PRS (Luna_rav och Kola)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS (Luna_rav och Kola)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag gick ut ur dojon och mot bussen. Jag sprang till hållplatsen och hann precis dit innan bussen kom. Jag andades häftigt och drog fram mitt busskort. Jag körde ner det i apparaten och gick sedan och satte mig. Jag drog upp mobilen och sms:ade Milton. 'Vad har vi för läxa till imorgon?'. Jag stängde av mobilen och tittade ut genom fönstret. Jag såg min spegelbild och jag log. Eftersom jag hade duschat på dojon och sedan sprungit till bussen så hade mitt hår blivit alldeles lockigt. Själv tyckte jag att det såg ut som spaghetti men Jack hade sagt att jag passade i det... Det var när vi var på stranden, hela gänget och jag dök. När jag sedan kom upp och vi tog en fika hade jag sagt att jag såg ut som ett troll. De andra hade skrattat med Jack hade skakat på huvudet och sagt: 'Du ser precis lika bra ut som vanligt'. Killarna hade ooo-at och skrattat och Jack hade rodnat lite. Jag själv hade tittat ner och inte vågat möta hans blick mer den dagen. Jag log åt minnet. Plötsligt hördes ett pling och jag hoppade högt av det plötsliga ljudet. Jag insåg att det måste vara min mobil, så jag tog upp den. Och mycket riktigt så var det Milton som hade svarat på mitt tidigare sms. 'Ingenting, det är ju snart maskeradbal och vi har istället i läxa att hjälpa till med förberedelserna.' Jahapp... Då slapp jag i alla fall tänka på det.
~ "Kimberly?" hörde jag pappa ropa. Jag drog av mig skorna och gick in i köket där han stod. Han hade en stekspade i handen och rynkor i pannan. "Hej pappa" log jag och Fuzzball kom rusande in i köket för att hälsa mig välkommen. Jag klappade honom och tog fram hans matskål. Medan jag fyllde på med mat och bytte ut hans vatten började pappa babbla om maten och den 'förbaskade stekpannan som kletar fast i allt'. "Men pappa, du måste ha smör när du steker..." skrattade jag och han såg förvirrad ut. Han hade aldrig, och då menar jag aldrig, gjort pannkakor förut. När han var liten var han laktosintolerant och hans mamma var glutenallergiker, så de åt aldrig pannkaka. Men nu när han hade gett sig på det så hade han inte ens haft något smör i stekpannan. Jag skakade på huvudet åt honom och erbjöd honom min hjälp. that's all I got to say 27 feb, 2014 18:53 |
|
Borttagen
|
När jag kom in på vägen in till huset började jag hosta av röken som vilade där. Jag skymtade Felix, Anton och Erik i hörnet av huset och gick dit. "Vad gör ni?" frågade jag och tittade på Felix som tog fram en cigarett. "Vad ser det ut som?" sa Felix och blåste ut röken. Jag hostade ännu en gång. "De är inte så giftigt." muttrade Felix. "Nej, det är farligare" flinade Erik som lutade sig mot huset. Jag skakade på huvudet och gick in i huset. Jag gick sedan in till köket där jag fyllde på maten till Musse Pigg, min katt. Katten kom in i köket med ett mjamande och jag klappade hans svarta päls. "Hejsan gubben" log jag och satte mig i skräddare nere på golvet vid honom. Han började äta av maten och efter det tog jag upp honom i famnen och gick in till mitt rum. Jag la honom ner på golvet och han tittade sig omkring och mjamade nöjt. Jag log för mig själv och slängde mig på sängen med Ipaden i famnen. Plötsligt hörde jag hur någonting revs sönder och jag satte mig genast upp och tittade på Musse. Han tittade bak på mig och jag insåg att han hade rivit sönder några ut av mina teckningar. "Musse!"utbrast jag och ställde mig upp på golvet. Jag gick mot honom och tittade på teckningarna. Jag suckade och drog bort resterna ut just av dom och slängde det i sopptunnorna. "Gör inte det igen..." mumlade jag för mig själv och Musse tittade sorgset upp på mig. Jag satte mig ner på golvet och la mig sedan ner på rygg. * Jag vill aldrig mer se honom * tänkte jag för mig själv och Musse la sig på min mage. "Han är bara en stor idiot..." sa jag för mig själv. Jag kände hur konstig jag var, brukade jag prata med mig själv? 27 feb, 2014 19:23 |
|
Kola
Elev |
När vi hade ätit upp alla pannkakor och dukat undan så såg sig pappa om.
"Det enda som behöver packas nu är mat, köksbordet och stolarna, våra sängar och badrumssakerna. Du vet väl att vi ska bo på hotell ikväll?" frågade han och jag skakade på huvudet. "Nej, du har inte sagt något om det.." sa jag och pappa suckade. "Herre gud... Lastbilen står där utanför, hjälp mig lyfta köksbordet." sa han. ~ "Är du klar Kimmie?" frågade pappa och jag såg mig om i mitt rum. Det var helt tomt och det såg så... ensamt ut. Jag suckade och gick nerför trappan. "Japp, jag har en resväska med det sista som jag ska ha på hotellet" sa jag och pappa klappade mig på axeln. Vi åkte iväg och Fuzzball somnade i mitt knä. Jag tittade ut genom fönstret och tänkte att jag aldrig skulle få gå omkring på min tomt, inte slappa i soffan, ta en kall läsk ur kylskåpet. Nej, inte ens gå in i mitt rum. Jag kände en tår rulla nerför kinden. Det enda jag hade kvar av mamma var doften. Den hängde fortfarande i vårt hus, som om hon vakade över oss. Men nu lämnade vi henne bakom oss. Jag kan inte längre gå in i pappas rum och gömma ansiktet i mammas kudde, som fortfarande ligger kvar. Jag suckade och torkade bort tåren. Pappa skulle bara tro att det var för att han lämnade mig kvar här i Seaford, men det var inget problem alls. Det skulle nog bli ganska skönt. Ensamt, men ändå skönt. Jag försökte fokusera på det positiva samtidigt som jag tittade på lyktstolparna som flög förbi fönstret med rasande fart. that's all I got to say 28 feb, 2014 14:15 |
|
Borttagen
|
Jag hörde hur dörren till huset öppnades och Felix kom in i mitt rum. "Familjemöte" sa han kort och jag höjde på ögonbrynen. "Va?" "F A M I L J E M Ö T E" suckade han. "Ja, jag hörde. Men varför?" frågade jag och Felix skakade på huvudet och gick ut ur mitt rum. Vi hade inte haft familjemöte sedan... flera år sedan. Jag reste mig upp från golvet och gick ut ur rummet och in i köket. Där satt pappa med ett svagt leende på läpparna och en kaffekopp i händerna. Felix satt mittemot honom och trummade på bordet. Jag hoppade upp på disken och tittade på pappa. "Jag pratade med Kims pappa" log han och jag tittade upp på honom. "Om vad?" frågade jag. "Ta det lugnt." sa pappa och tog en klunk av sitt kaffe "Jag pratade med Kims pappa och fick höra om den stora nyheten." "Vad har de.." började Felix men vår pappa avbröt honom. "Ta det lugnt" suckade han och ställde ner kaffekoppen på bordet. Jag hade aldrig sett honom så här lugn förut. "Hon ska få en egen lägenhet för att hennes pappa fått en nytt jobb i Brighton" sa han mjukt. "Menar du att en fjortonåring fick en egen lägenhet före mig?" utbrast Felix och fick en rynka i pannan. "Ja, men jag är inte klar Felix" sa vår pappa och jag iakttog honom noga. "Eftersom att jag inte har något jobb och er mamma... ja. Så bad jag honom kolla om det fanns någon plats för mig vid det jobbet." fortsatte han. "Så vi kommer få bo själva här?" frågade jag och tittade på min pappa som nickade. "Ja, hennes pappa hittade en plats för mig" svarade han. "Alltså kommer du Mika få bo med din storebror och Anton." "Va?" sa jag korkat. "Anton har lovat att hj..." "Hmpf, jag är nitton" sa Felix och hans ögon var smala. Men hans ansikte fick tillslut ett leende. "Jag åker i övermorgon" log vår pappa och jag nickade sakta. "Kommer du komma hem någon gång då?" frågade jag och han nickade. "Jadå, jag kommer i alla fall hem en gång varje månad" log han och jag nickade ännu en gång. "Såå..." sa Felix och ställde sig upp "Det var det va?" sa han och pappa nickade. "Ja, ni kan gå." svarade han och Felix gick ut ur köket. Jag hoppade ner från disken och satte på varmt vatten. Jag satte mig på stolen Felix suttit på, den mittemot pappa. "När pratade du med Kims pappa?" frågade jag med ett leende. "Jag ringde upp honom imorse" svarade min pappa "Du förstår väl att jag måste ta ett jobb, även om det är långt bort?" frågade han och jag nickade. "Självklart" sa jag och funderade lite. Mitt vatten var klar och jag hällde upp det i en te kopp. Jag hällde i mjölken och satte mig på stolen igen med koppen i handen. "Går det bra i skolan?" frågade min pappa... det var konstigt, vi brukade aldrig prata om skolan eller om mina vänner. "Tja..." sa jag och tog en klunk av tet för att låta det dröja. "Mika? Går det bra i skolan?" upprepade han. "Jadå.. vi ska ha maskeradbal på fredag" sa jag för att byta ämne. "Jaså? Vad hade du tänkt att klä ut dig till?" frågade han och jag skrattade till. "Jag tror inte jag ska gå, inte min stil" svarade jag och tittade ner på mina kläder. "Bara för att du har förändrats betyder det inte att du inte kan gå dit" log han "Du har mer tid till dina vänner då." "Jag vet..." mumlade jag och tog en klunk till av tet "Jag får se" sa jag och pappa nickade. "vad hade du tänkt att klä ut dig till då?" frågade han och jag ryckte på axlarna. "Jag vet inte..." svarade jag och Musse kom in till köket med ett mjaumande. "Kanske en katt?" skrattade pappa och jag tittade på Musse och log. "Ja, kanske det" svarade jag och klappade honom. När vi pratat klart ställde jag in koppen i diskmaskinen och gick in till mitt rum. 28 feb, 2014 18:50 |
|
Kola
Elev |
Jag såg en blinkande skylt där det stod 'Hotell Vesta'. Pappa svängde in på parkeringen och vi tittade mot ingången, där någon precis gick in. Det såg väldigt trevligt ut ändå, men jag skulle hellre tillbringa varenda sista minut i vårt hus. För det är fortfarande vårt. Tror jag i alla fall. Pappa hade inte sagt något om att det var sålt.
"Pappa..." började jag och pappa som hade varit i sina egna tankar vände blicken mot mig. Jag tog ett djupt andetag. "Har vi sålt huset?" frågade jag och han suckade. "Ja, Kimberly. Därför bor vi på hotell nu. Jag ville inte säga något för jag vet att du..." började han men rösten sprack. Han blinkade några gånger och harklade sig. "Att du tycker att vi lämnar mamma" avslutade han. Jag kände klumpen växa i halsen och jag svalde för att få den att försvinna, men det funkade inte. Jag älskar pappa, men jag behövde min mamma just nu. En fjortonåring behöver en mamma som kan förklara allt som händer henne i livet. Sånt som pappor inte kan berätta om. Jag tog ett skälvande andetag. "Vi lämnade henne. Hennes doft finns i huset och vi stack." sa jag tyst. Pappa tog min hand och kramade den. "Vi lämnade inte henne" sa han mjukt. "Vi går vidare. Mamma skulle vara stolt över dig" sa han och jag kände hur tårarna vällde fram. Pappa kramade mig lugnande och klappade mig på huvudet. "Kimmie... Min lilla gumma, hur ska jag klara mig utan dig?" frågade han och jag log genom tårarna. "Frågan är hur jag ska klara mig utan dig" sa jag och pappa tog ett hårdare tag om mig. En beskyddande, tröstande kram. ~ "Rum 67" sa mannen bakom disken och gav oss en nyckel. Jag log tacksamt och pappa tog emot den. Vi gick i tystnad mot rummet. Innan pappa öppnade dörren vände han sig mot mig. "Jag vet att du helst skulle vilja tillbringa så mycket tid som möjligt med... Mamma. Men huset måste vara städat imorgon" suckade han och jag nickade. "Jag fattar, nu vill jag bara sova.." log jag och han öppnade dörren. that's all I got to say 28 feb, 2014 21:25 |
|
Borttagen
|
Jag stängde dörren när Musse kommit in i rummet och gick sedan mot min garderob. Jag tog på mig ett långt svart nattlinne med rödfärg spretad över den. På nattlinnet stod det *Welcome to my nightmare*. Jag satte upp mitt rosa hår i en slarvig hög tofs och tog sedan upp Musse i famnen. Han slickade mig på handen och jag log svagt. Jag la mig ner på min säng och lät Musse ligga på min mage. Jag tittade upp i taket och blundade. Imorgon var det Torsdag... sedan var det Fredag.. då maskeradbalen skulle vara. Musse hoppade ner från sängen då jag vände mig på mage med huvudet mot kudden. *Katt...* tänkte jag och log för mig själv. Jag gäspade och reste mig upp. Jag gick in till badrummet och borstade tänderna. Efter det tvättade jag mitt ansikte och gick tillbaks in till mitt rum. Jag la mig på sängen och mina ögonlock sänktes och jag somnade snabbt. - Jag vaknade av att Felix slog mig på kinderna. Jag tog tag i hans armar och gäspade. "Sluuuta" mumlade jag och han flinade. "Du måste sticka till skolan nu" sa han och jag suckade djupt. Han gick ut ur mitt rum och jag la benen över sängkanten. 28 feb, 2014 22:06 |
|
Kola
Elev |
Jag låg på rygg och lyssnade på pappas snarkningar. Hur kunde han sova när vi bara hade lämnat allt bakom oss? Jag suckade och vände mig om. Fuzzball låg vid mina fötter och gnällde när jag hela tiden vred på mig.
"Kom då gubben..." viskade jag och klappade bredvid mig. Pappa sa att Fuzzball inte skulle sova vid mitt ansikte, utan vänja sig vid att sova själv. Men jag orkade inte ha en liten klump på mina fötter som gnäller när man rör på sig. Antingen får han ligga hos mig eller på golvet, vilket antagligen inte var något att ens diskutera om eftersom Fuzzy bara skulle käka upp maten som låg under sängen. Han kunde inte hoppa ner från sängen själv. Jag tittade på klockan, den var 01:56... Om fem timmar måste jag gå upp. Jag försökte somna om och lyckades antagligen eftersom jag vaknade klockan sex av att pappa satt på kanten av min säng. "Jag ska åka om en timma. Jag går ut med Fuzzball först" sa han och jag märkte att jag låg ensam utan någon liten lurvig krumelur i sängen. Jag nickade och gnuggade mina ögon. "Väcker du mig igen när du kommer tillbaka?" frågade jag. "Jag ska gå upp klockan sju." sa jag och pappa nickade och kysste mig på pannan. Jag återvände till att sova och jag hörde svagt hur någon öppnade och stängde dörren. ~ "Kimmie, nu ska jag åka" sa pappa och jag satte mig upp i sängen. "Kommer du hem på lördag?" frågade jag och han nickade. "Ja, du sover bara en natt ensam i lägenheten." sa han. Jag nickade och gav honom en kram. Jag hoppade in i duschen och när jag hade sminkat mig, duschat, klätt på mig och packat ihop mina saker gick jag ut till bilen där pappa väntade med Fuzzball. Vi skulle åka till lägenheten nu så att jag kunde lämna Fuzzball på hunddagiset som låg något kvarter bort och lägga in mina saker. ~ "Okej klassen, ni kan gå hem nu. Förutom ni som ska förbereda inför imorgon" sa min lärare och jag rusade ut ur klassrummet. Jag skyndade mig hem till Fuzzball där han mötte mig i hallen. "Åh, vad duktig du har varit. Hemma alldeles själv" log jag och tog snabbt på honom kopplet för att ta ut honom på en promenad. När jag hade rastat Fuzzball och ätit något så kollade jag på klockan. Halv tre. Jag suckade och gick in på mitt nya rum. Pappa hade redan fixat köket, badrummet och vardagsrummet och sitt eget lilla rum. Men mitt rum hade bara mina möbler. Jag sysselsatte mig med att inreda det och Fuzzball lekte med mina strumpor. Säng: ![]() Sminkbord: ![]() Skrivbord: ![]() that's all I got to say 1 mar, 2014 15:58 |
|
Borttagen
|
Jag tog på mig ett par kläder (Bild nedan) och tog sedan fram min mascara och eyeliner. Jag sminkade mina ögon och tog sedan ut tofsen. Jag kammade igenom mitt rosa hår och tog det sedan åt sidan så att allt vilade på min vänstra axel. Jag tog fram några hårspenen och satte fast det. Musse kom mot mig och kelade mot mina ben. "hej..." sa jag tyst och kliade honom bakom örat. "Mika, du måste skynda dig!" ropade min pappa från köket och jag gick ut ur mitt rum och in till köket. "Hej" sa jag till pappa och satte mig på stolen mittemot honom. "Godmorgon" log han och hällde upp ett glas mjölk till mig. Jag hällde upp lite Yoghurt i skålen framför mig. "Så vad säger du? Vad ska du klä ut dig till?" log han och jag tog en sked ur skafferiet och tog en klunk av mjölken. "Öh... en katt" log jag och pappa skrattade. "Då kommer hundarna springa på dig direkt" skrattade han. "Ugh, ingen klär ut sig till en hund!" utbrast jag och skrattade jag också. När jag var klar gick jag till badrummet och borstade mina tänder. Jag gick sedan till hallen och satte på mig mina sjukt höga skor. "Jag sticker nu!" sa jag och gick ut ur huset med min väska runt axeln. Jag började springa mot bussen och gick in dit. Jag stoppade in busskortet i automaten och fortsatte in i bussen där man hörde flera elever prata. Jag fick syn på Kim som vinkade till mig. Jag vinkade tillbaks och såg att hon satt med Jack, Jerry, Milton, Eddie och... C. Jag skakade sakta på huvudet och slog mig ner en rätt lång bit framför dom. Jag tog upp min mobil och mina stora svarta hörlurar. Jag satte på musiken, såklart var det Black Veil Brides och lät sakta fötterna följa med i takten till musiken. Efter en stund stannade bussen och flocken va elever steg av den. Jag väntade tills det var tomt och gick sedan sist ut. Jag kände hur något hårt träffade mitt öra. Det var Kim som hade tagit tag i mina hörlurar och sedan släppt dom så att jag hoppat till. "Hej Mika" log hon och jag stängde genast av musiken. "Ah, Tja" svarade jag och tog av mig hörlurarna så att dom vilade över min nacke. "Din pappa är fett schysst" log jag och hon höjde på ögonbrynen. "Har du pratat med min pappa?" frågade hon och jag skakade på huvudet. "Nää, men min pappa pratade med honom och hörde att han fått ett nytt jobb." svarade jag och vi fortsatte in i skolan. "Pappa bad honom att kolla om det fanns en plats åt honom också... eftersom du vet..." sa jag och Kim nickade. "Och ja, det fanns det." "Såå, din pappa ska jobba på samma jobb som min pappa?" frågade Kim och jag nickade. "Då bor du alltså själv med Felix?" frågade hon. "Och Anton. Han ska visst på hos oss också" suckade jag "Men, det är okej" log jag och hon nickade. "Men vi ses i kafeterian sen va?" frågade Kim och jag nickade tveksamt på huvudet. "Bror på om han är där" svarade jag tyst och fortsatte mot mitt skåp. Jag la in min väska och tog mina böcker och fortsatte mot spanskalektionen. "Hejsan ungdomar" sa Mr Alcock när vi alla satt på våra platser. "Hejsan Mr Alock" ekade de flesta tjejerna i klassen. Jag la huvudet på handen och tittade uttråkat ut genom fönstret. "Hoy trabajamos con hablar sobre diversos dialectos del español." sa han och jag höjde på ögonbrynen. Vår spanska lärare var verkligen inte bra på spanska. Man önska att man hade någon som kunde en bra dialekt. - Jag gick sakta mot dojon men när jag såg Colin genom fönsterna vände jag genast på klacken och gick till bussen. Jag satte mig längst bak och tog fram mina hörlurar igen. Jag lutade huvudet mot fönstret och hörde på Knives and Pens. När bussen var framme steg jag sakta av och gick in till huset. När jag kom in möttes jag av ett hungrigt jamande. "Hej Musse" sa jag och tog av mig mina skor. Jag fyllde på maten till min katt och tog sedan ett glas mjölk och drack snabbt upp det. Jag gick ut ur köket och knackade på Felix dörr. "Vad?!" frågade han och jag öppnade dörren. Jag såg Felix och Anton sitta med varsin dator. "Vad håller ni på med?" frågade jag och rynkade på ögonbrynen. "Vi spelar" svarade Anton och tittade upp från sin dator. "Vad ville du?" frågade Felix med blicken riktad mot datorn. "Jag tänkte bara säga att jag sticker till stan." sa jag och Felix nickade. "Ha så kul" sa han och jag gick ut ur rummet och stängde dörren. Jag gick tillbaks till mitt rum och tog fram min mobil och min plånbok. Jag gick ut ur huset när jag satt på mig skorna och fortsatte mot bussen. - Jag gick in på samma affär som jag först började köpa mina emo kläder. Där hittade jag en rosa klänning med svarta prickar på, ett par rosa och svarta skor och en fin svart rosa mask. Hemma hade jag redan ett par svarta knästrumpor jag tänkt ha på mig. "var det allt?" log tjejen i kassan och jag tänkte efter. "Nej.. har du en svart kattsvans?" frågade jag med ett flin. "Ska kolla efter" sa tjejen och gick ifrån kassan. När jag var helt säker på att ingen tittade på mig tog jag en penna från disken och strök över priserna på kläderna och skrev dit nya, billigare. Efter en stund kom hon tillbaks med en svans i handen. "Sådär ja, här har vi en" sa hon och la den på disken. "Ojdå, vi har visst sänkt priset. Det visste jag inte." Jag ryckte på axlarna och betalade. Jag gick sedan ut ur affären och satte mig på nästa buss. När jag kom hem var pappa hemma. "Hej, Mika" log han och jag vinkade till honom. Jag tog av mig skorna och tog med mig kläderna in i köket. "Jag var och handlade kläder till maskeradbalen imorrn." log jag och han nickade. "Låt mig se då" sa han och jag packade upp kläderna. "Haha, du tänker verkligen vara en katt" sa han och höll upp svansen. "Japp, jag har ingen annan ide." svarade jag och han skakade på huvudet och la ner svansen på bordet. "Du har ju en sådan fin fantasi, du borde ha kunnat komma på något mer. Men jag tycker att det här blir jättebra" log han och jag nickade. Jag tog med mig kläderna in på mitt rum och hängde upp dom på min stol. Imorgon var vi lediga, vilket var tur det. Jag tog fram knästrumporna jag skulle ha på mig och hängde dom också på stolen. När jag var klar med allt var klockan 18.32 och jag satte på mig min pyjamas, vet tidigt. Jag tog fram min mobil och såg att jag fått ett sms.. från Colin, jag hade helt glömt bort att radera honom. 'Varför är du så jävla arg på mig?' stod det och jag slängde mobilen på sängen. Jag gick ut till köket och tittade på pappa. "Jag går och lägger mig, jag är inte hungrig." sa jag och fortsatte mot badrummet. Jag borstade mina tänder och tvättade mig. När jag var klar gick jag tillbaks till mitt rum och släckte lampan. Jag la mig ner på sängen och stängde av mobilen. - Jag vaknade av att min pappa skakade om mig. "Jag ska åka nu" sa han och jag satte mig upp. "Okej..." mumlade jag och gnuggade mig i ögonen. Jag kramade om honom och följde med honom ut ur mitt rum och till hallen. Där träffade jag Felix och Anton. "När kommer du hem igen?" frågade Felix när pappa satte på sig sin jacka. "Jag tror jag kommer om cirka en månad" log han och vi nickade. "Hejdå" sa vi och lät pappa gå ut ur huset. Jag gick sakta in till mitt rum igen, idag var det Fredag. Jag satte på min klänningen och knästrumporna. Jag satte sedan fast svansen och lät masken ligga på mitt skrivbord, jag fick ta den senare. Jag tog fram ett par riktigt vassa låtsas naglar och målade dom svarta. Sedan sminkade jag mig och gick ut ur rummet. "Heee...eej" sa Anton när han skulle till vardagsrummet. "Ööh, annorlunda" flinade han. "Hoppas att det var på ett bra sätt" log jag och han nickade. "Jarå, varför har du en svans?" frågade han och tittade på svansen. "Jag är en katt." flinade jag och han nickade. "Är du ironisk eller?" flinade han och pekade på Musse som kom gående bredvid mig. Jag suckade och skakade på huvudet. Jag gick till köket och tog ett äpple. Jag stoppade det i munnen och gick tillbaks till mitt rum igen. Jag tog fram min eyeliner och gjorde tre smala stek på varje kind, som skulle vara morrhår. Kläder (Även skorna ![]() Hörlurar: ![]() Kläder till maskeradbalen: , , , ![]() 1 mar, 2014 18:04 |
|
Kola
Elev |
Jag la in mina kläder som jag hade packat upp och sedan gick jag till min säng som stod bredvid mina två stora fönster. Jag bäddade sängen med ett beige lakan, två vita kuddar, ett vitt täcke och en beige filt som jag la vid fotändan.
"Sådär ja" log jag och Fuzzball tittade upp på mig. Jag skrattade åt honom, han hade en strumpa i munnen. Jag gick till sminkbordet och ställde dit en bukett med rosa rosor och öppnade sedan lådan. Jag la ner mitt smink och mina smycken. Jag gick sedan över till mitt skrivbord. Jag hade redan ställt dit min dator så nu hängde jag upp ett litet collage över. Sedan ställde jag dit en lampa, en liten burk med pennor, en liten skylt där det stod 'rad' (förkortning för random). Sedan la jag min dagbok bredvid. Jag log för mig själv och vände mig mot Fuzzball. "Vart vill du ha din säng då gubben?" frågade jag och tog mina strumpor ifrån honom. Jag tog upp hans säng och ställde den vid slutet av min säng. Han gick och la sig i den och jag skrattade. "Okej, huset klart." sa jag till mig själv och kollade klockan, halv fem. Jag gick in i köket och tog fram lite pasta ur skafferiet. Jag kokade det och stekte lite korv. Jag satte mig vid köksbordet med ett glas mjölk och min lilla tallrik med mat. ~ När klockan var ungefär fem eller halv sex så diskade jag och gick upp på mitt rum igen. Det var torsdag så imorgon skulle vi vara lediga. Och det var maskerad... Jag satte mig vid tv:n och vaknade av att Fuzzball skällde. Klockan hade blivit halv åtta och jag gick ut i köket. "Vill du gå ut och gå?" frågade jag honom och han viftade på svansen som var som en liten knorr. Jag log och gick en rund med honom. ~ Jag hade gått ut med Fuzzball, duschat, bytt om till pyjamas och nu låg jag i sängen och tittade upp i taket. Det var så... tyst. Jag suckade och satte mig upp och tittade på Fuzzball. Han sov som en stock. Jag log för mig själv och la mig ner igen. När jag vaknade på fredagen lyste solen in genom mitt fönster. Klockan var nio och Fuzzball låg fortfarande och sov. Jag gäspade och ställde mig upp. Jag hade ett par grå korta pyjamasbyxor på mig och en grå långärmad där det stod 12 med vit text. Jag borstade håret och tog av mig mina byxor. Jag satte på mig ett par vita tights och satte sedan på de igen. När jag hade bäddat sängen väckte jag Fuzzball. "Ut på morgonpromenad.." sa jag och han reste sig. ~ [sju timmar senare, klockan fyra.] Jag öppnade garderoben. Vad skulle jag vara? Jag tog fram en svart klänning som jag hade haft på mormors begravning. Den hade varit ner till mina fötter då, kanske passade den nu? Jag tog på mig den, och som jag trodde. Den passade perfekt. Jag bestämde mig för att vara djävul och letade igenom efter ett par svarta högklackade. Jag hittade några med spikar på. Jag satte på mig de och vinglade till lite innan jag återfick balansen. Jag stängde garderobsdörren och kollade igenom mitt smink efter ett rött läppstift. Jag kletade på det och sedan massor av mascara. Sen lockade jag mitt hår och gick ner. Jag hade målat naglarna röda kvällen innan så nu matchade det. Jag tog ett rött hårband och satte dit röda horn. När jag var klar tittade jag mig i spegeln. Det var väldigt snyggt ändå. Miltons föräldrar hade lovat att vakta Fuzzball när jag var på maskeraden och jag hörde hur det plingade på dörren. Jag öppnade och Mrs Krupnick kom in. Jag hämtade Fuzzy och hon tog med hans mat. "Hoppas du har det trevligt" log hon och jag tackade. Jag tog en sista titt i spegeln och gick sedan mot bussen. Okej, jag hade inget busskort så jag gjorde som Mika brukar. "Pappa betalar" sa jag och pekade bakåt. Innan någon hann protestera sprang jag in och satte mig. Jag log för mig själv. Den här kvällen skulle bli grym. Kläder + smink: ![]() ![]() Man ser inte så mycket, men i alla fall så mycket mascara: ![]() Pyjamas: ![]() that's all I got to say 1 mar, 2014 21:24 |
|
Borttagen
|
"Jag sticker!" sa jag till Felix och Anton. "Okej, herrå" svarade dom och jag satt på mig mina skor och sedan masken. Jag tittade mig en sista gång i spegeln som hängde på väggen och log för mig själv. Jag gick ut ur huset och sprang mot bussen där jag såg Kim sitta. Jag visade busschauffören kortet och gick bak till Kim. "Hej, jag visste inte att du skulle gå" log hon. "Har du en svans på dig... morrhår?" "Mjau" sa jag och satte mig bredvid henne och hon skrattade. "Jag trodde att du skulle vara en vampyr" "Jag hade inga vampyr tänder!" utbrast hon och jag skrattade till. "Nehe, det har jag" svarade jag med ett flin och lutade mig bak mot sätet. "Du brukar inte vara klädd i rosa" sa hon när hon tittat närmare på mina kläder "Och inte i maskar heller." "Jag vet... men jag tyckte att det här blev bra och masken är bara till för att man inte ska första att det är jag..." började jag men Kim avbröt mig. "Du är en emo, det finns inte så himla många här. Och du är ju typ den ända som har rosa hår Mika" log hon. Jag skakade på huvudet. "Du kommer bli igenkänd" log hon. Efter en liten stund stannade bussen och man såg Jerry, Milton och Eddiestiga in i bussen. Jerry var utklädd till en polis och nickade mot busschauffören. Milton var utklädd till en indian och Eddie hade en blå stor tröja och ett par svarta byxor som gick upp till naveln på honom. Jag och Kim skrattade lite men tystnade när dom kom mot oss. "Yo, Kim.... och vem är katten?" frågade Jerry. Jag tittade på Kim genom masken som började skratta. "Det är jag, Mika" svarade jag och tog upp masken på huvudet. "Åh... jaså" sa han och jag nickade. Dom satte sig bredvid oss och jag tog ner masken igen. "Så, Eddie. Vad har du klätt ut dig till?" frågade jag och både jag och Kim tittade på honom. "Åh... jag har inte klätt ut mig. Min mamma tvingade mig att ha på mig det här" sa han och jag hostade till. "Det passar dig" log Kim. "Tack" svarade Eddie med ett leende. 2 mar, 2014 09:07 |
Du får inte svara på den här tråden.














Mugglarportalen