Vilien på Hogwarts!^•^
Forum > Fanfiction > Vilien på Hogwarts!^•^
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlexZz
Elev |
4 feb, 2012 19:23 |
|
Hope Potter
Elev |
Haha nej ^^ ---------------------------------------------------------------------------------------------------- ~ Remus Lupin ~ När vi kom in i Stora Salen så blev det helt tyst, förutom ett stort skrapande när alla killar sa i mun på varandra saker som: Vill du gå på balen med mig? Du är ur snygg, vet du det? Jag har alltid gillat dig! Till Cassie. Cassie såg mest förtvilvlad ut när jag kom fram för att hjälpa henne, man såg värkligen att hon inte ville att det skulle bli så! Hon såg så ohjälpligt söt ut, precis som vilken Vilie som helst.. Minus det att hon inte alls såg lika kaxig ut längre. Jag bestämde mig för att hjälpa henne. ”Låt henne va!” Skrek jag och tog fram min trollstav, som tur var det inte några lärare där utan bara typ femton elever eller något sånt. Jag såg Kitty stelnade till när hon såg vem en av killarna som precis 'attackerat' Cassie var, det var hennes bror, Daniel. "Nej men är det inte Remus Lupin?" Sa han och stirrade fientligt på mig. "Ja det är det, och jag sa, Låt henne va!" Svarade jag argt. "Jaja... men hej på dig, Kitty!" Han vände sig mot Kitty. "Vad trevligt att äntligen ses, din bror har berättat alldeles förtjusande saker om dig." Sa han elakt. Hennes bror stod lite i bakgrunden. "Stick..." Sa Kitty utan känsla. "Han sa något väldigt roligt om vad du sagt om... Cassie." Fortsatte han. "Håll käften..." Sa Kitty, nu med förtvivlat tonfall. "Nej du, din brorsa har sagt att du avskyr att Cassie får all uppmärksamhet hela tiden, är det inte så, Kitty?" Sa han muntert, nästan som han trodde att Cassie skulle säga ja om hon förlorade Kitty men innan jag visste ordet av hade KITTY slagit till någon, inte killen som sagt det utan sin bror. "Du lovade! DU LOVADE!" Skrek hon i ansiktet på sin bror. "Aj aj aj aj! Jäklar Katrina!" Sedan knuffade han bort henne, han blödde ur näsan och hans läpp var sprucken. Kittys ögon var tårfyllda när hon sprang därifrån. ”Nu då Cass? Vill du gå på balen med mig.” Sa ledaren och de andra slutade genast prata med Casandra. ”NEJ!” Skrek hon och sprang efter sin vän. ”VA FAN GÖR DU?” Skrek jag, utom mig av ilska och tog fram min stav samtidigt som Jake och Michel tog fram sina. ”Va tror du lilla Remmi? Jag frågar Vilien om hon vill gå på balen med mig.” Svarade han helt lugnt, deras gäng var många fler än vi, Jake, Michel och jag. Jag skickade iväg en expelimus förtrollning och träffade rätt, jag fick hans trollstav i min hand. Jake och Michel gjorde samma sak men det var bara Michel som träffade. Efter ”Striden” så sprang jag så fort jag orkade upp till Gryffindors sällskapsrum, (Michel och Jake hade gått till närmaste badrum för att torka av sig allt blod, det hade blivit lite nävar också, Jake hade fått ett STTOOOORT sår under vänstra ögat som blödde förfärligt…) där jag hittade Cassie gråtande. ”Hon har låst mig ute…” Mumlade hon och stirrade lesset in i elden. ”Det löser sig.” Sa jag och satte mig bredvid henne i soffan. ”Nej.. Hon kommer att känna sig helt förtvivlad och inte vilja prata med mig eftersom hon kommer att tro att jag hatar henne.” Sa hon och snörvlade till. ”Såja, det löser sig.” Sa jag samtidigt som hon tittade in i mina ögon, hon var vacker där hon satt, rödgråten och mänsklig, utan sin Villie förmåga som nog bara hade gjort livet till ett helvete för henne. Jag kramade om henne, det kändes som rätt sak att göra… Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
4 feb, 2012 19:42 |
|
AlexZz
Elev |
4 feb, 2012 19:44 |
|
Hope Potter
Elev |
Cassie/Miss Blacks tur ♥
Tack AlexZz.. Fast det var inte jag som skrev allt! Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
4 feb, 2012 19:46 |
|
AlexZz
Elev |
Skrivet av Hope Potter: Cassie/Miss Blacks tur ♥ Tack AlexZz.. Fast det var inte jag som skrev allt! ... JOOO!! *nickar glatt* . .
4 feb, 2012 19:47 |
|
Hope Potter
Elev |
Skrivet av AlexZz: Skrivet av Hope Potter: Cassie/Miss Blacks tur ♥ Tack AlexZz.. Fast det var inte jag som skrev allt! ... JOOO!! *nickar glatt* NAAAJ!!! Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
4 feb, 2012 19:48 |
|
AlexZz
Elev |
Nawww kay dååå ^^
Men jag gillar Remus den... andre eller hur? *fundersam och börjar läsa igenom FF:N* . .
4 feb, 2012 19:52 |
|
Hope Potter
Elev |
Skrivet av AlexZz: Nawww kay dååå ^^ Men jag gillar Remus den... andre eller hur? *fundersam och börjar läsa igenom FF:N* Sî! Ja! Den andre ^^ Läs mina ff's! Länkar finns på min profil :D ![]()
4 feb, 2012 19:59 |
|
AlexZz
Elev |
4 feb, 2012 20:04 |
|
Miss Black
Elev |
Det är min tur nu, men vi tittar på AVATAR så jag skriver i morgon.
Så fort jag kan. P.S. Du skriver ur bra!! Min bokblogg
4 feb, 2012 20:40 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen