Hogwarts nyhetsbrev
Forum > Harry Potter > Hogwarts nyhetsbrev
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Santi
Elev |
Aha tänkte inte på det, men tror nog alla blir gladast på det viset då man lätt finner artiklarna ( inte en massa kommentarer ) och så kan man ju kommentera och byta idéer i en annan tråd
"love is the most powerful thing of all." - JK Rowling 28 apr, 2011 21:36 |
|
Knizzlare
Elev |
Ja, det är ju faktiskt smart!
Annars kan man ju ta din idé och sen lägga tråden i quidditchplanen, så blir det liksom inte spamm typ, eller så kan vi först lägga den i Off Topic, och sen se ifall prefekterna tycker det är för mycket, för då kan vi ha den i Quidditchplanen! ![]()
28 apr, 2011 21:39 |
|
Santi
Elev |
Låter bra!
"love is the most powerful thing of all." - JK Rowling 28 apr, 2011 21:41 |
|
Alicedor
Elev |
Billius har inte skickat något till mig om Quidditch så jag måste sparka henne. Jag kan skriva om Quidditch den här veckan och sen så får någon annan vara reporter för quidditch.
Mugglar världen kommer nästa vecka för att jag har bestämt att det ska vara varanan vecka. Så här ser tidningen ut. Jag är klar. Hogwarts Nyhetsbrev Dagens Trollkarl - Gilderoy Lockhart Puffens djurhörna - Interjuv med Xenophilius Lovegood. Ravenclaws elevhem - Missöde bidrar två poäng till Ravenclaw Hufflepuffs elevhem - Poäng till Hufflepuff Slytherins elevhem - fortsätta på Voldemorts planer-grupp Gryffindors elevhem - Trollkarls shack Quidditch - Match mellan Ravenclaw och Slytherin Skvaller - Chimaeror Dagens Trollkarl Dagens trollkarl är en berömd författare som skrev om sina otroliga äventyr där han mötte allt från varulvar till troll. Kan du gissa vem det är? Det är såklart Gilderoy Lockhart! Gilderoy är en trollkarl som var anställd som lärare på Hogwarts I Försvar mot svartkonster under ett år, men hans hemliga dröm är att skapa sin egna hårproduktskedja. Han älskar färgen lila och det visar han genom att bära klädnader I den färgen. Han använder gärna en påfågelfjäder som penna när han signerar bilder av sig själv och böcker han skrivit. Han är för tillfället inlagd på St. Mungos sjukhus för en långvarig behandling efter att hans glömskeförtrollning studsat tillbaka på honom. Han är annars en mästare på just den förtrollningen eftersom han använde den ständigt när han skrev sina böcker. Han har inte gjort något av det han har skrivit om utan han har skrivit om andras äventyr. För att inte de som egentligen har varit med om äventyren skulle bli sura så använde han en glömskeförtrollning på dem så att de inte kom ihåg något av sina egna minnen. De flesta unga häxor, och även vissa äldre, tycker att han är hemskt snygg med sitt gyllenlockiga hår, som han får till genom att sova med papiljotter och hårnät, och förgätmigej-blå ögon. Gilderoys största intresse är sig själv. Han är väldigt självgod och i hans kontor han hade under sitt år på Hogwarts hängde det fullt av tavlor där han är avbildad. Under Gilderoys år som lärare bildade han duelleringsklubben för att lära eleverna att försvara sig om det skulle behövas någon gång. Dock så var han inte någon speciellt bra lärare eftersom han inte kunde försvara sig själv. Skrivet av Mandy Diamond Puffens djurhörna Hej alla djurälskande häxor och trollkarlar! Jag kommer skriva ett stycke om magiska djur i varje nummer, och denna gång ska jag intervjua en viss Xenophilius Lovegood, redaktör för tidningen Hört och Sett. Hej Xenophilius! Du tycker ju om många magiska djur och vidunder, men har du någon du tycker extra mycket om? Ehm, va? Jo, ja, nej, jo, nja. Skrynkelhornad Snorkack är ju en favorit förstås, både jag och Luna tycker väldigt mycket om Skrynkelhornade Snorkackor! Berätta lite om Skrynkelhornade Snorkackor! Åh! Skrynkelhornade Snorkackor är ytterst intressanta djur ska du veta! En Skrynkelhornad Snorkack är ett medelmåttigt djur som lever i lagom kalla områden, som Sverige ungefär. Den har ett stort skrynkligt horn, och är väldigt livliga varelser. Luna och jag brukar åka på expeditioner till Sverige för att hitta en, och vi hittade faktiskt en under en expedition, även om dom är väldigt ovanliga! Vi fångade den inte, för då kunde vi ha skadat den, men vi, öhh...Jag kommer inte ihåg mer! Visst är dom fantastiska varelser? Men narglar, dom kan störa Snorkacken ibland, om... Där måste vi tyvärr avbryta Mr. Lovegood, men nog var det intressant allt! Vi ses i nästa nummer! Då kommer fakta om puffsurrare Skrivet av Puffsurrare  Ravenclaws elevhem Missöde bidrar två poäng till Ravenclaw För några dagar sen råkade en andraårs elev från Ravenclaws elevhem binda fast 20 andra elever med en trollformel som hon hittade i en bok som hon fått av sin moster. Boken var begagnad och sidan var sönder så hon såg ej vad trollformlen användes till, i sin nyfikenhet prövade hon trollformlen i uppehållsrummet. Rep sköt ut ur trollstaven och band fast de 20 utsatta eleverna. En av de som inte blev bundna, en fjärdeårselev, erbjöd sig att hämta hjälp. En lärare kom och tog upp banden med en annan trollformel och eleven fick avdrag på bara fem poäng (det var trots allt ett missöde) men sju poäng på grund av att formeln är svår och att få 20 stycken på en gång klarar bara en väldigt duktig trollkarl eller häxa. Hon har bett om förlåtelse och allt är som vanligt. Skrivet av Valmo Hufflepuffs Elevhem Det här handlar om poäng i hufflepuff. Jag har hört att några i Hufflepuff har fått poäng och det här är det. Bilius har fått 12 poäng, EltiI har fått 3 poäng, Knizzlare har fått 13 poäng, Beata har fått 2 poäng, Nymfadora Tonks har fått 2 poäng, Loletta har fått 4 poäng, Elin@ har fått 1 poäng, Puffsurrare har fått 2 poäng, butter har fått 2 poäng, Piggelin har fått 1 poäng, GinnyOlivia har fått 3 poäng, singne har fått 2 poäng, si-tonks har fått 1 poäng, Hermione98 har fått 5 poäng, Bortagen har fått 16 poäng och maximilian har fått 4 poäng. Tillsammans då är det 73 poäng till Hufflepuff, fast jag har inte hört något av dom andra i Hufflepuff. Skrivet av maximilian Slytherins Elevhem Slytherin har på senaste tiden blivit anklagade för en mängd olika saker och stämningen är verkligen spänd efter anklagelserna. Några är om att det påstås att några härifrån slytherin försöker starta någon form av ”fortsätta på Voldemorts planer-grupp”. Men detta är rent utav en stor fett lögn. Hör ni själv hur det låter? Men trotts det är det många som tror på dessa rycken och förhäxar slytherinare stup i kvarten. Ett runt tio-tal ligger just nu uppe på sjukhusflygeln och behandlas för allt från uppsvällningar och enorma blödningar till konstiga uppföranden och minnesförlust. Erica Shevy transporterades även till st. Mungo's för alvarlig ryggskada efter att ha kastats upp tio meter i luften och sedan släpps rakt ner. Trotts detta försöker resterande slytherinare att umgås så mycket som möjligt och göra det bästa av tiden det är kvar innan alla skils över sommaren. slytherinarna i årk 7 planerar även en stor fest för att fira sin färdiga utbildning men även för att umgås så mycket som möjligt med sina vänner. Innan ni fortsätter läsa en helt annan sak, måste jag bara informera att det stora fotavtrycket som många lade märke till utanför slottsporten tillhörde en av slytherins elevers katt. Med anledning över att det var så stort var en misslyckad färgförtrollning och är nu återställt. Skrivet av Emily  Gryffindors Elevhem Jag går runt i Gryffindor tornet och träffar på en viss Mr Potter. Han sitter med sina vänner Hermione Granger och Ron Weasley. Mr Potter och Mr Weasley spelar ett parti trollkarlsschack medans Miss Granger läser i sina läroböcker. Jag går fram till vännerna och ställer några frågor. Hur är det att vara känd, Harry? Det känns bra, lite jobbigt med en massa okänt folk som vet vem man är, men annars bra. Hur känns det att vara kompis med Harry Potter? Hermione: Det känns bra, men att ha en massa blickar i ryggen hela tiden bara för att man är med ”pojken som överlevde” är inte så kul. Ron: Det är fantastiskt! Man kanske blir lite ur för att folk stirrar på en hela tiden, men annars inte så farligt. Skrivet av Lily_Evans  Quidditch Den här veckan i Quidditch så var det match mellan Slytherin och Ravenclaw. Dom spelade för två timmar. Draco var väldigt bra. Han, och sökaren för Ravenclaw, jagade för fult efter Qvicken. Många i publiken tror att Harry borde ha fångat Qvicken snabbare, även några i Slytherin sa det. Här interjuvade jag en Ravenclaw elev som hette Luna Lovegood. “Vem tror du vinner den här matchen?” Frågade jag Luna. “Jag vet inte, men jag hoppas på Ravenclaw. Dom är mitt favorit lag.” Svarade Luna. Jag interjuvade en annan elev från Slytherin som hette Blaise Zabini. Jag försökte Pansy Parkinson, men hon svarade inte mina frågor. “Är inte du med i laget?” Frågade jag Blaise “Ja, men jag har brutit benet, så jag kan inte spela.” Svarade Blaise. Matchen var för fult igång. Efter två timmar så hade Draco fångat Qvicken, men Ravenclaw fick mest poäng så Ravenclaw vann. Min syster är i Ravenclaw och hon sa att det var en stor fest i Ravenclaws sälskapsrum. Min andra syster är i Slytherin och hon sa att det var ett party för Draco Malfoy för att han hade fångat Qvicken. Nästa vecka så är det en match mellan Hufflepuff och Ravenclaw så ni får vara redo för matchen då. Ses nästa vecka. Skrivet av Alicedor  Skvaller Neville Longbottom, lärare i Örtlära har blivit upptäckt med att föda upp olagliga och ytterst farliga vidunder på Hogwarts växthus! Nämligen, Chimaeror! Detta är ett fall som kommer skötas av Hogwarts övre makter och av trolldomsministeriet. Vi kontaktade Mr Longbottom och med en suck sa han inga kommentarer, irriterad lät han också, känner vi den riktige Neville Longbottom eller är han farlig, elak och ond helt enkelt!? Det är möjligt att Mr Longbottom får sparken eller till och med kanske, skickas till....Azkaban! Vi jobbar just nu på att ta reda på mer om fallet, och det får ni veta, i nästa nummer! Skrivet av Knizzlare  ![]()
29 apr, 2011 03:23 |
|
Lily_Evans
Elev |
Den blev ju superb ju!
Jag är ett horokruxfolk. 29 apr, 2011 07:54 |
|
Santi
Elev |
go härlig!
"love is the most powerful thing of all." - JK Rowling 29 apr, 2011 07:57 |
|
Borttagen
|
kan jag vara om forumet?
29 apr, 2011 12:35 |
|
Elliee
Elev |
Bra
ginny e bäst: vad menar du? Don' cry there always a reason to smile. 29 apr, 2011 15:16 |
|
dr.severus snigelhorn
Elev |
29 apr, 2011 16:53 |
|
Elley
Elev |
29 apr, 2011 16:54 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen