Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Fellrendión
Elev |
"Jag vet inte riktigt, men vi borde nog först gå upp mot toppen innan vi börjar gå neråt", sa Violet.
Daisy hade också med sig en termos med varm choklad som värmde enormt. ”Tack, så mycket"! Sa Violet när hon fått dricka. Sedan fick också Mika dricka lite. "Men vi borde nog börja leta efter kristallerna nu”, sa Violet efter att de ätit och druckit, och gäspade lite. Sedan gick hon ut ur grottan. Det var inte ens morgon än, men stjärnorna och de två månarna som lyste upp gjorde så att man ändå kunde se. Den ena månen var rödorange och den andra var gulgrön. De vandrade nu uppåt och uppåt. De fick gå lite försiktigt för att inte halka. Vissa delar av berget var väldigt hala. Medan de gick så såg de sig omkring och kunde vissa gånger missta snön för att vara kristaller ibland glittrade i snön.
28 nov, 2013 20:04 |
|
Borttagen
|
Snön var djup och det var jobbigt att gå uppåt, så dom fick det tufft iallafall. Mika gäspade men fortsatte upp för bergen. Kristallen borde ligga någonstans i närheten... 28 nov, 2013 20:06 |
|
Fellrendión
Elev |
Efter långt elände och risktagna steg så lyckades de till sist få syn på den första kristallen. Den blänkte vackert och för att kunna ta den så var man tvungen att klättra nerför ett brant stup där den låg.
Daisy, Mika och Violet stod framför stupet och såg ner. ”Vem av oss ska ta den”? Frågade Daisy. ”Mina vingar har förfryst så jag skulle knappast kunna flyga iväg om jag skulle ramla”.
28 nov, 2013 20:08 |
|
Borttagen
|
"Vi åker ner." sa Mika och satte sig ner. Hon log och gjorde sig i ordning för att åka ner. Det var brant men det skrämde henne inte. 28 nov, 2013 20:11 |
|
Fellrendión
Elev |
"Öh, jag följer med", sa Violet och åkte ner långsamt. Det syntes på Daisys ansiktsuttryck att hon skulle vilja följa med. Men hon var inte så bra på att klättra.
Daisy stod bara och såg på. Nervös och orolig för att någonting skulle hända dem. Violet tog steg, efter steg neråt. Neråt och neråt gick foten. Till sist nådde hon och Mika fram till den lilla klippan som stack ut där kristallen var placerad. Violet pustade ut. Det var så ansträngande. Inte minst för att hon var uppe på ett jättehögt berg som säkert kunde orsaka hennes död om hon ramlade. Violet tog upp kristallen och satte ner den i jackfickan. ”VAR FÖRSIKTIGA”! Ropade Daisy från bergstoppen. Men det borde hon inte gjort! Tack vare ljudvågorna orsakades en lavin som sedan fick Violet att ramla framlänges. Sedan fångades hon och Mika i en stor våg av snö som kasade nerför berget i hög hastighet.
28 nov, 2013 20:15 |
|
Borttagen
|
Mika drunknade i snön och kände att hon inte kan röra sig. Hon försökte att ta sig upp men det gick inte. 28 nov, 2013 20:20 |
|
Fellrendión
Elev |
28 nov, 2013 20:44 |
|
Borttagen
|
När Mika äntligen kom upp över ytan hostade hon upp all snö. "Violet?!" ropade hon. 28 nov, 2013 20:46 |
|
Fellrendión
Elev |
28 nov, 2013 20:53 |
|
Borttagen
|
"Violet?" fortsatte Mika och tittade sig omkring. Men hon kunde inte se något som rörde sig. 28 nov, 2013 21:07 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Enthopia: Luna_rav & Fellrendión
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen