Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
yerAwizardThea
Elev |
10 jul, 2014 17:02 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Flismos: Nej gud, du är inte alls tjock.Idag blev jag kallad tjock av en kompis kompis, bra! Nu kommer ju tankarna på att jag kanske är det.. Och vilken kompis, sedan 10 jul, 2014 20:49 |
|
Fiuq
Elev |
Skrivet av Flismos: Idag blev jag kallad tjock av en kompis kompis, bra! Nu kommer ju tankarna på att jag kanske är det.. Tjock? Du är superfin! Du ska vara nöjd med din fina kropp. Do you dare to trust me? Well send me an owl and we'll see ;) 10 jul, 2014 20:51 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Skrivet av Flismos: Idag blev jag kallad tjock av en kompis kompis, bra! Nu kommer ju tankarna på att jag kanske är det.. Det river i mitt hjärta när jag läser det. Du är INTE tjock någonstans, och snälla, låt inte den där kompisens kompis ord gå dig åt huvudet. Det hemska och sorgliga är väl att den där människan lever i en värld där hon jämför sig med andra, och en gnutta svartsjuka skulle kunna spela in i hennes uttalande (för att få sig själv att må bättre). Personligen skulle jag påstå att du är för smal - men vad vet jag om hur din kropp är uppbyggd. Så länge du känner dig stark, hälsosam och trivs med dig själv så skall ingen annan (inte ens negativa vibbar i dina egna tankar) få bryta ner dig. Trivs med dig själv, det är du värd! ♥ Styrkekramar. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 10 jul, 2014 20:54 |
|
Fashion Fairytale
Elev |
Skrivet av Flismos: Shit du är perfekt :oIdag blev jag kallad tjock av en kompis kompis, bra! Nu kommer ju tankarna på att jag kanske är det.. 10 jul, 2014 21:12 |
|
Borttagen
|
Kintsugi: Tack för de uppmuntrande orden! Problemet på just detta jobb, som telefonintervjuare, är att jag får ta så mycket skit och det känns så otacksamt. Varje kväll sitter jag och blir pratat med som om jag vore dum i huvudet, blir utskälld, avbruten, ifrågasatt och misstänkliggjord eller blir inte ens lyssnad på alls. Jag är väldigt snäll och tillmötesgående, mina chefer tycker säkert jag ger upp för lätt i mina övertalningsförsök men de potentiella intervjuoffren tycker nog det är bra! Om jag bara får prata till punkt blir det trevliga små samtal även med de som inte vill ställa upp, och jag har ett bra medeltal på antal genomförda intervjuer också! Men det är väldigt sällan jag fått prata till punkt de senaste veckorna för folk har verkligen taggarna utåt och fräser ifrån så fort jag presenterat mig. Jag är säkert jättemesig men jag blir så ledsen. Särskilt när det händer så många gånger efter varandra på samma kväll. Dessutom tycker jag egentligen inte om att ringa hem till okända människor överhuvudtaget för jag tycker inte om att störa. Det passar mig inte alls att jobba med detta, jag känner mig helt malplacerad.
EDIT: Förstår vad du menar med mansdominerade arbetsplatser, jag har också haft min fair share av sådana. Aldrig mer! Nu ska jag utbilda mig inom ett kvinnodominerat yrke, det känns bra. Kommer väl ändå stöta på könsnormer osv men inte alls på samma sätt och i samma utsträckning. 10 jul, 2014 22:17 |
|
scarhead
Lärare |
Flismos - först och främst vill jag bara att du ska tänka på att first of all, tjock är inte en synonym till 'ful' eller 'hemsk' eller 'äcklig' eller något på något plan. du bör verkligen inte ta illa upp från en sådan kommentar, som både är kränkande mot dig och mot andra, du är jättefin precis som du är och har absolut ingen anledning till att ta illa upp av en kommentar som en sådan. dessutom, säger det igen, ordet 'tjock' är inte en synonym till 'ful', 'äcklig', 'hemsk' osv, MEN att kommentera och påpeka sådana saker om folks kroppsformer är en jävligt farlig sak. men kram på dig, du är superfin som du är!
men skulle även vilja fråga dig, det här är verkligen ingenting jag frågar för att vara elak eller så, men skulle du kunna ta bort helkroppsbilden? du är superfin, det kan jag försäkra dig om, men det kan trigga igång tankar hos andra och orsaka problem med en sådan liten sak. jag förstår att du ej ville något illa med det, men det skulle vara jättebra om du kunde ta bort den då det kan trigga andra som har problem när det gäller komplex osv. 11 jul, 2014 13:19 |
|
Blucher
Elev |
Skrivet av Flismos: Idag blev jag kallad tjock av en kompis kompis, bra! Nu kommer ju tankarna på att jag kanske är det.. Lol antingen var hon ironisk eller lider av en väldigt undermålig syn.
11 jul, 2014 13:58 |
|
Flismos
Elev |
jag tycker att sjukhusen borde ta folks problem mer allvarligt och inte slarva bort röntgenresultat till höger och vänster
''Sometimes you poke the bear and other times the bear pokes you'' 11 jul, 2014 14:52 |
|
Borttagen
|
kan någon bara ta mig bort från allting
11 jul, 2014 14:58 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen