Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
lillamymin
Elev |
Skrivet av Fellrendión: Ja jag förstod det, och jag håller helt med Skrivet av lillamymin: Skrivet av Fellrendión: Jag blir typ ledsen när jag ser det här: ![]() Alltså, visst, jag håller med om att det kan vara häftigt och ibland fint med smala midjor. Men om hon fortsätter så är det troligt att hon snart kommer dö. Jag såg i en video att hon var tvungen att äta 10 små måltider för att hon inte kunde äta ordentligt. Sen kan hon inte heller stå utan en korsett. Hennes mål är att bli smalare än hennes idol: ag tycker bara det är äckligt!Förstår inte hur man kan vilja förstöra sin egen kropp sådär. Men alltså ofta så får de som korsetterar sig sådär en jättebullig mage som sticker ut under eftersom kroppsdelarna förskjuts, så smal på ena hållet men inte på andra...konstigt. Alltså med det jag sa menade jag att det kan vara lite fint med korsett men när man spänner den så extremt mycket blir jag lite illamående. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 15 aug, 2014 00:37 |
|
Borttagen
|
Är så jävla arg just nu. Hade skrivit ett kapitel på min fanfic som jag var hur nöjd som helst med. Vad händer? Det FÖRSVINNER. Det är så typiskt min otur. Jag HATAR anteckningsappen just nu.
15 aug, 2014 11:05 |
|
Obliviate_
Elev |
http://thoughtcatalog.com/lauren-anne/2014/08/what-its-really-like-to-be-chronically-ill/
Very true, every singel word. 15 aug, 2014 11:14 |
|
Borttagen
|
Det enda negativa nu som fortfarande har ett fast grepp om mitt liv är tanken att jag nog aldrig kommer få eller kunna skaffa vänner..
Har alltid haft svårt att skaffa och behålla vänner (har inte betett mig illa eller nå sånt!), då många inte verkar vilja träffa mig. Känner bara att det är svårt att skaffa vänner, speciellt när jag har Aspergers så brukar folk inte direkt vilja bli vän med mig Dock är det och min ätstörning det enda negativa i mitt liv nu då äntligen så har jag skaffat en lägenhet i min killes kommun och vi ska snart bli sambos, han & jag! 15 aug, 2014 13:35 |
|
Borttagen
|
Jag måste bara skriva lite...
Jag är inte direkt den smalaste, men inte överviktig. Det jobbiga är att en del av mina kompisar typ "skämtar" om det. De kan säga ungefär såhär: "Åhhh, vad tjock du är" med tillgjord bebis-röst (Jag vet, lite töntigt eftersom vi ska börja i 6an). De dom inte förstår är att jag mår dåligt av det. En av de pratar ofta om att man ska dra in magen för att se smal ut osv. De får mig inte att må bra. Mvh, Ella 15 aug, 2014 15:29 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Jag blir typ ledsen när jag ser det här: ![]() Alltså, visst, jag håller med om att det kan vara häftigt och ibland fint med smala midjor. Men om hon fortsätter så är det troligt att hon snart kommer dö. Jag såg i en video att hon var tvungen att äta 10 små måltider för att hon inte kunde äta ordentligt. Sen kan hon inte heller stå utan en korsett. Hennes mål är att bli smalare än hennes idol: Detta. Är. Bara. För. Omänskligt. 15 aug, 2014 15:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Nej, gud vad jobbigt! Min mormor är samma. Det är helt fruktansvärt, och jag förstår inte hur de inte inser att det är jobbigt och att man mår dåligt av det.Jag måste bara skriva lite... Jag är inte direkt den smalaste, men inte överviktig. Det jobbiga är att en del av mina kompisar typ "skämtar" om det. De kan säga ungefär såhär: "Åhhh, vad tjock du är" med tillgjord bebis-röst (Jag vet, lite töntigt eftersom vi ska börja i 6an). De dom inte förstår är att jag mår dåligt av det. En av de pratar ofta om att man ska dra in magen för att se smal ut osv. De får mig inte att må bra. Mvh, Ella Kram! ♥ 15 aug, 2014 15:35 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag måste bara skriva lite... Jag är inte direkt den smalaste, men inte överviktig. Det jobbiga är att en del av mina kompisar typ "skämtar" om det. De kan säga ungefär såhär: "Åhhh, vad tjock du är" med tillgjord bebis-röst (Jag vet, lite töntigt eftersom vi ska börja i 6an). De dom inte förstår är att jag mår dåligt av det. En av de pratar ofta om att man ska dra in magen för att se smal ut osv. De får mig inte att må bra. Mvh, Ella Prata med dem om det. Jag vet att jag skulle respektera om någon av mina vänner skulle berätta att de inte vill bli kallade alla hemska saker jag kallar dem, även om jag självklart inte menar det på något dumt sätt. Som sagt, säg att det är jobbigt. Är de vänner värda att kämpa för så slutar de, annars är det inte värt att fortsätta vara vän med dem längre. 15 aug, 2014 16:30 |
|
Måntass
Elev |
15 aug, 2014 16:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag måste bara skriva lite... Jag är inte direkt den smalaste, men inte överviktig. Det jobbiga är att en del av mina kompisar typ "skämtar" om det. De kan säga ungefär såhär: "Åhhh, vad tjock du är" med tillgjord bebis-röst (Jag vet, lite töntigt eftersom vi ska börja i 6an). De dom inte förstår är att jag mår dåligt av det. En av de pratar ofta om att man ska dra in magen för att se smal ut osv. De får mig inte att må bra. Mvh, Ella Prata med dem om det. Jag vet att jag skulle respektera om någon av mina vänner skulle berätta att de inte vill bli kallade alla hemska saker jag kallar dem, även om jag självklart inte menar det på något dumt sätt. Som sagt, säg att det är jobbigt. Är de vänner värda att kämpa för så slutar de, annars är det inte värt att fortsätta vara vän med dem längre. Tack ♥ Tack till sanna1324567 också ♥ 15 aug, 2014 18:43 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen