Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nightlock
Elev |
Fan också.
Ligger i sängen och bara gråter. Jag trodde verkligen att jag hade en riktig vän i en av mina kompisar, som jag sett som en av mina närmaste kompisar i över ett halvår. För ett halvår sen var hon världens gulligaste, gick typ runt och kramade alla och var en jättebra vän. När hon hade det riktigt jobbigt under en period var det jag som var där för henne hela tiden. Vi var verkligen tajta. Efter det har hon förändrats jättemycket, börjat vara dryg, lämna sina gamla vänner och beter sig som om hon är klassens drottning eller nåt. Och nu hatar hon mig bara för att jag är bästis med en tjej som hon börjat hata senaste månaden. Min bästis la upp en "omogen" bild på sin privata instagram igår, och bara för det blev det värsta bråket. Nu har jag och min gamla kompis bråkat hela dagen på sms, och när jag försöker ringa henne trycker hon bara bort mig. Hon skrev hela tiden saker som att jag har blivit min bästis "hjärntvättade lilla prinsessa", medan jag typ bara skrev "jag vill verkligen inte bråka" och "vad har jag nånsin gjort mot dig som får dig hata mig" men hon bara fortsatte vara bitchig. Jag vet att jag borde släppa taget om henne, men jag kan inte sluta älska henne och hoppas att den där gulliga tjejen kommer tillbaka någon gång. Varför kan jag bara inte fatta att jag var bästis med en idiot som inte bryr sig om någon på riktigt?? ![]()
23 aug, 2014 17:10 |
|
Anne Potter
Elev |
Skrivet av yerAwizardThea: Jag vet känslan. Tillslut insåg jag att människan bara utnyttjade mig till dennes fördel. Så jag sa helt enkelt upp kontakten. Men ändå måste jag vara med denne person ganska ofta och det är väldigt jobbigt. Tack för svar! Men vad tråkigt cc Det är bara att denna person är typ min bästa vän... ![]()
23 aug, 2014 18:07 |
|
yerAwizardThea
Elev |
Skrivet av Anne Potter: Personen som jag pratar om hade varit min bästa vän sedan vi började skolan. Om du behöver prata om det så är det bara att uggla!Skrivet av yerAwizardThea: Jag vet känslan. Tillslut insåg jag att människan bara utnyttjade mig till dennes fördel. Så jag sa helt enkelt upp kontakten. Men ändå måste jag vara med denne person ganska ofta och det är väldigt jobbigt. Tack för svar! Men vad tråkigt cc Det är bara att denna person är typ min bästa vän...
23 aug, 2014 18:17 |
|
Anne Potter
Elev |
Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Anne Potter: Personen som jag pratar om hade varit min bästa vän sedan vi började skolan. Om du behöver prata om det så är det bara att uggla! Skrivet av yerAwizardThea: Jag vet känslan. Tillslut insåg jag att människan bara utnyttjade mig till dennes fördel. Så jag sa helt enkelt upp kontakten. Men ändå måste jag vara med denne person ganska ofta och det är väldigt jobbigt. Tack för svar! Men vad tråkigt cc Det är bara att denna person är typ min bästa vän... Åh.. Sånt är alltid tråkigt! :c Tack, men jag tror inte jag behöver det. Men tack tack tack jag blir verkligen glad över att du bryr dig ♥ ![]()
23 aug, 2014 18:22 |
|
Frivolt
Elev |
Forever allone in my own little chair.....
23 aug, 2014 18:24 |
|
yerAwizardThea
Elev |
Skrivet av Anne Potter: Det visade sig vara ganska skönt! Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Anne Potter: Personen som jag pratar om hade varit min bästa vän sedan vi började skolan. Om du behöver prata om det så är det bara att uggla! Skrivet av yerAwizardThea: Jag vet känslan. Tillslut insåg jag att människan bara utnyttjade mig till dennes fördel. Så jag sa helt enkelt upp kontakten. Men ändå måste jag vara med denne person ganska ofta och det är väldigt jobbigt. Tack för svar! Men vad tråkigt cc Det är bara att denna person är typ min bästa vän... Åh.. Sånt är alltid tråkigt! :c Tack, men jag tror inte jag behöver det. Men tack tack tack jag blir verkligen glad över att du bryr dig ♥ Det var så lite så!
23 aug, 2014 18:24 |
|
Anne Potter
Elev |
Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Anne Potter: Det visade sig vara ganska skönt! Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Anne Potter: Personen som jag pratar om hade varit min bästa vän sedan vi började skolan. Om du behöver prata om det så är det bara att uggla! Skrivet av yerAwizardThea: Jag vet känslan. Tillslut insåg jag att människan bara utnyttjade mig till dennes fördel. Så jag sa helt enkelt upp kontakten. Men ändå måste jag vara med denne person ganska ofta och det är väldigt jobbigt. Tack för svar! Men vad tråkigt cc Det är bara att denna person är typ min bästa vän... Åh.. Sånt är alltid tråkigt! :c Tack, men jag tror inte jag behöver det. Men tack tack tack jag blir verkligen glad över att du bryr dig ♥ Det var så lite så! Haha okej! xD ♥ ![]()
23 aug, 2014 18:57 |
|
Nordanhym
Elev |
Tonight... I'm so getting drunk as fuck... Home alone, confused, angry, sad, hurt, scared... Well, Hello there Mr. Alcohol.
![]()
23 aug, 2014 19:12 |
|
Arngeir
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Arngeir: Jag är rätt känslig av mig, och det är hemskt jobbigt ibland. I skolan retar de mig smått för att jag är i målbrottet och får konstiga pip och så vidare. Sedan när jag kommer hem så retar min storebror mig för det också. Det är som hela jag finns för att man enbart ska reta, som att jag föddes för att andra ska få trycka ner någon. Har ingen större lust för att gå till skolan, blir bara för mycket.. Vet att min bror kommer reta mig hela livet ut, så det kan jag leva med. Men det blir för mycket när det kommer från fler håll... Till och med från mina föräldrar, de kan skratta åt något jag gjort eller något som är "fel" med mig, eller bara reta mig för saker. Skitkväll Det i skolan tycker jag att du ska ta med en vuxen i skolan. Det är mobbning att gång efter gång reta någon, och det är FEL. Det ska abaolut ingen leva med. Jag har varit mobbad i ungefär 4, 5 år och det förstörde hela mitt självförtroende. Ang. din bror. Jag tycker att du ska säga till honom ungefär "Du har själv varit i målbrottet, tycker du själv att det var så himla kul?" eller något liknande. I alla fall, ta upp det med honom. Och ja, dina föräldrar detsamma. Säg till de att det inte är roligt. Jag vet att det kan vara svårt och jag är inte en kille direkt, men jag hoppas att lite av de jag skrivit har hjälpt dig! Och om du vill prata är det bara att skriva, jag må vara yngre än dig (13 år) och jag är en tjej, men jag vill hjälpa dig så gott som det går! Jag vet att jag inte är speciellt omtyckt i skolan men jag försöker att inte bry mig och passa in istället. Har förändrats rätt mycket under lovet, och passar in lite bättre nu. Förut tog jag upp med lärarna om någon retats med mig men då fick jag så mycket skit av mina klasskamrater, så jag väljer hellre att ta skiten och försöka släppa det. Det fungerar oftast men när jag får skit hemma ibland också eller från andra håll så känns det som att det blir för mycket, och då blir jag djupt deprimerad. Jag har sagt det åt honom och mina föräldrar också (han kan retas för mycket ibland). Problemet är att han inte direkt påverkas när man säger till honom, för att han inte bryr sig om andra direkt. Han bryr sig, men han tycker väldigt mycket om att vara elak, det gäller inte bara mig utan också med mamma och pappa osv. Sen när man klagar på honom drar han igång att han har ADHD och alltihop, och att det är därför han kan vara elak. Jag vet inte, men det är så svårt att försöka få någonting sagt hemma. Mina föräldrar har jag pratat med lite också, och de sa att de inte menade någonting illa, utan tyckte bara att det var lite kul då och då. Så det är lugnt på den sidan i alla fall! ![]() ![]()
23 aug, 2014 23:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Arngeir: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Arngeir: Jag är rätt känslig av mig, och det är hemskt jobbigt ibland. I skolan retar de mig smått för att jag är i målbrottet och får konstiga pip och så vidare. Sedan när jag kommer hem så retar min storebror mig för det också. Det är som hela jag finns för att man enbart ska reta, som att jag föddes för att andra ska få trycka ner någon. Har ingen större lust för att gå till skolan, blir bara för mycket.. Vet att min bror kommer reta mig hela livet ut, så det kan jag leva med. Men det blir för mycket när det kommer från fler håll... Till och med från mina föräldrar, de kan skratta åt något jag gjort eller något som är "fel" med mig, eller bara reta mig för saker. Skitkväll Det i skolan tycker jag att du ska ta med en vuxen i skolan. Det är mobbning att gång efter gång reta någon, och det är FEL. Det ska abaolut ingen leva med. Jag har varit mobbad i ungefär 4, 5 år och det förstörde hela mitt självförtroende. Ang. din bror. Jag tycker att du ska säga till honom ungefär "Du har själv varit i målbrottet, tycker du själv att det var så himla kul?" eller något liknande. I alla fall, ta upp det med honom. Och ja, dina föräldrar detsamma. Säg till de att det inte är roligt. Jag vet att det kan vara svårt och jag är inte en kille direkt, men jag hoppas att lite av de jag skrivit har hjälpt dig! Och om du vill prata är det bara att skriva, jag må vara yngre än dig (13 år) och jag är en tjej, men jag vill hjälpa dig så gott som det går! Jag vet att jag inte är speciellt omtyckt i skolan men jag försöker att inte bry mig och passa in istället. Har förändrats rätt mycket under lovet, och passar in lite bättre nu. Förut tog jag upp med lärarna om någon retats med mig men då fick jag så mycket skit av mina klasskamrater, så jag väljer hellre att ta skiten och försöka släppa det. Det fungerar oftast men när jag får skit hemma ibland också eller från andra håll så känns det som att det blir för mycket, och då blir jag djupt deprimerad. Jag har sagt det åt honom och mina föräldrar också (han kan retas för mycket ibland). Problemet är att han inte direkt påverkas när man säger till honom, för att han inte bryr sig om andra direkt. Han bryr sig, men han tycker väldigt mycket om att vara elak, det gäller inte bara mig utan också med mamma och pappa osv. Sen när man klagar på honom drar han igång att han har ADHD och alltihop, och att det är därför han kan vara elak. Jag vet inte, men det är så svårt att försöka få någonting sagt hemma. Mina föräldrar har jag pratat med lite också, och de sa att de inte menade någonting illa, utan tyckte bara att det var lite kul då och då. Så det är lugnt på den sidan i alla fall! Åh, okej, då förstår jag. Ja man brukar ju få ganska så mycket skit om det är en hel grupp som håller på med en och man säger till en lärare. Sjukdomar kan vara svårt att handskas med. Jag vet inte särskilt mycket om ADHD, men min brors flickvän har det och de brukar bråka då och då. Jag har själv lidit av mild depression (ej diagnotiserat), det är inte riktigt samma sak, men jag kunde vara väldigt vresig, irriterad, trött och gnällig. Och gällande retande så brukar större syskon nästan ALLTID reta sina småsyskon. Min bror är snart 24 och han kan vara alldeles för j*vlig med mig ibland. Vad bra att det gick bra med dina föräldrar! Jag tror det nog kommer gå bättre med dina klasskompisar sedan när de också kommer in i målbrottet. 24 aug, 2014 09:45 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen