Sämsta filmen enligt er?
Forum > Harry Potter > Sämsta filmen enligt er?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Tonkss
Elev |
Skrivet av Draken Norbert: Skrivet av MizzNina: Skrivet av accioron: Skrivet av MizzNina: HBP är helt klart sämst. Jag tycker de har missat alltför mycket viktig information. Hela boken dryper av viktiga små ledtrådar som de totalt glömt bort i filmen. Hela min familj kände efter att vi sett den på bio att de lagt ner mer tid på det som var roligt, (När Ron får kärleksdrycken, eller Harry har druckit Felix Felicis) Men de har tagit bort och kortat ner minnena som alla är viktiga för att Harry ska kunna hitta alla Horrocruxerna.. Så den var jag grymt besviken på. Men jag måste även ge cred till Michael Goldenberg som lyckades knyta ihop säcken så bra i DH och hittade nya förklaringar till varför Harry visste saker, som han egentligen får reda på i sjätte boken, men som inte nämns i filmen. Goldenberg skrev bara Order of the Phoenix, resten gjorde Steve Kloves. Och han har förstört mycket med filmerna, tbh. Håller med dig om HBP, ugh, blev så besviken på den filmen. Oh. Tack för rättelsen, my mistake. =) Håller med till tusen, massvis med diss till den filmen. Dom missade liksom meningen med hela boken nästan, enligt mig. Kunde inte sagt det bättre själv, MizzNina. Håller med 100% ^^
3 jan, 2012 18:22 |
|
Jonte Ko-L
Elev |
Jag tycker att Halvblodsprinsen helt klart är den semsta filmen. Ingen spening als
3 jan, 2012 18:36 |
|
annawpotter
Elev |
Alltså det är jättesvårt!!
Jag blev väldigt besviken på fjärde filmen då jag såg den, hade förväntat mig så oerhört mycket! Men nu älskar jag den. Blev även besviken då jag såg 7an del 2. Men säger nog... Hemligheternas kammare, det är även den boken jag gillar minst. ![]()
3 jan, 2012 19:02 |
|
9te
Elev |
3 jan, 2012 19:15 |
|
Borttagen
|
The Chamber of Secrets tycker jag
4 jan, 2012 10:39 |
|
Borttagen
|
Vet inte vilken som är den sämsta enligt mig, men jag tycker att mycket av magin försvann efter de två första filmerna. Varför kunde inte Chris Columbus fortsatt att vara regissör för Harry Potter-filmerna?
4 jan, 2012 10:41 |
|
liuns
Elev |
Jag tycker nog halvblodsprinsen, det händer inte så mycket.
4 jan, 2012 10:44 |
|
Borttagen
|
Om jag ska välja måste jag säga Harry Potter och den flammande bägaren... Bara för att den hoppar väldigt mycket och faktiskt är allmänt dålig enligt mig så blev
något besviken när jag såg den, folk som inte läst böckerna måste ju tycka det var sjukt konstigt på vissa ställen 4 jan, 2012 16:51 |
|
Harry Potter 99
Elev |
Kanske Hemligheternas Kammare
Trolololololol .[color=green]No Pain , No gain!! 4 jan, 2012 16:53 |
|
Quidditch
Elev |
4 jan, 2012 16:53 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen