Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Myling: Jo, jag har försökt. Det har minskat, men hon pratar fortfarande om det.Skrivet av Borttagen: Jag stör mig så otroligt mycket på min kompis som hela tiden måste prata med mig om sin depression. Visst, jättesynd om henne och allt, men hon förstår verkligen inte att det finns fler som går igenom samma sak, eller värre. Sedan så ser hon det som att man inte kan vara deprimerad utan att skära sig. Jag vill berätta för henne om hur dåligt jag mår, men hon kommer bara att skratta bort det och sedan sprida det över hela skolan. Har hintat för henne jättemånga gånger om att jag inte mår bra, men hon har bara skakat bort det med ett "Jag är deprimerad!" som om jag inte kan må dåligt. Jag har alltid varit den där glada tjejen som kan ta hand om alla och som man kan komma med sina problem till. Jag har väl aldrig varit ledsen, nej nej. Man kan alltid komma till mig och be mig om hjälp, för man vet att jag lyssnar och att jag bryr mig. Men när jag mår dåligt nej, då är helt plötsligt alla borta. Jag vet inte. Usch va drygt att ha en sådan runt sig. Kan du inte säga att du tycker det är jobbigt? Säg att du inte mår bra själv och att hennes prat gör det värre? Fråga om ni inte kan prata om glada saker istället? Kan hon inte acceptera det så kanske hon inte är en så bra vän? Och om hon skulle göra narr av dig tycker jag du ska gå eller faktiskt påpeka att hon inte vet någonting om vad som tynger dig! Människor som drar ner en är inte bra att hänga med i längden, man måste ibland vara lite självisk och ta vara på sitt eget mående framför andras! Mår man inte bra själv är det dessutom jättesvårt att kunna vara stark för någon annan.*KRAM* ps. Men (ursäkta) vad fan? De flesta som är deprimerade skär sig inte! Det är (igen, ursäkta) bullshit. Nej, jag borde kanske inte umgås med henne, men hon är jättesnäll och kul att umgås med annars haha ... *Kram* 18 jul, 2014 23:54 |
|
Vildvittra
Elev |
Till er alla och till mig ♥
"Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 20 jul, 2014 12:52 |
|
Borttagen
|
Jag är så känslig!
Jag gråter för minsta sak.... Nu gråter jag för att jag gråter... 20 jul, 2014 13:49 |
|
Borttagen
|
många dagar har jag öppnat tråden "dagens tre positiva" och tänkt skriva ett inlägg där, men har inte kunnat hitta tre positiva saker med den dagen.
20 jul, 2014 18:52 |
|
Fairy Tale
Elev |
20 jul, 2014 18:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Åh, jag med.många dagar har jag öppnat tråden "dagens tre positiva" och tänkt skriva ett inlägg där, men har inte kunnat hitta tre positiva saker med den dagen. Kramar ♥ 20 jul, 2014 18:57 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Åh, jag med.många dagar har jag öppnat tråden "dagens tre positiva" och tänkt skriva ett inlägg där, men har inte kunnat hitta tre positiva saker med den dagen. Kramar ♥ kram ♥ nån dag kommer vi nog kunna skriva ett inlägg i den tråden :'3 något att sträva efter. 20 jul, 2014 19:01 |
|
MillaJ
Elev |
Är så galet nervös inför imorgon. Ska över dagen åka till Stockholm (3,5 h/per väg) för att träffa någon jag aldrig tidigare träffat för att se ifall jag skall få hyra ett rum hos hen i höst när jag ska flytta till Umeå för att studera. Jag har fjärilar i magen då vi bara pratat i telefon innan och jag inte ens vet hur personen i fråga ser ut. Ifall det inte går som jag hoppas så står jag återigen på ruta ett vad gäller boende och det känns så otroligt stressigt. Nu hoppas jag att jag kan sova om en stund så att jag orkar med imorgon för det kommer bli en lång dag. Och jag gillar inte att åka tåg
"Happiness can be found even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light" Har gett mig på det här med att lägga ut en ff starring första generationen! Kika gärna! :) http://www.mugglarportalen.se/#forum.php?topic=40 20 jul, 2014 22:35 |
|
Fanfiction
Elev |
detta samhället vi lever i.
vafan. det är okej att inte vara okej 20 jul, 2014 23:06 |
|
Borttagen
|
Je me sens donc très faible, et je manque vraiment d'avoir un ami à qui parler. Un ami qui irait à votre domicile, dans le milieu de la nuit, que de s'asseoir en face de vous avec une tasse de thé et il suffit d'écouter. Pour vous.
Où êtes-vous? Où êtes-vous.. 20 jul, 2014 23:41 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen