Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Men jag tror nog inte att drottningen kommer stå fast vid sitt löfte...", sa Lorina efter en stund.
23 dec, 2013 15:18 |
|
Borttagen
|
" Det skulle inte vara likt drottningen " sa Laura
Sam såg mot himlen det var natt när solen gick upp skulle brasan tändas. 23 dec, 2013 15:23 |
|
Fellrendión
Elev |
Lorina upptäckte just att hon varit där alldeles för länge. Hon fick skynda sig tillbaka till sovrummet och börja sy.
(Var det inte eftermiddag?)
23 dec, 2013 15:26 |
|
Borttagen
|
(Jo men kanske tiden gick fort)
Laura satte sig lutad mot väggen nervöst. 23 dec, 2013 15:28 |
|
Fellrendión
Elev |
Lorina sydde och sydde. Klänningen såg varken professionellt sydd ut eller var alls lik formen som drottningen ville ha. Hon blev förtvivlad, och heller hade hon inte haft någon nattsömn. Hon hade varit vaken över ett helt dygn och snart somnade hon av utmattning.
23 dec, 2013 15:30 |
|
Borttagen
|
Jasper såg på hattmakaren nervöst och väntade
23 dec, 2013 15:32 |
|
Fellrendión
Elev |
"Kom in", sa hattmakaren. "Efter att jag varit tvungen att fly från Hjärter Dam har jag förlorat mina vänner Påskharen och Hasselmusen. De skulle gärna hjälpt oss, sa Hattmakaren.
"Vad hände med dem"? Frågade Alice. Hattmakaren sa ingenting men pekade mot en stor spegel som stod i vardagsrummet. Den var lika stor som en dörr och var ovalformad. "När vi flydde så sprang vi förbi ett stort hus fyllt av många speglar på vägen, men Påskharen och Hasselmusen försvann in genom en av speglarna därinne. Jag var rädd och jag visste inte vad som kunde dölja sig bakom så istället så köpte jag spegeln och innan jag blev galen så väntade jag länge på att någon skulle hjälpa mig att rädda dem", sa Hattmakaren. "Och du menar att vi ska in där, utan att veta vad som finns där?" Frågade Alice. När hon vred sin spegel mot den ovalformade spegeln så såg hon hur den sprack.
23 dec, 2013 15:49 |
|
Borttagen
|
Jasper såg på spegeln nervöst han tänkte efter på någon magi som kunde visa att hattmakarens vänner var där inne. Han såg sedan mot Alices spegel.
23 dec, 2013 15:53 |
|
Fellrendión
Elev |
"Jag menar inget illa nu Hattmakare men min spegel sprack just. Den skulle inte gjort så om spegeln inte var farlig", sa Alice. Hattmakaren log.
"Vill ni ha te"? Frågade han. "Nej"! Sa Alice. "Det är hopplöst, ingen magi kan frigöra honom, han kommer nog alltid vara på det sättet", viskade Alice till Jasper. "Nej, jag menar det! Mitt te är unikt! Det både smakar gott och rekommenderas, det kanske kan berätta vad som döljer sig bakom spegeln", sa Hattmakaren.
23 dec, 2013 15:58 |
|
Borttagen
|
" Hm ja vi kanske borde prova " sa Jasper han såg på Hattmakaren
" Du får visa oss om vi riktigt ska tro dig " sa Jasper 23 dec, 2013 16:02 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Alice i Underlandet (Privat med Mily, OBS kan förekomma mycket våld och blod)
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen