~~Hedviggs liv~~
Forum > Fanfiction > ~~Hedviggs liv~~
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Erica
Elev |
15 apr, 2012 11:58 |
|
VattenBlå
Elev |
15 apr, 2012 12:01 |
|
Erica
Elev |
Tack, hehe mer kommer nu
Kapitel 31 DEN FÖRSTA UPPGIFTEN Det hade gått ett tag sedan dem beslutat att Harry skulle vara med i trekamps-uppgifterna som egentligen var menad för sextonåringar. I en tidning som alla verkade läsa stod det att Harry grät över sina föreldrar, det lät inte som honom. Så en dag när jag gick såg jag Harry, han hade tappat sin fjäderpenna. -Hallå där....Harry! Sa jag till honom. -Ja visst, det stämmer precis! Skrek Harry och svängde hastigt runt i korridoren. -Jag har just suttit och stor gråtit över min döda mamma, och nu tänkte jag gråta lite mer...Fortsatte han. -Nej, jag ville bara....du tappade din fjäderpenna, han hade inte sätt att det var jag. Jag såg att Harry blev röd i ansiktet. -Åh, okej....förlåt så mycket, mumlade han och tog i mot pennan. -Öh...lycka till på tisdag, jag hoppas att det går bra för dig, sa jag. Harry gick iväg. TISDAG Cedric och jag fortsatte att träffas och tillslut var det dags för den första uppgiften. Jag var orolig för Harry och Cedric men mest för Harry eftersom han var yngre. Och dem skulle möta livs levande drakar! Först var det Cedrics tur han skulle bekämpa den Svenska kortnosingen. Det tog runt en kvart för honom att få tag i det gyllene ägget. Flickan Fleur och Krum fick tag i ägget och till sist var det Harrys tur. I början gick det riktigt dåligt men sedan tog han upp sin trollstav och skrek: -Accio Åskvigg! Hans Åskvigg kom och han hoppade på den. Harry lurade bort draken från ägget och när draken var tillräckligt långt bort från det flög han ner och tog tag i det.... Lite litet, men får duga för stunden
15 apr, 2012 12:26 |
|
VattenBlå
Elev |
15 apr, 2012 12:48 |
|
amanda1104
Elev |
Skrivet av VattenBlå: För stunden ja!! Men nu är stunden slut och jag vill ha MEEEERAAAAA!!!!! Håller med MEEEEEEEEEER Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 15 apr, 2012 14:03 |
|
Erica
Elev |
Har hoppat över lite. Nu är det en vecka kvar till deras Julbal Kapitel 32 FÖRBEREDELSER -Åhh, jag längtar så mycket till Julbalen! Vem ska du gå med? Var det första Joanne sa till mig den morgonen. -Ehh, jag vet inte vem ska du gå med? Frågade jag. -Jag ska gå med....började hon men blev avbruten av Carolle. -Cho ska väll gå med Cedric, sa hon och skrattade. Generat tittade jag ner på mina skor. -Jo som sagt jag ska gå med en pojke från Beauxbatons, han heter Johannes, sa Joanne och log blygt. -Du då, Carolle? Frågade Joanne. -Jag ska gå med Marcus Flynn, sa Carolle nöjt. Joanne tittade storögat på henne. Carolle nickade. -Vad ska ni ha för kläder? Undrade jag. -Min mamma skickade en Gala klädnad till mig, den är skräddarsydd, sa Joanne. -Jag köpte en begagnad, sa Carolle. -Då du? Frågade dem båda samtidigt. -Jag köpte en i Diagongränden den är ljusblå, sa jag och skrattade åt mig själv, dem nickade. Vi bestämde att vi skulle gå till frukosten. På vägen ner stoppade Cedric oss. -Cho, vill du gå på balen med mig? Frågade han nervöst. Jag nickade glatt och fortsatte gå. -Är ni ihop eller? Frågade Carolle retsamt. -Ehh, vi...nja, fick jag ur mig. Vi fortsatte att gå tills vi kom fram till Ravenclaw-bordet, där satte vi oss och åt. Får duga för tillfället Ganska kort, men får duga för stunden...
15 apr, 2012 14:13
Detta inlägg ändrades senast 2012-04-16 kl. 15:42
|
|
amanda1104
Elev |
Jättebra
Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 15 apr, 2012 14:19 |
|
Borttagen
|
Bra, men cho är ett år äldre om det ¨ska vara cho chang som harry blir kär i.
15 apr, 2012 14:19 |
|
Erica
Elev |
Ja, jag kom på det, så vi kan säga att hon är ett år äldre nu, men det hade inte funkat, så om det är okej så kan vi helt enkelt låta bli att ändra någonting i historien :I
15 apr, 2012 14:41 |
|
VattenBlå
Elev |
15 apr, 2012 18:09 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen