Vadet
Forum > Fanfiction > Vadet
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
melle-hjrta
Elev |
Skrivet av Borttagen: kommer det något mer kapitel japp det gör det! kommer komma antingen imorgon eller på onsdag, ska försöka skriva klart kapitlet imorgon efter gymnasiemässan så vi får se om det dyker upp då 15 okt, 2012 18:04 |
|
Borttagen
|
ok
15 okt, 2012 18:57 |
|
melle-hjrta
Elev |
KAPITEL 16 ÄR HÄR
____________________________________________ Kapitel 16 Klockan är snart nio på morgonen, och Draco ligger i Slytherin pojkarnas kalla sovsal. Han ska träffa Hermione idag, de har inte träffats på veckor. Draco har varit för upptagen med sitt lilla uppdrag som han fått utav mörkrets herre, men det vet ju självklart inte Hermione, och han har inga planer på att berätta det för henne heller. Ett högt ringande följt av ett skrik ljuder över sovsalen, Draco sätter sig snabbt upp och ser sig om i sovsalen. Crabbe, Goyle och Blaise sitter alla upp, Crabbe sitter och fipplar med sin väckarklocka som fortfarande skriker. Draco slänger en kudde i hans huvud och lägger sig sen ner igen, han vill inte gå upp. ”Crabbe stäng av den där jävla väckarklockan!” skriker Blaise, Crabbe tittar nervöst upp och fortsätter fippla irriterat med väckarklockan. Draco suckar och sätter sig upp igen, han och hoppar ner från sängen och drar på sig sin skoluniform och lägger trollstaven i innefickan. Blaise flinar och följer med Draco, ”ska du träffa lilla älsklingen?” retas han, Goyle vänder sin förvirrande blick åt Draco och tittar frågande på honom, Draco höjer handen och ger Blaise fingret och sen vänder han sig om och smäller upp sovsals dörren. ”Hälsa smuts Granger från mig!” skriker Blaise efter honom, dörren smäller igen och Blaises högljuda skratt överröstar väckarklockans skrik. Draco blänger på dörren en liten stund sen går han mot dörröppningen ut från Slytherin hemmet. Undra om Hermione redan är i stora salen? Hon bad Draco möta henne där vid frukosttid. Draco är inte jätte taggad över att behöva träffa Hermione, han vet att han måste ljuga för henne igen om varför han inte kunnat träffa henne på över flera veckor nu. Dracos steg ekar emot fängelsehålans väggar och han är snart framme vid ingången till stora trappan, han andas tungt och då och då måste han ta ett par extra andetag på grund av bristen på luft i fängelsehålorna. Dörren till stora trappan står på glänt och han skjuter försiktigt upp den och fortsätter sen uppåt mot Stora Salen. Stora salen är halvfull och här och där ser han ansikten han känner igen, Hermione sitter med Neville och Luna längst in i Stora Salen vid Gryffindor bordet, Luna har sin utstickande lejon hatt på sig igen, som hon verkar ha varje gång det är dags för Quidditch match. Draco ser sig om i Stora Salen, han är så illa tvungen att gå fram till Gryffindor bordet och sätta sig. Hermione tittar snabbt upp och han möter hennes blick, hon vinkar och ler och Draco ler stelt tillbaka. Han börjar gå mot dem, han känner de knivskarpa blickarna i ryggen då han sätter sig ner bredvid Neville, ”eh hej” säger han. Luna ler glatt och Neville hälsar genom sammanpressade läppar. Hermione hälsar och vänder sig sen mot Luna och Neville, ”skulle vi två kunna få prata ensamma en stund?” frågar hon vänligt, de båda nickar och reser sig upp och går ner mot två lediga platser längre ner i salen. Draco rynkar pannan frågande mot Hermione, ”du har hört vad som hände med Katie Bell va?” frågar hon och tar tag i hans händer, Draco nickar och sväljer hårt. ”Harry tror att det är du” säger hon och flinar, Draco ler stelt och ger ifrån sig ett falskt skratt, ”okej, vad har han sagt då?” säger han och häller upp ett glas pumpa juice, Hermione berättar om Harrys anklagande. Draco håller andan en stund och sväljer sen hårt, ”så vad har du gjort som är så mycket viktigare än att träffa mig?” säger Hermione och ler, Draco suckar ”ehm, inte mycket, läxor och sånt” ljuger han, Hermione nickar. Han tar en klunk utav juicen. ”Kommer du Hermione?” Draco tittar upp, Neville och Luna står vid dem, Luna tittar ner på Draco, hon har ett äckligt stor leende på läpparna. ”Vi syns sen Draco, jag har lovat Luna och Neville att gå på matchen med dem” säger Hermione och ger honom en kyss på pannan. Draco kommer in i uppehållsrummet, han ska inte gå på Quidditch matchen, han har ”viktigare” saker för sig. Crabbe och Goyle sitter ner i soffan framför brasan med varsitt långt brunt hårstrå i handen, de vänder sig om mot Draco och suckar lågt. ”Varför måste vi egentligen göra det här Draco?” säger Goyle, Draco är tyst som en mus, han sträcker fram två glas fyllda med grön gyttja till de båda. Crabbe blänger ett tag på glasets innehåll innan han släpper hårstråt i det, ”säg oss en gång till varför vi måste göra det här” säger han och tittar upp på Draco. ”Det kan jag inte, ni ska bara stå utanför vid-behov-rummet och vakta, precis som ni gjorde när Dumbledores armé hade möten där inne, förutom att det är jag” svarar Draco, han lutar sig mot en utav fåtöljerna och höjer sen på ögonbrynen åt de båda, ”drick nudå” befaller han. Både Crabbe och Goyle håller för näsan innan de sveper i sig den gröna gyttjan. Deras hy börjar bubbla och man kan nästan tro att det är stora varbölder som växer fram på deras ansikten, håret växer, midjan smalnar och rätt som det är sitter två flickor framför Draco. Han flinar ”strålande” säger han och sliter åt sig glasen, ”kom nu, vi måste skynda oss” säger han och drar upp de båda två från soffan. Alla korridorer är tomma och hela slottet är knäpptyst, Draco smyger sakta uppför stora trappan med de två flickorna (Crabbe och Goyle) efter sig. Steg hörs ovanför dem och nerför trappan kommer ingen mindre än Harry Potter, Crabbe och Goyle skyndar på och tar tag i Dracos armar de fnittrar falskt till och följer Harry med blicken, Draco sparkar till de båda på hällarna och ger Harry en giftig blick, sen fortsätter de uppåt. När Harry är ur sikte drar sig Draco äcklande bort från Crabbe och Goyle ”det måste se mer trovärdigt ut” säger han och blänger surt på de båda. En stor dubbeldörr dyker upp på vägen framför de tre Slytherin eleverna, Crabbe och Goyle är fortfarande förklädda till flickor. Draco vänder sig om mot dem ”stanna här, gå ingenstans för då jävlar! Och se till så att ingen kommer” säger han och tar tag i de stora handtagen på vardera dörr. Crabbe och Goyle vänder sig om, och den stora dörren smäller tyst igen bakom dem. ___________________________________________ WHOOP WHOOP! 17 okt, 2012 20:41 |
|
Winny Geasley
Elev |
Jättebra!! Älskar ff:n!! Älskar ditt sätt att skriva!! Älskar hela dig!
17 okt, 2012 20:46 |
|
Lisen563
Elev |
super bra!
17 okt, 2012 21:06 |
|
Borttagen
|
suör bra kap.
18 okt, 2012 05:31 |
|
MissFniss
Elev |
20 okt, 2012 10:50 |
|
Twiie
Elev |
20 okt, 2012 16:23 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen