Kväll/Natt tråden!
Forum > Off Topic > Kväll/Natt tråden!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Luna Chang
Elev |
Hej 7 sep, 2012 23:53 |
LucyMalfoy
Elev |
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 7 sep, 2012 23:54 |
|
Luna Chang
Elev |
3-4 G?_D Hej 7 sep, 2012 23:56 |
LucyMalfoy
Elev |
Okej Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 7 sep, 2012 23:57 |
|
Tonks_xD
Elev |
8 sep, 2012 00:09 |
LucyMalfoy
Elev |
Skrivet av Tonks_xD: Nån som har nåt bra tips på att somna? Yar legat här i typ 2 timmar.. Nej. Vill med ha Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 8 sep, 2012 00:12 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av LucyMalfoy :Skrivet av Tonks_xD: Nån som har nåt bra tips på att somna? Yar legat här i typ 2 timmar.. Nej. Vill med ha En grymt tråkig bok? Typ någon man inte fattar ett skit av och som man bara: varförläsernånensdenhärfrivilligt?! Kan man säkert somna av? Annars vet jag inte tyvärr D: 8 sep, 2012 00:18 |
|
Borttagen
|
Jag brukar köra detta när jag inte kan sova, det funkar inte alltid men ändå värt att testa:
1. Skriva ner alla ev. jobbiga tankar på ett papper. Jag brukar blunda och bara skriva huller och buller, det går inte ens att läsa efteråt. Det är inte så noga, det viktigaste är att skriva av sig och rensa huvudet. Men det går såklart att vara noggrann också. 2a. Bestäm dig sedan för ett tema, t ex Länder eller Sportgrenar, det kan vara vad som helst. Sedan ska du komma på kanske 1-3 saker i alfabetisk ordning som har med det att göra. T ex Länder: Algeriet, Argentina, Bulgarien, Belgien, Brasilien, Chile, Cypern, Costa Rica, Danmark, Ecuador, Egypten osv. Jag har hittills aldrig nått Ö på något tema innan jag somnat (eller tröttnat och gett upp xD) 2b. Ett alternativ till det ovan är att tänka igenom ett förlopp som man vet fortsättningen på liksom, t ex sångtexter man kan, en känd saga, gångertabellen osv. Om det inte funkar så gå upp och gör något annat. Ska du läsa så gå helst upp ur sängen och sätt dig någon annanstans och läs, själv blir jag annars rätt less på att ligga i sängen och kan behöva en paus från den om jag inte kan sova, då är det skönare att gå och lägga sig sedan igen. 8 sep, 2012 00:40
Detta inlägg ändrades senast 2012-09- 8 kl. 00:43
|
|
GinnyOlivia
Elev |
jag är den enda som inte ska på pottermässan imorgon : ((( not. men ändå. aja Katla kommer hit efteråt iaf
![]()
8 sep, 2012 00:41 |
|
mitchan
Lärare |
8 sep, 2012 01:21 |
Du får inte svara på den här tråden.

För hur mkt? 





Mugglarportalen