Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1442 1443 1444 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Hapo
Elev

Avatar


Skrivet av Fashion Fairytale:
Skrivet av Hapo:
jag vet inte vad jag ska göraa
hjälp miiiiig
ofc med vaaad

1 aug, 2014 18:12

Fashion Fairytale
Elev

Avatar


Skrivet av Hapo:
Skrivet av Fashion Fairytale:
Skrivet av Hapo:
jag vet inte vad jag ska göraa
hjälp miiiiig
ofc med vaaad
let's uggla

1 aug, 2014 18:13

Fellrendión
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vi har haft en helvetesnatt.

Spoiler:
Tryck här för att visa!Igår, runt 11 på kvällen, ringde min mamma och grät, helt hysteriskt. Hon gråter aldrig såvida ingenting hemskt har hänt så jag kände omedelbart hur nackhåren reste sig och blodet frös till is. Hon berättade att min bror är påväg mot Öresundsbron i ilfart för att ta livet av sig genom att hoppa.
För att dra en väldigt lång historia väldigt kort..; min bror är homosexuell. Han har levt i ett heterosexuellt äktenskap och han har 5 barn. De har inte haft det bra alls, de har bråkat och grälat nästan varje dag i 8 år. Nu ligger de i skilsmässa, och det är den vidrigaste skilsmässan jag sett - på många sätt.
Min bror och jag har alltid varit nära varandra, men vi har inte stått varandra särskilt nära. Jag har alltid erbjudit min hjälp, alltid sagt till honom att han kan prata med mig vad det än handlar om. Hela familjen har sagt det till honom, men han väljer att aldrig säga någonting - mer än kryptiska ledtrådar.
Min bror har alltid en massa bollar i luften. Bollar som vi andra får plocka upp. Han startar en massa projekt som vi i familjen får avsluta. Tänker sig aldrig för. Han startade till exempel upp en kiosk i hamnen, men det är vi andra som har fått ta hand om den trots att vi inte vill.
Hur som helst.. Jag sprang hem till mamma. Alla grät och var helt förtvivlade. Min brors fru/exfru (eller vad det nu är, jag vet ta mig fan inte) hade vi kontakt med över sms och telefon. Hon var den enda som hade nästan konstant kontakt med honom, men han gav bara hemska kryptiska meddelanden. Vi andra ringde och ringde, vi smsade förtvivlat utan minsta lilla antydan till svar.. Mamma fick ringa polisen som skickade ut en massa bro-kontrollanter och tullpoliser och "riktiga" poliser och Gud vet allt som skulle fånga upp honom när han kom till bron. Han hade sagt till sin fru att han faller och att ingen tar emot, så jag skrev och sa att vi, alla, finns här för honom - och jag frågade varför han aldrig ville förstå det.
(Han gjorde såhär för några dagar sedan också. Men då satt han hemma i sin lägenhet och skulle supa sig jättefull för att ta livet av sig på annat sätt. Då åkte mamma ut till honom, han grät ut, och på kvällen var vi allihop och badade. Då var det precis som om ingenting hade hänt. Han var sådär skämtsam som han alltid är. Han har så många ansikten.)
Så därför åkte vi hem till honom, med mammas extranyckel, för att titta om han var där. Jag och mammas sambo gick in och letade medan mamma pratade med polisen i telefon, men han var inte där (och jag kan inte beskriva den fruktansvärda känslan och de tusentals tankar som for genom mitt huvud när jag öppnade toalettdörren och såg att duschdraperiet var fördraget - som tur var så hängde han inte där.)
Jag ringde och ringde till honom igår. Hela kvällen. Hela natten. Först klickade han av. Hela tiden. Men jag gav mig inte. Och i samma stund som hans fru ringde och sa att han sagt att vattnet var "mörkt och högt", så var det ingen som klickade av när jag ringde. Hela familjen blev skräckslagna och vi bor ju så långt ifrån Öresundsbron, hade ju liksom aldrig kunnat hinna ikapp.
Men sen ringde polisen som sa att de hade tagit honom på bron. De skulle ta honom till psyk i Malmö, antar jag. Så förbannat skönt att veta.
Samtidigt. Är jag så jävla ledsen. Förtvivlad. Arg. FÖRBANNAD! Varför i helvete pratar han inte med oss? Varför låtsas han som ingenting? Varför säger han att ingen bryr sig när det är det enda vi gör! Varför tar han på sig mer än han klarar av? Varför gör han såhär? Varför gör han såhär? Varför gör han såhär!?
Jag är naturligtvis otroligt lättad över att han lever, men jag är så jävla förbannad på honom också som inte ber om hjälp!

Det är så sällan jag gråter, men jag kan knappt skriva för alla tårar nu. Jag älskar honom. Fan ta honom!

Åh, jag kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas att någon som man står nära skulle göra sådär. Åh, jag önskar att jag kunde hjälpa men jag kan inte. Så jag säger bara "kram" och vad bra att din bror blev stoppad.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

1 aug, 2014 18:22

Archarec
Elev

Avatar


Skrivet av Jessica Tonks:
Jag tappade bort min telefon idag. Jag har alltid gjort lite narr av dem som gråter för att de inte hittar sin telefon, men åh så fel jag hade. Jag känner redan att jag inte klarar mig, tappade bort den på en slags "festival" då jag hade åkt en sak så den åkte nog ur fickan och försvann...Har letat men hittar den inte....
Jag är så ledsen, jag vill bara hitta den men kommer nog aldrig göra det. Och rädd samtidigt, tänkt om någon hittar den? Och använder min instagram eller facebook som jag har på där! Jag har skärmlås men ändå....

Men jag är bara så ledsen...Jag har aldrig tappat bort någon telefon förut och jag hade haft den här i två år, så förhoppningsvis så tycker mina föräldrar att de kan köpa en ny till mig. Hoppas det.


Spärra eller byt lösenord på allt så kanske du klarar dig utan allt för stora skador om någon skulle hitta den och tycka att det skulle vara kul att trolla eller något. Hoppas att du finner din telefon!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F661ab7372f48ba7100c297425f04b1b1%2Ftumblr_o7a8r9c1e91uqs4fgo5_400.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2F3ecfe2ccf502d27494412cb4a3c4e7b6%2Ftumblr_mymyazAtU01scwli8o1_250.gif

1 aug, 2014 18:34

Jessica Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Archarec:
Skrivet av Jessica Tonks:
Jag tappade bort min telefon idag. Jag har alltid gjort lite narr av dem som gråter för att de inte hittar sin telefon, men åh så fel jag hade. Jag känner redan att jag inte klarar mig, tappade bort den på en slags "festival" då jag hade åkt en sak så den åkte nog ur fickan och försvann...Har letat men hittar den inte....
Jag är så ledsen, jag vill bara hitta den men kommer nog aldrig göra det. Och rädd samtidigt, tänkt om någon hittar den? Och använder min instagram eller facebook som jag har på där! Jag har skärmlås men ändå....

Men jag är bara så ledsen...Jag har aldrig tappat bort någon telefon förut och jag hade haft den här i två år, så förhoppningsvis så tycker mina föräldrar att de kan köpa en ny till mig. Hoppas det.


Spärra eller byt lösenord på allt så kanske du klarar dig utan allt för stora skador om någon skulle hitta den och tycka att det skulle vara kul att trolla eller något. Hoppas att du finner din telefon!


Bra ide! Har bytt lösenord nu...Men tror inte jag hittar den, sprang runt som galen med mina vänner...Och jag tappade den nog när jag åkte en sak så den kan ha flugit iväg....

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fi.picasion.com%2Fgl%2F71%2F1SJS.gif

1 aug, 2014 18:37

LauraTree
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Idag fick jag veta att mina kompisars pappa tagit självmord. Vi träffar alltid dem vi nyår, påsk och när någon fyller år och så, och jag har vetat att han måt dåligt länge, men kunde aldrig i mina vildaste fantasier föreställa mig att han skulle ta livet av sig. Hans söner är bara 13 och 16 år. Dekommer ininte kunna ha sin pappa närvarande när de tar studenten, har skolavslutning, fyller år och eventuellt gifter sig.

Jag kan inte fatta det. Att han bara är borta. På torsdag är begravningen.

Min pappa berättade det här för mig idag. Mina föräldrar är skilda och nu är jag hos mmamma. Jag har lovar att inte berätta något för mina syskon än. Men det går inte att sova, jag sprängs av att vara den enda som vet och jag tänker på hela den familjen hela hela tiden. Jag kommer drömma mardrömmar jag vet det. Och så deras farmor som får uppleva att sin son tar självmord .

2 aug, 2014 00:36

Borttagen

Avatar


Min bror har slagit nytt rekoed, jag håller på att pissa ner mig, och han har allvarligt varit på toa i 45 minuter!

2 aug, 2014 17:26

Borttagen

Avatar


Jag vill inte tillbaka till skolan. Jag vill inte börja på högstadiet, jag vill inte byta lärare, jag vill inte få fler betyg, jag vill inte. Vill inte vill inte vill inte

2 aug, 2014 17:29

Myling
Elev

Avatar


I slutet av veckan kanske jag träffar min fjäril igen på en liten festival i skogen. Är glad över det! Mycket! Men samtidigt lite orolig.
Han är den enda varelsen jag någonsin varit kär i och jag har alltid varit det och kommer nog alltid vara det. Det har gått mer än sex år och alla känslor finns fortfarande där. Och jag vet att han känner samma sak, för det säger han. "Det är alltid du liksom, där bak, hela tiden".
Men det har aldrig funkat, dels pga avståndet och på hur vi är. Han får psykoser och är sjukt paranoid i perioder och jag... well... jag är som jag är. Och det känns så hopplöst att vara långt ifrån varandra och inte kunna hjälpa eller fixa.
Jag drömmer ofta om honom, hans ögon. Jag önskar att en dag, då, då jävlar. Men jag vet att det inte är nu.
Sist vi sågs för 1,5 år sedan var underbart och vi kunde ha det på en lugn nivå utan att det flaxade iväg och blev för jobbigt och starkt för vi båda bestämde att allt som hände då stannade i då.
Och nu kanske vi ses igen och jag bara längtar så jag håller på att gå under! Men jag är så rädd att det blir jobbigt sen... igen.
Något i mig önskar att jag bara kunde få alla minnen och känslor för honom att försvinna och hitta något säkert och lugnt.... men det går inte.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F6%2F60%2FIcelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg%2F300px-Icelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg.png

2 aug, 2014 22:14

Frivolt
Elev

Avatar


Prata om ditt ex du... så kan du ju dra till henne istället! Distans.... varför ger jag inte upp och inser att jag kommer att få leva som singel i hela mitt liv...

2 aug, 2014 22:18

1 2 3 ... 1442 1443 1444 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.