The Walking Dead
Forum > Off Topic > The Walking Dead
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ronnyponny
Elev |
Jag har sett de två första säsongerna och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det eller inte. Det handlar ju typ bara om zombies och allt (vilket är meningen förstås) och det blir lite segt. Jag tycker även att storyn bakom alla zombies är lite otydlig och suddig, jag förstår liksom inte hur zombiesarna uppstod från första början. Sen finns det inte så många karaktärer jag gillar, Jag gillar Glenn och så tror jag att jag gillar Daryl också men min favorit var Dale men han fucking dog ju så det var ju skit. Sen är alla andra typ dumma i huvudet.
Men jag tror jag ska fortsätta kolla i alla fall, har lovat en klasskompis det i alla fall så jag får ju inte svika honom.
30 nov, 2013 14:03 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av ronnyponny: Det handlar inte bara om zombies, utan om hur karaktärerna påverkas och förändras av en apokalyps! Och att de är dumma i huvudet, vad skulle du göra om dina nära bara dog omkring dig? Eller om du inte ens visste om de levde eller inte? Eller inte kunna veta om du själv skulle överleva dagen?Jag har sett de två första säsongerna och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det eller inte. Det handlar ju typ bara om zombies och allt (vilket är meningen förstås) och det blir lite segt. Jag tycker även att storyn bakom alla zombies är lite otydlig och suddig, jag förstår liksom inte hur zombiesarna uppstod från första början. Sen finns det inte så många karaktärer jag gillar, Jag gillar Glenn och så tror jag att jag gillar Daryl också men min favorit var Dale men han fucking dog ju så det var ju skit. Sen är alla andra typ dumma i huvudet. Men jag tror jag ska fortsätta kolla i alla fall, har lovat en klasskompis det i alla fall så jag får ju inte svika honom. Karaktärerna har inte tid att leta efter svar på hur allt ens började när de konstant måste tänka på att överleva! Sedan är det ju självklart att karaktärer dör, det hade inte varit realistiskt annars. Och ja, säsong 2 är seg, men du kan väl då lika gärna fortsätta till säsong 3 där allting bara handlar om att slasha zombies (och människor) med känslokalla karaktärer istället.
30 nov, 2013 14:27 |
|
Borttagen
|
Skrivet av LolFeelings: Skrivet av ronnyponny: Det handlar inte bara om zombies, utan om hur karaktärerna påverkas och förändras av en apokalyps! Och att de är dumma i huvudet, vad skulle du göra om dina nära bara dog omkring dig? Eller om du inte ens visste om de levde eller inte? Eller inte kunna veta om du själv skulle överleva dagen?Jag har sett de två första säsongerna och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det eller inte. Det handlar ju typ bara om zombies och allt (vilket är meningen förstås) och det blir lite segt. Jag tycker även att storyn bakom alla zombies är lite otydlig och suddig, jag förstår liksom inte hur zombiesarna uppstod från första början. Sen finns det inte så många karaktärer jag gillar, Jag gillar Glenn och så tror jag att jag gillar Daryl också men min favorit var Dale men han fucking dog ju så det var ju skit. Sen är alla andra typ dumma i huvudet. Men jag tror jag ska fortsätta kolla i alla fall, har lovat en klasskompis det i alla fall så jag får ju inte svika honom. Karaktärerna har inte tid att leta efter svar på hur allt ens började när de konstant måste tänka på att överleva! Sedan är det ju självklart att karaktärer dör, det hade inte varit realistiskt annars. Och ja, säsong 2 är seg, men du kan väl då lika gärna fortsätta till säsong 3 där allting bara handlar om att slasha zombies (och människor) med känslokalla karaktärer istället. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag inte The Walking Dead var bra alls förrän säsong 3. Säsong 1 och 2 var så otroligt långsamma och tråkiga och det var allt det där standard med zombies som man sett en halv miljon gånger förr. (Ja, jag är trött på zombies). Enligt mig blir The Walking Dead inte bra förrän tredje säsongen när det börjar handla om mer än bara zombies. Har inte sett säsong fyra ännu, men den har potential att vara lika bra som säsong tre. Bara de nu inte förstör alltihop med the Governor. 30 nov, 2013 14:47 |
|
joel9324
Elev |
30 nov, 2013 16:41 |
|
kotte
Elev |
Vill ha mer zombies! Inte bara krig mellan människor..och kanske mer om radion...kanske ge sig ut igen
Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light!
30 nov, 2013 16:44 |
|
LolFeelings
Elev |
Skrivet av Borttagen: Det som var bra med säsong 3 var konsekvenserna av andra människor, men jag tycker bara att alla karaktärer slutade bry sig om något överhuvudtaget och inte försökte återställa något till det gamla ._.Skrivet av LolFeelings: Skrivet av ronnyponny: Det handlar inte bara om zombies, utan om hur karaktärerna påverkas och förändras av en apokalyps! Och att de är dumma i huvudet, vad skulle du göra om dina nära bara dog omkring dig? Eller om du inte ens visste om de levde eller inte? Eller inte kunna veta om du själv skulle överleva dagen?Jag har sett de två första säsongerna och jag kan inte riktigt bestämma mig om jag tycker om det eller inte. Det handlar ju typ bara om zombies och allt (vilket är meningen förstås) och det blir lite segt. Jag tycker även att storyn bakom alla zombies är lite otydlig och suddig, jag förstår liksom inte hur zombiesarna uppstod från första början. Sen finns det inte så många karaktärer jag gillar, Jag gillar Glenn och så tror jag att jag gillar Daryl också men min favorit var Dale men han fucking dog ju så det var ju skit. Sen är alla andra typ dumma i huvudet. Men jag tror jag ska fortsätta kolla i alla fall, har lovat en klasskompis det i alla fall så jag får ju inte svika honom. Karaktärerna har inte tid att leta efter svar på hur allt ens började när de konstant måste tänka på att överleva! Sedan är det ju självklart att karaktärer dör, det hade inte varit realistiskt annars. Och ja, säsong 2 är seg, men du kan väl då lika gärna fortsätta till säsong 3 där allting bara handlar om att slasha zombies (och människor) med känslokalla karaktärer istället. Ska jag vara helt ärlig så tyckte jag inte The Walking Dead var bra alls förrän säsong 3. Säsong 1 och 2 var så otroligt långsamma och tråkiga och det var allt det där standard med zombies som man sett en halv miljon gånger förr. (Ja, jag är trött på zombies). Enligt mig blir The Walking Dead inte bra förrän tredje säsongen när det börjar handla om mer än bara zombies. Har inte sett säsong fyra ännu, men den har potential att vara lika bra som säsong tre. Bara de nu inte förstör alltihop med the Governor. Och i säsong 4... Spoiler: Tryck här för att visa!
30 nov, 2013 17:01 |
|
ronnyponny
Elev |
Jag tänkte inte så mycket på att de behövde veta hur allt började, det är bara det att jag typ inte kan se någon om jag inte förstår allting. Jag förstår inte det där med militären och allt i början och att de börhade skjuta alla och aa.. jag vet inte LolFeelings
1 dec, 2013 20:47 |
|
kotte
Elev |
Skrivet av ronnyponny: Jag tänkte inte så mycket på att de behövde veta hur allt började, det är bara det att jag typ inte kan se någon om jag inte förstår allting. Jag förstår inte det där med militären och allt i början och att de börhade skjuta alla och aa.. jag vet inte LolFeelings Va skulle dom göra då, om inte skjuta alla Walkers? dom har vapen och zombiesarna äter folk... Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light!
1 dec, 2013 21:12 |
|
ronnyponny
Elev |
Skrivet av kotte: Men de sköt väl alla...eller?Skrivet av ronnyponny: Jag tänkte inte så mycket på att de behövde veta hur allt började, det är bara det att jag typ inte kan se någon om jag inte förstår allting. Jag förstår inte det där med militären och allt i början och att de börhade skjuta alla och aa.. jag vet inte LolFeelings Va skulle dom göra då, om inte skjuta alla Walkers? dom har vapen och zombiesarna äter folk...
2 dec, 2013 16:04 |
|
LolFeelings
Elev |
Jag tar tillbaka allt det jag sa om säsong 4 efter S04E08. Det var det bästa, mest hjärtskärande avsnitt någonsin ;_;
2 dec, 2013 16:49 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen