Lunas Förälskelse [SV]
Forum > Fanfiction > Lunas Förälskelse [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
moii
Elev |
Nu kommer mer^^
____________________________________________ Kapitel 16 Luna gick upp till sovsalen helt förvirrad. När hon klev in genom porträtten såg hon Jane sitta i en soffa framför brasan. - Har du redan kommit ut?, frågade Luna förvånat. - Ja, jag fick komma ut tidigare, min fot är helt bra nu, och min hjärnskakning har lagt sej, svarade Jane. - Okej, vad bra, sa Luna glatt. - Jag såg dej och Draco innan, är det något mellan er?, frågade Jane. - Eh... Typ, eller jag vet inte riktigt, svarade Luna osäkert. Jane reste sig snabbt och gick där i från. Hade Luna sagt något elakt? Gillade Jane Draco? Luna satt upp en stund, sedan gick hon och lade sig. Hon somnade snabbt, men var extra trött morgonen efter. När Luna kom in i stora salen kollade hon på Draco med ett stort leende. Hon såg att den där tjejen som hon trodde hette något i stil ed Pansy pratade med Draco. Hon hörde inte riktigt om vad men uppfattade lite grand när hon gick förbi: - Vad gjorde du igår kväll Draco, sa Pansy. - Jag... Eh var i biblioteket, svarade Draco osäkert. - Jaaa, visst, jag var där, och du vart inte där, sa Pansy misstänkande. När Luna gick förbi utbytte hon och Draco en snabb blick med varandra. - Du? I biblioteket, försökte Draco skämta bort ämnet med. Luna hade nu gått så långt så hon inte hörde vad dom pratade om längre. Hon ville träffa Draco idag, igen. Hon undrade om han tyckte om henne, som hon har börjat gilla henne... Luna åt snabbt och gick till Ginny. Ho skulle berätta om hur Jane hade reagerat, när hon plötsligt såg Jane prata med Draco. Dom gick utanför slottet och Luna följde efter. Luna ville inte synas så hon smög tyst efter dom. - Är du och Luna ihop, sa Jane självsäkert. - Ehm... Jag vet inte hur hon känner för mej, svarade Draco - Hon sa till mej igår kväll att du hade följt efter henne och att du var jätte jobbig, sa Jane. - Va?, utbrast Draco. Luna stod där bakom ett träd och hörde, hon blev bara argare och argare för varje sekund som gick. Hon litade ju på Jane, varför gjorde Jane såhär mot henne. Luna visste att hon inte bara kunde hoppa fram, det skulle ju se jätte konstigt ut, så hon bestämde sig för att fortsätta lyssna, och sen prata med Draco. - Jaa, hon sa att du var jobbig, irriterande och fruktansvärt ful, inte förstår jag varför, sa Jane på ett elakt sätt, som om hon var kär i Draco. - Hon skulle inte säga så bakom ryggen om mej, svarade Draco till försvar. - Åh jo, det gjorde hon, hoppas att detta kan trösta lite, sa Jane och kramade Draco länge. Luna visste inte vad hon skulle göra, hon bara stod där, långt efter att dom hade gått, hur kunde Jane göra såhär mot henne, dom var väl vänner? ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 13 aug, 2011 18:38 |
|
Bling
Elev |
13 aug, 2011 18:38 |
|
Lily Evans
Elev |
Jane är elak Dx
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 13 aug, 2011 19:40 |
|
melindaa
Elev |
13 aug, 2011 19:45 |
|
Bling
Elev |
Skrivet av Lily Evans: Jane är elak Dx Håller med -_- hon förstör det för Draco och Luna! Dom som passar så bra ihop nu ![]()
13 aug, 2011 19:53 |
|
Borttagen
|
åh! *bevakar* MER
13 aug, 2011 19:53 |
|
Josie Malfoy
Elev |
mer... dumma Jane -.-'
Be who you are and say what you feel because those who mind don't matter and those who matter don't mind. 13 aug, 2011 20:06 |
|
evut
Elev |
Jag älskar Luna-Draco, det är intressant att läsa. :3
http://acciophoenixwand.tumblr.com
http://weheartit.com/evutosv
WildHawthorn67 @ Pottermore
evamatildaa @ instagram
http://insta.devote.se
13 aug, 2011 20:49 |
|
Sky.
Elev |
Ååå måste ha meer!
13 aug, 2011 22:02 |
|
moii
Elev |
Sista för idag ^^
Behöver fortfarande nya idéer, så skicka gärna era idéer ^^ __________________________________________ Kapitel 17 När Luna bestämde sig för att gå in hade hon redan missat den första lektionen, Luna brydde sig inte. Hon sa till att hon hade ont i huvudet och var inte med på någon lektion idag. Hon gick upp till sovsalen och skrev en lapp till Draco. Hej Draco, kan vi ses i kväll? Kram Luna Luna tyckte det lät bra, hon ville prata med Draco om det som hände i morse mellan fyra ögon istället. Hon gick upp till uggletornet och sa till en liten vit uggla att skicka det till Draco Malfoy, eller till hans sovsal. Luna gick omkring och funderade på vad hon skulle säga, inget lät bra. Hej, jag smög på dej och Jane i morse, och såg att hon ljög för dig, hej, hade bara vägarna förbi dej och Jane, men sa inget. Det kändes lönlöst, hur skulle hon förklara att hon hade hört det men inte sagt det. Luna bestämde sig för att improvisera. Det fick bli som det blev. Efter några oändligt tråkiga timmar kom det in samma vita lilla uggla genom Lunas öppna fönster. Kan inte. / Draco Va? Ville han inte? Varför? Trodde han på allvar på det som Jane sa? Luna trodde inte det var sant. Luna sprang ner och försökte hitta Draco, men han fanns ingenstans. Hon frågade Ginny om hon visste var han var, men nej, hon visste inget. Luna bestämde sig för att berätta allt om Jane och Draco, om hur Jane hade reagerat och allt. - VA? Skojar du? Jane, av alla?, sa Ginny högt - Sch... Inte så högt. Ja, Jane sa så, jag hörde det, och nu vill inte Draco veta av mej!, sa jag tillbaka med besvärad röst. Jag ville inte att alla i närheten skulle få reda på det. - Men du måste prata med honom!, sa Ginny ivrigt. - Jag vet, men han vill inte prata med mej, svarade jag... Ginny skulle möta upp Hermione om några minuter, så hon var tvungen att gå, det var då jag såg Draco stå utanför slottet... ~Min tumblr~ Klicka HÄÄR för att se min och min kompis HP-parodi! 13 aug, 2011 22:38 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen