Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Gilla!!
meer! 1 aug, 2011 10:09 |
|
nilla10
Elev |
meeeeeeeeeeeeeeer
hej hej! :) 1 aug, 2011 10:10 |
|
:WP:
Elev |
Sista Kapitlet kommer nu,!
Dom satte sej på läktaren och började kolla. Plötsligt kom Ron Weasley och en annan tjej med brunt yvigt hår som höll i en tjock bok och satte sej på läktaren en bit bort. -Vem är det där Weasley umgås med? -En äcklig smutsskalle vid namn Hermione Granger. Sa Pansy ointresserat. -Dom är säkert här för att spionera på Slytherins taktik! Dom gick fram till Weasley och Granger. -Hur du ens kan umgås med smutsskallar Weasley! Justeja… Hela din familj är ju blodsförrädare! Är ni tvungna att va vänner med dom bara för att kunna få pengar? Ni har väl inga egna? Sa Draco och dom andra brast i skratt. -om du inte har något bättre att komma med kan ni väl lika gärna gå?! Sa Granger. -Jag tänker inte följa smutsskallars order, om det är det ni tror? Svarade Draco. Men vad roligt att du har skaffat en flickvän Weasley! Ron blev röd om kinderna. Och det blev Hermione också. -Vad gör ni här föresten? Sa Draco kallt. -Vi ska kolla när Gryffindor tränar! Snäste Hermione. -Om du inte ser det så är det slytherin som tränar nu! -Amen Gryffindor ska träna SNART! -Exakt varför ska ni se på Quidditch? Hånflinade Pansy. -För att våran kompis ska träna. Sa Ron -Och vem vill vara eran kompis? Skrattade Zabini. -Harry Potter kanske. Svarade Hermione kort. Det blev tyst i några sekunder och sen sa Draco -Hoppas ni är stolta nu då när ni blodsförrädare och smutsskallar äntligen kan få lite uppmärksamhet! Sedan gick dom därifrån. Veckorna och dagarna gick. Snart var det sommarlov. Idag skulle dom ha examens prov. Draco gick ner med dom andra och åt frukost och gick sedan på lektionerna. Proven gick bra tyckte han. En del frågar kunde han inte, men dom flesta. Under lunchen satt dom och pratade om provet. -Jag kunde ALLA frågor på Trolldryckskonsten. Sa Draco stolt. -Jag också! Men inte alls många på försvar mot svartkonster. Sa Pansy -Den fick jag ganska bra på, men inte på trollkonsthistoria. Usch vad tråkigt det är. Dagen fortsatte med massa prov och snack. På kvällen var dom påväg från stora salen när dom mötte på Emie. -Hur kan du ens vara vän med smutsskallar?! Du förstör hela Slytherins rykte! Skrek Zabini. -Dom är precis likadana som vi! Svarade Emie. -Så du säger att vi är precis som dom? Dom har ju bara smutsigt blod i sej! Komihåg, blodsstatus är allt! Emie blev argare och argare och tillslut drog hon upp sin trollstav och det gjorde även Draco och hans vänner. Nu stod dom där och riktade trollstavarna mot varandra, 5 mot 1. -Expellia.. Började Emie men just då kom Professor Snape. -Vad är det här för dumheter?! Lägg ner era stavar omedelbart! Jag vill inte veta av något sånt här trams bland mina Slytherinelever, jag måste tyvärr ta 10 poängs avdrag av var och en av er. Sedan gick han därifrån. Emie satte näsan i vädret och gick med bestämda steg iväg. Dom andra gick ner till Sällskapsrummet. Dom spelade lite trollkarlsschack och sedan gick dom och la sej. Ytterligare två dagar gick. Draco vaknade på morgonen och idag skulle dom fara hemtåt. Han skulle sakna Hogwarts men han kommer ju tillbaka efter sommarlovet. Han packade sina saker och gick ner för att äta frukost. Efter några timmar satt han på tåget hem. Godisvagnen kom förbi och han köpte 2 chokladgrodekort och 1 lakritsstång. Resan fortsatte och till slut var dom framme vid Kings Cross. Där stod han mamma och väntade på honom. Han gick av tåget och sa hejdå till Crabbe,Goyle och Zabini och Pansy gav honom en kram och sedan gick han fram till sin mamma som kramade honom hårt och länge. Slut! 1 aug, 2011 16:06 |
|
ThaBest
Elev |
Jag vill ha mer!
1 aug, 2011 16:18 |
|
:WP:
Elev |
Ska kanske börja på en som heter Draco Malfoys femte år på Hogwarts!
1 aug, 2011 16:19 |
|
ThaBest
Elev |
du menar väl att du ska? 1 aug, 2011 16:20 |
|
:WP:
Elev |
hoho, får se
1 aug, 2011 16:23 |
|
ThaBest
Elev |
1 aug, 2011 16:24 |
|
:WP:
Elev |
hihi^^
1 aug, 2011 16:26 |
|
Borttagen
|
asbra
1 aug, 2011 16:36 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen