Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
fortsätt!
8 nov, 2012 20:43 |
|
cikki
Elev |
jättebra!
9 nov, 2012 07:55 |
|
Borttagen
|
Super duper bra!!!!
9 nov, 2012 18:41 |
|
Caty Delacour
Elev |
Hermione går sakta ner mot quiddichplanen(Stavning
Draco springer upp henne. ”Ska du heja på Weasley?” ”Ja, och du, Bara för att du är någorlunda förlåten ska ingen se oss tillsammans…än.” ”Jag tror inte han klarar det, ska vi slå vad? Fem galleoner!” ”Taget!” ”Ses, smutsskalle.” Hermione ler när hon går ner mot planen. Allt känns bara så… Bra. Hermione tar en plats långt bak så att hon ska slippa se om det blir något fall av… Blodig olyckshändelse. Några personer kommer ut på planen, Ron känner hon igen direkt, och så är det cirka fem andra som hon inte riktigt vet vad de heter. "Geoffrey Hooper!" En smal pojke med surt ansikte flyger upp till ringarna. Jagarna börjar skjuta, han fångar, fångar, fångar och så sista...Miss. Han spottar missnöjt i handen och flyger ner. "Vicky Frobisher!" Blir uppropad och räddar alla skott, enkelt och till synes utan ansträngning. "Ron Weasley!" Ron flyger nervöst och en aning klumpigt upp. Draco Malfoy blinkar över banan och ler hånfullt. Ron ställer sig, eller stannar kvasten framför en målring. Första skottet, fint från Katie Belle. Miss, av Ron. Nästa, en fångst Fångst, och en miss som avslutning. Draco Malfoy blinkar över banan. Hermione går ner. "Ron? Jag går upp?" "Mm." Säger han buttert och Hermione går upp. Hermione sätter sig i en fotölj framför brasan i sällskapsrummet. Gäspar högt, det är helt tomt. Lite godis papper här och där. Helt tyst, så skönt. Plötsigt slits porträttet upp och en hop gryffindorare kommer in. Ron rusar fram. "Hermione, jag kan knappt tro det. Jag är med i laget!" "Men Ron, det är ju... Jättekul!" Ron kramar henne och deras lilla "bråk" är som bortblåst. "Vill du ha något att dricka? Gred och... jag menar Fred och George har fixat lite." "Ja tack!" Ron hämtar ett glas och sätter sig i en fotölj. "Vi lämnar det... bakom oss nu, va?" "Ja visst, jag är bara så trött..." Ron går, och utan vidare eftertanke, somnar hon.
9 nov, 2012 20:30
Detta inlägg ändrades senast 2012-11- 9 kl. 20:36
|
|
cikki
Elev |
Jättebra!
9 nov, 2012 20:33 |
|
Borttagen
|
Jättebra! Men det stavas galleoner, inte gallioner
9 nov, 2012 20:35 |
|
Caty Delacour
Elev |
9 nov, 2012 20:36 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Caty Delacour: Skrivet av Borttagen: Jättebra! Men det stavas galleoner, inte gallioner , Ändrar ok, bra 9 nov, 2012 20:36 |
|
Barbiegirl
Elev |
bra
"We've all got both light and dark inside of us. What matters is the part we choose to act on, that's who we really are" 9 nov, 2012 20:38 |
|
Bella Trix
Elev |
9 nov, 2012 20:39 |
Forum > Fanfiction > Om du var en slytherinare skulle jag vara kär i dig- Dramione.
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen