Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona nickade, även trots att han redan somnat så satte hon sig på sängkanten och började sjunga, lugnt och tyst. Hon höll på så en lång stund, och började själv bli trött så hon märkte inte stegen som hördes utanför dörren fören den öppnades.
In kom en tjänare, som hade tänkt städa rummet. "Vad fan gör du här?!" väste han tyst till Mona då han märkte att Niel sov. Han kom fram och ryckte upp henne i håret. Hon bet hårt ihop för att inte skrika. "Han...han bad mig att sjunga för honom". (Känns lite tomt i rollet...Någon ide? För det är svårt att föra saker framåt då Niel är väldigt tyst och stel hela tiden)
24 sep, 2013 14:21 |
|
Borttagen
|
Niel vaknade av ett avlägset väsande. Allt var fortfarande suddigt när han muttrade "Jag sa sjung!"
24 sep, 2013 14:42 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona försökte ta sig loss fortfarande. "Niel....Jag kan imte för tillfället". Tjänaren drog till så hon flämtade högt. Han släppte dock kvickt henne då Niel muttrade. Mona harklade sig och började sjunga igen där hon slutat förut.
24 sep, 2013 15:51 |
|
Borttagen
|
Nu hade Niel vaknat ordentligt och gav tjänaren dn hatfylld blick. "Stick" fräste han surt och kastade ut tjänaren. Så stängde han dörren med en smäll och plockade upp de rena kläderna tjänaren tagit med sig.
24 sep, 2013 15:56 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona slutade sjunga tills visan var slut. "Tycker ni om sång?". Det var andra gången han bett henne sjunga. Hon följde honom med blicken. "Kungen tvingar mig jämt att sjunga...." Mumlade hon tyst. Vissa dagar tappade hon nästan rösten av det.
24 sep, 2013 15:59 |
|
Borttagen
|
"Nej." svarade Niel kort och ärligt. Den enda som han någonsin tyckt var bra på att sjunga var Mona. "Var försiktig då."
Niel gick in i badrummet och stängde dörren. Han bytte kläder och kom ut igen. Nu var klockan sent på dagen och det var bara imorgon kvar innan hemfärden. Nedslaget såg Niel på Mona. 24 sep, 2013 16:03 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona såg upp på Niel. Hon kunde fortfarande inte tolka honom, menade han verkligen det han sa? Eller spelade han bara med henne?
"Är det något ni vill göra? Jag kan sjunga mer om ni vill".
24 sep, 2013 16:10 |
|
Borttagen
|
Niel log ett besynnerligt leende. Eller, det var väl snarare grunden till ett leende men för Niel var det samma sak. "Är det verkligen en bra fråga? Nej, bara om du vill." Niel fick syn på sin redan packade väska och hans stenansikte kom tillbaka. "Jag åker imorgon kväll."
24 sep, 2013 16:10 |
|
Jessica Tonks
Elev |
Mona log lite men leendet försvann sakta då han sa att han skulle åka. "Trevligt för er" mumlade hon och såg ner i golvet.
Det knackade på dörren, och en annan tjänare kom in, han hade ett brev i handen. "Till er sir" sa han och räckte brevet innan han försvann. Det var från kungen och löd såhär; Niel, jag vet att du och din far reser hem imorgon, och jag vill gärna ge dig en gåva. Jag har fått höra att du umgåts mycket med Mona, min särling, om du vill kan du få ta med henne som gåva, hem till er, men du får ta tillbaka henne vid nästa stora fest //Kung Mourgon (Oj, det skulle inte bli överstycket utan lutat xD)
24 sep, 2013 16:16 |
|
Borttagen
|
(Haha Cx)
Niel grymtade men stelnade märkbart då han läst brevet. Med mer färg i ansiktet än vanligt visade han brevet till Mona. 24 sep, 2013 16:21 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Jag åt äppelpaj idag (Prs, Jessica Tonks)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen