@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
AlvaRawenclaw
Elev |
Vet att jag låter dryg men
jag kom förra veckan "ut" till mina kompisar om min dröm att bli en känd modedesigner (jag är inte den som pratar om drömmar och folk med mina kompisar så det här är en ganska big deal xd) Dagen efter så har min kompis skrivit på sin blogg att hon vill bli det *-* asså förlåt men hon har faen kopierat allting av mig typ så länge jag kan minnas, jag kommer ihåg hur ledsen jag var när jag var 8 och berättade till henne att jag läste nån slags serie om älvor eller nåt och då började hon och jag kände mig så kopierad gaaaaaaash och ja min dröm är fett klyschig och ja jag låter dryg men men öööööööäääh. speech! 30 okt, 2013 19:04 |
|
Borttagen
|
Skrivet av AlvaRawenclaw: Vet att jag låter dryg men jag kom förra veckan "ut" till mina kompisar om min dröm att bli en känd modedesigner (jag är inte den som pratar om drömmar och folk med mina kompisar så det här är en ganska big deal xd) Dagen efter så har min kompis skrivit på sin blogg att hon vill bli det *-* asså förlåt men hon har faen kopierat allting av mig typ så länge jag kan minnas, jag kommer ihåg hur ledsen jag var när jag var 8 och berättade till henne att jag läste nån slags serie om älvor eller nåt och då började hon och jag kände mig så kopierad gaaaaaaash och ja min dröm är fett klyschig och ja jag låter dryg men men öööööööäääh. Har hänt mig också, men hon har tack och lov slutat nu! 30 okt, 2013 19:14 |
|
Godrica
Elev |
Jag måste skriva ut detta någonstans.
Jag bekymrar mig över så många saker, verkligen hur många som helst. Saker som egentligen inte borde bekymra mig. Jag slår i min lilltå och får jätteont och klagar länge på hur galet ont det gör. Jag bryter armen, går till sjukhuset och de gipsar. Pappa ropar att maten är klar och jag går ner, äter och går därifrån. Jag vaknar klockan 7 varje vardagmorgon och fixar mig för att gå till skolan, en ren tortyr som varar fem - sex timmar per dag. Det är sånt jag tar för givet, att det ska serveras på fat, jag har inga som helst tankar på att det kunde varit annorlunda. Men det är annorlunda. I andra delar av världen. Det är hemskt hur vi sitter och äter oss tjocka av all läsk, chips och godis samtidigt som barn i Afrika, Asien och andra delar av världen svälter. De dör på grund av att de inte har mat. De har ingenting att äta. Va, vänta, är det sant? Vi måste göra något åt det. Tänker vi så? Nej, för det mesta tänker de flesta här i Sverige, Usa, Canada osv, inte så. Vi fortsätter äta oss tjocka på mat, godis, köper grejer som vi inte behöver, men vi köper det för att. Men egentligen vet vi att andra personer behöver pengarna, maten, vårdnaden så mycket mer! Samtidigt som jag andas in frisk luft så är det någon annan som dör, någon som svälter ihjäl, någon som dör av törst, någon som blir sjuk pga att de inte kan tvätta sig rent, ett spädbarn dör, någon bryter benet. Det är krig (!!) i andra länder här idag, just nu. Det är oroligt, personer som äger hotell i Egypten (till exempel) tjänar inte mycket alls för att alla resor dit är inställda. Är det en sådan här värld vi vill ha? Att vissa ska få äta upp kakan innan de andra ens har hunnit smaka, va? Är det verkligen så vi, ni, alla vill ha det? Då blir jag fasen orolig. Jag vill inte ta mer än vad jag behöver, men jag gör det ändå. Varje dag äter jag kanske lite mer än vad jag behöver, jag tar ett tuggummi eller två, jag använder mycket el, jag använder mycket sötvatten, jag köper kanske kläder som jag inte behöver. Varför gör vi det? Ta er någon minut och fundera på vad dina val har för konsekvenser, hur dina val kan påverka någon annans liv. Jag säger inte att jag tänker över sådant alltid, ständigt vad jag än gör, men jag kan börja göra det. Jag ska börja göra det. Vi har så många val som kan göra det så mycket bättre för andra, så varför inte välja rätt? Kids, tänk över saker, se hur andra har det och inse att ni inte har det så dåligt. Det är allt jag ber om, så tack för att du läste denna text. Tack för visad hänsyn, gillade du texten, visa det med handling och tänk på allt jag skrivit i texten. Bye peeps, hoppas ni fick en tankeställare. Spoiler: Tryck här för att visa! 30 okt, 2013 19:16 |
|
Borttagen
|
undrar vad jag ska hitta på i morgon?
30 okt, 2013 19:26 |
|
Vildvittra
Elev |
Kollar på Barda!!!
Ska egentligen plugga, hur gick detta ihop? O: "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 30 okt, 2013 19:27 |
|
Borttagen
|
nu kom jag på ska nog träffa en kompis
30 okt, 2013 19:30 |
|
Frivolt
Elev |
Bleeh! Jag har inte fått min peruk än och jag behöver den på fredag
Tänk om jag inte får den...tänk om den blivit försenad på grund av stormen? bleeeh! -.- Det är sånna här dagar jag önskar jag vore blond..... D: 30 okt, 2013 19:30 |
|
Godrica
Elev |
Skrivet av Frivolt: Bleeh! Jag har inte fått min peruk än och jag behöver den på fredag Tänk om jag inte får den...tänk om den blivit försenad på grund av stormen? bleeeh! -.- Det är sånna här dagar jag önskar jag vore blond..... D: Ta det lugnt, Alisons hår är bara ute och spökar lite, you know Btw, du kan ta mitt hår ;D 30 okt, 2013 19:34 |
|
aascendio
Elev |
30 okt, 2013 19:34 |
|
Godrica
Elev |
Skrivet av aascendio: Jag ska hjälpa min syster färga håret nu ehehe wish me luck det här kan gå hur fan som helst Lycka till det kommer gå bra det hära! 30 okt, 2013 19:35 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen