasper
23 dec, 2013 16:13 |
|
Fellrendión
Elev |
"Äh, de brydde sig nog aldrig om mig... de brydde sig nog bara om mina kakor och te så det spelar ingen roll", sa Hattmakaren.
Utan förvarning drog Alice upp honom ur stolen och kastade honom rakt in i spegeln. Han ramlade rakt igenom den och sedan var han borta.
23 dec, 2013 16:18 |
|
Borttagen
|
Jasper såg på Alice chockad över vad hon nyss gjorde han såg på henne
23 dec, 2013 16:20 |
|
Fellrendión
Elev |
"Kom, det är inte bara hans jobb att leta reda på dem", sa Alice. Hon gick först ner till källaren och hämtade ett långt rep, sedan knöt hon det runt sin midja och sen vid bordet.
23 dec, 2013 16:24 |
|
Borttagen
|
jasper fick fram ett rep med magi och knöt fast sig innan han gick mot spegeln och hoppade in i spegeln.
23 dec, 2013 16:25 |
|
Fellrendión
Elev |
"Jag beundrar verkligen ditt sätt att handskas med människor", sa Dinah leendes.
"Säg inte att du håller på bli galen, du också"? Sa Alice. "Som du hörde förut så är vi alla galna här, vissa mer eller mindre, men alla är det"! "Jag är inte galen", sa Alice. "Om du inte blivit det än så kommer du bli det"! "Nog med prat om galna människor", sa Alice och gick in i spegeln.
23 dec, 2013 16:28 |
|
Borttagen
|
Jasper såg sig om innanför spegeln han såg in i ett mörkt rum så han såg inte så mycket
23 dec, 2013 16:29 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen