Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Måntass
Elev |
Jag saknar honom så mycket och det brinner och slitet inom mig för att jag vet hur det ligger till. Hade jag bara berättat om mina känslor hade det kanske inte varit såhär..
Jag trodde jag visste hur kärlek kändes men det visste jag inte. Nu har jag fått reda på det. Och det gör ont. Även om det känns som om kittlande lågor av liv leker inom mig av bara tanken på honom. ![]()
15 jul, 2014 18:03 |
|
The Noble Lion
Elev |
Jag är 18 år.. Jag har aldrig gillat någon sådär lite extra. Jag har aldrig varit kär. Jag har aldrig kysst någon och definitivt aldrig legat med någon. Jag har aldrig varit på en fest. Jag har knappt druckit alkohol.
Jag vet inte, jag har aldrig riktigt haft ett problem med det här... Mina kompisar är liksom som jag typ. Men på den senaste tiden har en av mina kompisar börjat festa och dricka och jag vet inte, jag är väl lite avundsjuk. Jag vill också göra det, att vara som alla andra tonåringar för en gång skull.
15 jul, 2014 22:19 |
|
Arngeir
Elev |
15 jul, 2014 22:57 |
|
Fairy Tale
Elev |
15 jul, 2014 23:42 |
|
Nordanhym
Elev |
So here is to the heartbreakers Who are so good at hiding all the evidence of them pretending. All along who were we kidding? You think that it is over, When did it ever begin? Don't pretend like he was ever interested. He may have had you fooled by, The way he looked into your eyes. But no he really looked right through, through it all. He could swear he never meant it, Act like you're overreacting, But he's the tool who shouldn't have been acting. How are they the ones attracting us? [CHORUS 1] Here's to the heartbreakers Who are so good at hiding all the evidence of them pretending. All along who were we kidding? I could find a man and not a boy. Yeah you'll see what you're missing. Yes I'm fine now, thanks for asking. Here's to the fakers Here's to the heartbreakers! You try to play his games but Then you're the one who's being confusing. He'll keep using that old line, You could just tell me you don't have the time. But no, you wanna leave me hanging. What's the point in all of my waiting? I'm the one who's noticing you, Guess that makes me obsessed with you. I turn your flaws into beauty, And you're seeing this as a bad thing. Are you kidding me? Yeah well, you're the one who'll be missing me. [CHORUS 2] So here is to the heartbreakers Who are so good at keeping us around While still keeping our confidence down. Do you feel as if you own me? I could find a man and not a boy. Yeah you'll see what you're missing. Yes I'm fine now, thanks for asking. Here's to the takers Here's to the heartbreakers! [BRIDGE] This is the story of a girl who builds her own thoughts. She has the faith that he'll be more than what she only thinks she wants. She's seen the bitter truth But when someone is looking right at you, It's hard to see through the lying eyes When you're mesmerized. Yeah I'm mesmerized. So here's to you, the heartbreaker Who was so good at hiding all the evidence of your pretending. All along who was I kidding? And now for you, the heartbreaker Who was so good at keeping me around While still keeping my confidence down. Well you'll never own me. You'll never even have me... Yeah. Cause I could find a man and not a boy. Yes you'll soon see what you're missing. Did you get what you came for? Yeah, you're a heartbreaker. Let me give you a little more. You know who you are... this one's for you. ![]()
16 jul, 2014 12:21 |
|
Borttagen
|
The Noble Lion: Det kommer när det kommer. Sådant går inte att tvinga eller stressa fram. Sen är det olika för alla förstås. När jag var 18 trodde jag att jag hade varit kär. Men det var först när jag var 21 som jag träffade på den där kärleken som i princip slog omkull mig och jag föll helt huvudlöst för en annan person.
Och sen med alkohol. Det är mer påtvingat i tonåren, tyvärr. Men det går över. Visst känner jag en hel del som gillar att supa någon gång då och då (mig själv inräknat), men jag känner minst lika många som helst undviker alkohol helt. De är ändå med på alla fester och umgås och skrattar och har roligt med alla. Nu i 20-årsåldern kvittar det fullständigt ifall du dricker eller inte. Så länge du har roligt och är bekväm 16 jul, 2014 19:45 |
|
Borttagen
|
Ibland får jag känslan av att jag inte kommer att leva så länge.. till. Det handlar inte om att jag är självmordsbenägen eller så, men det är en känsla jag har haft väldigt länge nu.. och den gör sig ständigt påmind.
Jag minns hur jag brukade tänka att en ung död skulle vara idealiskt, för då skulle man slippa oroa sig över att behöva leva upp till de förväntningar ens nära och kära har om en. Istället för att följa ens liv, skulle människor hylla en för vad man kunde ha blivit.. Men jag vill inte dö. Jag vill leva. 16 jul, 2014 22:37 |
|
Borttagen
|
Jag älskar dig så sjukt jäkla äckligt jättemycket. Och jag oroar arslet av mig här.
16 jul, 2014 22:49 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ibland får jag känslan av att jag inte kommer att leva så länge.. till. Det handlar inte om att jag är självmordsbenägen eller så, men det är en känsla jag har haft väldigt länge nu.. och den gör sig ständigt påmind. Jag minns hur jag brukade tänka att en ung död skulle vara idealiskt, för då skulle man slippa oroa sig över att behöva leva upp till de förväntningar ens nära och kära har om en. Istället för att följa ens liv, skulle människor hylla en för vad man kunde ha blivit.. Men jag vill inte dö. Jag vill leva. Jag känner igen det där så mycket!!! Trodde jag var själv med att ha "föraningar" på att man kanske inte kommer leva så länga till D: Jag vill inte heller dö, jag älskar att leva trots att livet kan vara totalt vidrigt mot mig. Men det är en stillsam liten tanke eller övertygelse längst bak i huvudet. 17 jul, 2014 17:41 |
|
Epiphany
Elev |
Skrivet av Arngeir: Vill bara dö ibland. Allt känns så jobbigt.. När jag vill hjälpa till så gör jag alltid något fel.. Det finns egentligen ingen anledning att känna så. Av egen erfarenhet vet jag att det brukar vara så att man inte märker den skillnad man gör för andra människor. Ibland vet andra inte om att det kan vara just du som har gjort en skillnad. Även om det känns som om du alltid gör någonting fel, kan det mycket väl vara så att du ofta gör mycket rätt utan att veta om det mycket mer än vad som blir fel. Dessutom tror jag att de här felen inte är så fel som du tror 17 jul, 2014 19:43 |
Du får inte svara på den här tråden.











Mugglarportalen