Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1431 1432 1433 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Fanfiction
Elev

Avatar


Skrivet av SevLoveer:
Jag ska åka till Göteborg imorgon. Min bästa vän bor där och jag bor några timmar ifrån. Anledningen till att jag ska dit är för att hon försökte begå självmord och är på sjukhus...blev så rädd...


åh fy, vad jobbigt, skicka en uggla om du vill, vad fint att du åker dit för hennes skull, be strong

det är okej att inte vara okej

9 jul, 2014 08:23

Borttagen

Avatar


Jag mår så dåligt av mitt jobb. Har alltid haft ångest på dagar då jag ska jobba samma kväll men nu sitter det liksom djupare, som en sorts ångest som inte känns av eftersom jag gör allt för att förtränga den till medvetandets mörkaste hörn. Sist jag jobbade vred den sig som ett litet monster i magen och jag ville bara käfta emot alla som var otrevliga, sura eller misstänksamma mot mig, men det kan jag ju såklart inte... och så lägger sig ilskan och ledsenheten till en klump inombords istället och gör det lilla monstret större, för varje arbetspass bryts jag ner lite mer. Jag har bestämt att bara jobba juli ut och sedan ta en paus i samband med att jag flyttar och börjar på min nya utbildning. Sen får jag se. Jag tror inte jag orkar mer.

9 jul, 2014 10:19

Ithrenniel
Elev

Avatar


Idag är en dag då jag inte mår bra. Idag är en dag då jag måste låtsas må bra framför andra. Idag är en dag då jag som vanligt måste spela stark fast jag egentligen bara vill bryta ihop och aldrig mer vakna. Jag hatar min ångest. Jag hatar den! Jag trodde den var borta, men jag trodde fel...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Ftumblr_lroj8p7dNh1r3rbvro1_500.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fstatic.tumblr.com%2F94dae36941bbda2702310643e73903fb%2F4qnj1d8%2FJctoilxki%2Ftumblr_static_etiq67ngr94wo8444kwgw88g0_640_v2.gif

9 jul, 2014 14:04

Flismos
Elev

Avatar


Skrivet av SevLoveer:
Jag ska åka till Göteborg imorgon. Min bästa vän bor där och jag bor några timmar ifrån. Anledningen till att jag ska dit är för att hon försökte begå självmord och är på sjukhus...blev så rädd...

Jag förstår att det är jobbigt. Jag har upplevt samma sak. Din vän kommer uppskatta att du kommer^^

''Sometimes you poke the bear and other times the bear pokes you''

9 jul, 2014 18:02

Borttagen

Avatar


Min pappa kallade mig precis idiot och min mamma och bror höll med. Tack så mycket.

9 jul, 2014 20:37

Flismos
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Min pappa kallade mig precis idiot och min mamma och bror höll med. Tack så mycket.

du är ingen idiot, du är en trevlig och underbar person

''Sometimes you poke the bear and other times the bear pokes you''

9 jul, 2014 20:52

Kintsugi
Prefekt

Avatar


Skrivet av Borttagen:
alltså livet är ju skit och så, men just nu känns det okej.

det är fridfullt och jag lyssnar på bra musik och sitter vid datorn och det känns okej. okej är bra. jag gillar det.
och det känns som att mitt liv kanske kommer kännas okej i framtiden. och det är en trevlig känsla och jag vill hålla kvar den.

allt är bara... okej.


Ta vara på känslan, låt den infinna sig och våga tro att du skall kunna må fantastiskt i all framtid så snart du känner dig stark nog och redo.

Cave Trouble: Jag håller tummarna på att det känns bättre as soon as possible. Ingen skall behöva bygga upp sitt egna lilla monster, det är bara hemskt och man mår fruktansvärt. Men du gör säkert rätt i att avbryta om jobbet inte får dig att må bra. Jag är van att ha jobb som inte känns som "jobb-jobb" utan mer som en "fin sysselsättning i livet" (som jag turligt nog får betalt för att göra). Fungerar det inte med arbetskamraterna skall man kanske överväga andra alternativ. Jag gav motormansjobbet ett nytt försök på samma fartyg jag varit på, men ingen större skillnad har skett och jag orkar inte med den där maskulina dominansen och att man alltid måste vara på sin vakt/vara vaken/orka stå upp för sig själv/sina åsikter osv. Kör ett långpass nu i juli, men sedan får det fanimej vara bra. Bättre att finna en annan plats som kan ge en mer positiv energi och en härligare vardag. Jag har gymmet och vill gå alla mina kurser samt segla upp matrosen, det är väl bara till att ta tag i dessa grejer och låta leendet leva vidare på läpparna.

^^

Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name

9 jul, 2014 21:09

Elma00
Elev

Avatar


Ingen behöver egentligen läsa det här, har egentligen bara skrivit om min mygg-fobi.
Spoiler:
Tryck här för att visa!Pappa tvingade mig och min storasyster att hjälpa tills med potatisen. Jag har i vanliga fall inte något emot att hjälpa pappa ibland med jordbruken, men idag var bara hemsk. Vi skulle bära järnrör genom en skog (orkar inte riktigt förklara varför vi gjorde det, men det var för att vattna potatisen) och det var hemskt. Så hemskt. Det var så djävulskt varmt och så fort man stod stilla i skuggan för att vila lite kom alla de där jävla myggorna och började surra omkring mig. Jag är livrädd för myggor, jag vet att det låter töntigt men jag får panik när jag hör/ser dem. Jag började typ gråta 3-4 gånger, och jag vågade inte vissa för mina föräldrar att jag grät för att jag var rädd för att de skulle tycka jag var mesig. Så de gånger jag började gråta var jag tvungen att stå helt stilla, hålla för ögonen medans jag försökte få min andning att bli normal igen. Det tog inte så lång tid (ungefär 1 och en halv timme) men det var så hemskt.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Ftumblr_m6ozw26eZQ1rysfeao1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fc5c3b8f2acb55bb98ae5a32ef2043ab8%2Ftumblr_nc5ejdKuBL1t971s5o1_500.gif

9 jul, 2014 21:45

Lemon
Elev

Avatar


Idag tänkte jag extra mycket på min gamla klass. Hur alla började skrika och prata i mun på varandra så fort högtalarsaken gick igång (den funkade åt båda hållen). Jag minns hur vi inte var uppdelade i "gäng", hur man en dagen hängde med vissa på rasten för att nästa vara med andra. Sättet alla stöttade alla och hur dem fick vissa att bli sams. Hur alla sista minutenpluggade inför proven. Vi var som en stor familj, vi bråkade och vi var sams. Men nu känns det som om allt är över. Den enda gången jag träffar dem är på träningarna. Jag vet att några fortfarande har kontakt, men jag har blivit helt utfrusen. Jag bryr mig inte om sex år inte är värt någonting för dem, men jag börjar inse att allt kanske inte var så fantastiskt som jag minns det. Fast det kan vara så att bara jag tyckte det, alla andra har kontakt men verkar ha glömt mig. Tydligen så var jag ingen del av klassen.

Vissa saker borde inte existera, en av dessa saker är grön paprika

9 jul, 2014 23:25

Borttagen

Avatar


Skrivet av Flismos:
Skrivet av Borttagen:
Min pappa kallade mig precis idiot och min mamma och bror höll med. Tack så mycket.

du är ingen idiot, du är en trevlig och underbar person
Aw, tack ♥

10 jul, 2014 09:47

1 2 3 ... 1431 1432 1433 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.