Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
ingetledigt
Elev |
Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Neej, seriöst, jag dör om du gör det Dx. Jag har varit en ganska tyst läsare (eller okej, jag har inte skrivit en enda kommentar) på senaste tiden men jag fangirlar den fortfarande starkt. Jag är bara för lat för att skriva en kommentar.. 15 aug, 2014 20:58 |
|
Otilia
Elev |
Jag är så korkad. Varför la jag till honom? Inte visste jag att en så enkel sak kunde locka fram den hemska oron.
Jag fick alltså helt enkelt en vänförfrågan på Facebook. Det var en man, arton år som bodde i Indien. Jamen varför inte? tänkte jag med en blandning av nyfikenhet och korkadhet medan jag klickade på "Bekräfta". Ja, ni kanske vet vad som hände. Han skrev till mig. Det var egentligen inget särskilt, vi bara chattade. På engelska. Jag kände ändå någon stans i bakgrunden hur min lilla varningssignal ekade. Efter några timmar började han igen. Han sa att jag var söt och låtsades bli förvånad när jag sa att jag bara var tretton. Nu började jag förstå att det kanske inte är jättesmart att prata med någon fem år äldre kille, så jag sa helt enkelt att det kändes konstigt och att jag inte ville prata. Han respekterade det och det skulle vara över. Ändå, några veckor senare, så ser hör jag hur det plingar till i mobilen igen. Han önskade mig en god morgon. En dag senare, idag med andra ord, ringer någon via Facebook. Det var han igen. Jag svarar inte utan skriver i stället. Jag frågar varför han ringde. Han ville testa och jag var den enda online, påstod han. Då blockerade jag honom. Var det verkligen något att oroa sig för? tänker säkert vissa. Han skrev ju inget som verkade misstänkt. Nej, det gjorde han inte. Men tänk om han ändå har sparat mitt namn? Och min familjs namn? Jag är orolig och behöver lugnas. 15 aug, 2014 21:24 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Otilia: Nej usch, det är bara att blocka när sådant händer. Har hänt mig ett par gånger, så nu blockar jag alltid när det är folk som är mycket äldre och pratar ovanligt mycket med mig eller liknande.Jag är så korkad. Varför la jag till honom? Inte visste jag att en så enkel sak kunde locka fram den hemska oron. Jag fick alltså helt enkelt en vänförfrågan på Facebook. Det var en man, arton år som bodde i Indien. Jamen varför inte? tänkte jag med en blandning av nyfikenhet och korkadhet medan jag klickade på "Bekräfta". Ja, ni kanske vet vad som hände. Han skrev till mig. Det var egentligen inget särskilt, vi bara chattade. På engelska. Jag kände ändå någon stans i bakgrunden hur min lilla varningssignal ekade. Efter några timmar började han igen. Han sa att jag var söt och låtsades bli förvånad när jag sa att jag bara var tretton. Nu började jag förstå att det kanske inte är jättesmart att prata med någon fem år äldre kille, så jag sa helt enkelt att det kändes konstigt och att jag inte ville prata. Han respekterade det och det skulle vara över. Ändå, några veckor senare, så ser hör jag hur det plingar till i mobilen igen. Han önskade mig en god morgon. En dag senare, idag med andra ord, ringer någon via Facebook. Det var han igen. Jag svarar inte utan skriver i stället. Jag frågar varför han ringde. Han ville testa och jag var den enda online, påstod han. Då blockerade jag honom. Var det verkligen något att oroa sig för? tänker säkert vissa. Han skrev ju inget som verkade misstänkt. Nej, det gjorde han inte. Men tänk om han ändå har sparat mitt namn? Och min familjs namn? Jag är orolig och behöver lugnas. Kram på dig! 15 aug, 2014 21:27 |
|
Nordanhym
Elev |
Skrivet av ingetledigt: Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Neej, seriöst, jag dör om du gör det Dx. Jag har varit en ganska tyst läsare (eller okej, jag har inte skrivit en enda kommentar) på senaste tiden men jag fangirlar den fortfarande starkt. Jag är bara för lat för att skriva en kommentar.. Tydligen många som är det... Men du kan ju vända på det, jag lägger ner 3-4 timmar på att skriva ett kapitel då kanske man som läsare kan lämna en lite kommentar som inte tar mer än typ 15 sekunder att skriva. typ ett "super bra" eller bara ett enkelt "Bra Men är tacksam för att du läser iaf. ![]()
15 aug, 2014 21:42 |
|
PPP
Elev |
Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Du får inte sluta med den! (Syftar på Alli.) Det är förstås ditt val, vi läsare kan inte styra dig. Men snälla, sluta inte! Alla får kritik, och du borde inte få det. Ibland undrar jag varför man ens ger kritik. Att få det ibland kan aldrig skada, om det är i en trevlig ton. Måste du lägga ned så mycket tid på dina kapitel då? Jag som läsare skulle självklart fortsätta läsa fastän kapitlen är kortare. (Och ja, jag förstår att det inte bara är längden som tar tid!) Ett tips är att ta en paus med den. (Inte för att jag vill det, förstås, men du ska tänka på dig själv, inte oss läsare). Tänk på vad som ska hända, vad som har hänt. Vill du inte skriva slutet till dina läsare? Jag hoppas att du vet att jag är en trogen läsare, fastän jag kan vara seg på att kommentera! Jag tycker att du skriver fantastiskt, och den enstaka kritik jag gett är som talspråket 'att leta efter en nål i en höstack'. Höstacken är då allt underbart, och nålen var den lilla kritik jag gav. Och i det här fallet är nålen pytteliten. Du ska veta att jag blir riktigt ledsen om du slutar med den, men jag förstår dig förhoppningsvis. Jag har varit med om ungefär samma sak. Detta var kanske inte ett så positivt inlägg...
15 aug, 2014 21:58 |
|
Nordanhym
Elev |
Skrivet av PPP: Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Du får inte sluta med den! (Syftar på Alli.) Det är förstås ditt val, vi läsare kan inte styra dig. Men snälla, sluta inte! Alla får kritik, och du borde inte få det. Ibland undrar jag varför man ens ger kritik. Att få det ibland kan aldrig skada, om det är i en trevlig ton. Måste du lägga ned så mycket tid på dina kapitel då? Jag som läsare skulle självklart fortsätta läsa fastän kapitlen är kortare. (Och ja, jag förstår att det inte bara är längden som tar tid!) Ett tips är att ta en paus med den. (Inte för att jag vill det, förstås, men du ska tänka på dig själv, inte oss läsare). Tänk på vad som ska hända, vad som har hänt. Vill du inte skriva slutet till dina läsare? Jag hoppas att du vet att jag är en trogen läsare, fastän jag kan vara seg på att kommentera! Jag tycker att du skriver fantastiskt, och den enstaka kritik jag gett är som talspråket 'att leta efter en nål i en höstack'. Höstacken är då allt underbart, och nålen var den lilla kritik jag gav. Och i det här fallet är nålen pytteliten. Du ska veta att jag blir riktigt ledsen om du slutar med den, men jag förstår dig förhoppningsvis. Jag har varit med om ungefär samma sak. Detta var kanske inte ett så positivt inlägg... Jag har inget emot den kritik du get för den har varit vänlig och godartad och så ytterst liten och du la in den i en kommentar med massa bra. Det var inte liksom bara en kommentar med bara kritik om hur dålig min ff är. Så du behöver inte ta åt dig av det PPP. Ja jag måste lägga ner den tiden för när jag skriver kapitlen så planerar jag ju så jäkla långt fram plus att jag är så jävla petig -.-' trots att jag är så petig och lägger ner över en timme på att lägga till och ta bort ord och meningar så duger det liksom inte och det känns skit faktiskt. Sedan tycker jag inte att jag kan skriva kortare kapitel för då blir det ju typ bara nått enstaka stycke å då är det ju inte ens lönt att lägga upp skiten xD Jag vet att du läser PPP. Jag har funderat på att ta en paus men om jag gör det så tror jag inte att jag kommer komma igång igen eftersom att jag vet att den inte kommer att vara så värst saknad. Tack för inlägget, betyder ♥ ![]()
15 aug, 2014 22:24 |
|
HuffiePuffie
Elev |
Skrivet av Nordanhym: Skrivet av Borttagen: Nordanhym https://m.youtube.com/watch?v=tOfCD_rHfH4 Slutar du med den betyder det att de falska människorna har lyckats, och det vill du väl inte? Lägger du ned din lägger jag ned min Tack vännen ♥ Jag ska försöka hitta någon jävla form av inspiration, får se om jag lyckas. Vill ju inte du sak lägga ner din pga mig Skrivet av HuffiePuffie: Skrivet av Nordanhym: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Spoiler: Tryck här för att visa! Lägg av. Din ff är ju så amazingbra (och då talar jag INTE om Förbjuden Romans) ör du vet att vi som läser den kinda ÄLSKAR den! Och det kanske inte är så många som läser för att du skrivit så mycket och för att man inte orkar läsa allt. Men de får skylla sig själva för det är en helt underbar ff som jag vill läsa "UNTIL THE VERY END." Om du lägger ner den lägger jag ner min. Tack fina du men jag lägger just nu ner 3-4 timmar per kapitel på den här jävla FF'n och just nu känns det som om jag bara får en jävla massa kritik över hur JAG har VALT att skriva MIN egna ff... Jag vet att du älskar den och att du alltid kommer läsa den så länge som jag skriver den men jag orkar fan inte med skiten längre... Känns så jävla onödigt. Önskar verkligen att jag kunde ha fler läsare som är lika underbara som dig. Men så är inte läget och att bli kritiserad över att man "skriver fel ordning" eller "beskriver fel" i sin EGNA ff känns bara så in i helvetes jävla surt eftersom att i en FF finns det nästan inget som är rätt eller fel. Jag orkar bara inte med skiten. De senaste kapitlen som jag lagt upp har jag inte ens velat lägga upp för vill inte läsa skiten jag får höra om hur fel och dålig den är. Vill inte. Får nog med kritik i mitt liv och sen att komma till mugglis och få ännu mer kritik och skit är bara något jag inte orkar med just nu vilket känns så jävla surt för vill inte göra dig besviken egentligen... (DU ÄR SJÄLVKLART UNDERBAR OCH LÄMNAR FANTASTISKA KOMMENTARER!) Jag har läst lite av den första delen av din FF, vill du höra min åsikt? Den var en av världens bästa FF:sen jag någonsin läst, du är ganska bra på att skriva och jag tycker att du ska fortsätta med det & skita i folk som ger dumma kritik åt ditt arbete. Fortsätt och skriv, skriv till dem som vill ha mer och jag garanterar att det kommer att gå bra! Tack, men detta handlar inte om Förbjuden Romans. (Som jag antar att du talar om eftersom det är den enda FF jag lagt upp som har en uppföljare) Detta handlar om Allixandra Dumont. Förbjuden romans är riktigt bra, då måste den dära också vara. Men fortsätt och skriv säger jag bara. 15 aug, 2014 23:20 |
|
Borttagen
|
Jag känner mig jättekonstig inuti. Vet inte varför, kan ha varit ett inlägg här på mugglis av någon jag tycker är typ den bästa mugglisen någonsin.
Funderade på att berätta när jag blir äldre MEN jag gör det inte nu iaf. Det här tar jag med mig i graven (eller så ändrar jag mig kanske) 16 aug, 2014 08:09 |
|
PPP
Elev |
Skrivet av Nordanhym: Skrivet av PPP: Skrivet av Nordanhym: Jag orkar fan inte... Usch. Asså, ska fan slopa hela min jävla FF. Orkar inte med skiten mer... Fy fan. Det ska vara roligt att skriva, det ska vara en härlig känsla men fuck no, denna är ett helvete att skriva och den är inte värd alla jävla timmar jag lägger ner på den längre. -.-' :'( Du får inte sluta med den! (Syftar på Alli.) Det är förstås ditt val, vi läsare kan inte styra dig. Men snälla, sluta inte! Alla får kritik, och du borde inte få det. Ibland undrar jag varför man ens ger kritik. Att få det ibland kan aldrig skada, om det är i en trevlig ton. Måste du lägga ned så mycket tid på dina kapitel då? Jag som läsare skulle självklart fortsätta läsa fastän kapitlen är kortare. (Och ja, jag förstår att det inte bara är längden som tar tid!) Ett tips är att ta en paus med den. (Inte för att jag vill det, förstås, men du ska tänka på dig själv, inte oss läsare). Tänk på vad som ska hända, vad som har hänt. Vill du inte skriva slutet till dina läsare? Jag hoppas att du vet att jag är en trogen läsare, fastän jag kan vara seg på att kommentera! Jag tycker att du skriver fantastiskt, och den enstaka kritik jag gett är som talspråket 'att leta efter en nål i en höstack'. Höstacken är då allt underbart, och nålen var den lilla kritik jag gav. Och i det här fallet är nålen pytteliten. Du ska veta att jag blir riktigt ledsen om du slutar med den, men jag förstår dig förhoppningsvis. Jag har varit med om ungefär samma sak. Detta var kanske inte ett så positivt inlägg... Jag har inget emot den kritik du get för den har varit vänlig och godartad och så ytterst liten och du la in den i en kommentar med massa bra. Det var inte liksom bara en kommentar med bara kritik om hur dålig min ff är. Så du behöver inte ta åt dig av det PPP. Ja jag måste lägga ner den tiden för när jag skriver kapitlen så planerar jag ju så jäkla långt fram plus att jag är så jävla petig -.-' trots att jag är så petig och lägger ner över en timme på att lägga till och ta bort ord och meningar så duger det liksom inte och det känns skit faktiskt. Sedan tycker jag inte att jag kan skriva kortare kapitel för då blir det ju typ bara nått enstaka stycke å då är det ju inte ens lönt att lägga upp skiten xD Jag vet att du läser PPP. Jag har funderat på att ta en paus men om jag gör det så tror jag inte att jag kommer komma igång igen eftersom att jag vet att den inte kommer att vara så värst saknad. Tack för inlägget, betyder ♥ Nej, jag tog inte åt mig av det! Jag menade bara att du fått för negativ kritik... Jag hoppas att du får lust att skriva mer sen, jag tänker i alla fall INTE avbevaka.
16 aug, 2014 09:38 |
|
Borttagen
|
Jaså, så nu vill du komma in i mitt liv igen! Det var ett tag sen!
Efter alla nätter jag gråtit över dig. Jag hade precis lärt mig leva utan dig! Nu vill du komma in i mitt liv igen. Tänk om du inte passar in där längre? 16 aug, 2014 13:19 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen