(prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
Jag suckade åt henne och stängde av Tv:n.
"Vi ska göra läxan, jag odlar en böna" sa jag stolt och höll fram min nya böna. Mika fnissade åt mig. "En till böna? Vad hände med den första?" flinade hon mot mig. Min blick mörknade och jag tittade på henne. "Jerry" sa jag bara och Mika började skratta. "Hon jagade honom genom hela korridoren" flinade Jack jag log. "Men han åt ju min böna!" sa jag och kunde inte hålla emot för skrattet som bubblade upp. Vi skrattade så vi fick ont i magen och satte oss sedan på golvet framför soffan och tog fram Kemi boken. "Vi ska tydligen framställa nån slags gegga av vårt experiment" sa jag och läste i beskrivningen "Vad betyder H2O?" frågade jag och Mika och Jack tittade på mig. "Seriöst Kim? Vet du inte det?" fnissade Mika och jag skakade på huvudet. "Det betyder vatten!" sa Mika och skrattade, jag lipade åt de och tog fram en skål med vatten. "Vi ska ha mjöl också" sa Jack och gick för att hämta det. Vi gjorde våran lilla gegga och ställde sedan in den i kylskåpet. "Kim, vi måste träna" sa Jack när vi var klara, jag nickade och gick upp på mitt rum för att hämta kläder. När jag kom ner såg jag hur arg Mika var. "Jag kan visst träna!" skrek hon i telefonen, hon pratade antagligen med Rudy om benet. Jack satte bredvid henne i soffan. Jag gick fram till Mika och ryckte ifrån henne telefonen. "Ledsen för det där, Rudy" sa jag och suckade "Ja vi kommer, okej, hej" sa jag och la på. Mika tittade på mig. "Du kunde få följa med och titta men inte vara med, du är för skadad" suckade jag och väntade på hennes reaktion. Hon suckade och ställde sig upp. "Visst" muttrade hon och tog upp sin kryckor och hoppade mot sitt rum för att byta om. Vi väntade på henne i hallen en stund innan hon kom. "Okej, nästa problem, hur tar vi oss till dojon?" frågade Jack, jag suckade, det hade jag inte tänkt på. "Vi tar pappas bil" sa Mika enkelt, jag stirrade på henne. "Du har inget körkort, du kan inte köra bil!" utbrast jag och hon flinade mot mig. "Ta det lugnt, Anton är hos oss och hjälper pappa med datan. Han kan skjutsa oss" sa hon och öppnade dörren. Jack ryckte på axlarna. "Visste, okej för mig" sa han enkelt och gick mot sitt hus. Vi följde efter och gick in. "Anton! Du måste skjutsa oss till dojon!" skrek Mika genom huset. Han kom springande nerför trappan. "Visst, kussen" flinade han och tog sin jacka och sina nycklar. that's all I got to say 27 nov, 2013 15:22 |
|
Borttagen
|
Jag satte mig längst fram bredvid Anton och Jack och Kim satt i baksätet.
"Hur var det i skolan idag då?" flinade han och startade bilen. Jag suckade djupt och Kim skrattade. "Mika var inte i skolan idag." sa hon och log. Jag såg att en rynka kom upp i Antons panna. "Inte?" frågade han. "Nej, så nu kommer hon säkert få skit mycket skäll va?" frågade hon och lipade mot mig. Jag bara flinade åt henne. Anton tog upp handen. "Haha! Så ska det vara!" sa han och jag gav honom en Hive five. Kim och Jack såg chockade ut. "Alltså... Klart hon inte ska till skolan. Hon är ju som jag." flinade han och satte på musiken. Kim suckade. Tillslut var vi framme. "Tack för skjutsen" sa Kim och Jack. Jag nickade bara till Anton och stängde bildörren. Vi gick till dojon. Jag gick och satte mig på den röda bänken ilsket. 27 nov, 2013 15:32 |
|
Kola
Elev |
Jag sprang mot mattan och började värma upp. Eddie och Milton slogs och Jerry tränade på en docka, eftersom Mika inte kunde träna. Jag gjorde några enkla sparkar mot dockan, som genast ramlade omkull, jag suckade.
"Rudy! Du måste fixa dockorna, de ramlar ju bara ihop" suckade jag och tittade på honom. "Jaja... Det är bara bra, då tror nördarna att de är bra om de får omkull den" sa han och tittade mot Milton som slog mot en docka och den ramlade. "Heliga julgransljus!" utbrast han och jag skrattade. "Snyggt" sa jag och klappade honom på axeln. Han log mot mig och spände sina 'muskler'. Jag fnissade och gick mot Jack. "Ska vi sparras?" frågade jag och han tittade på mig. "Visst" sa han "men jag vill inte skada dig" "Vadå då? Jag är lugn med att skada dig" flinade jag och drog upp honom på mattan. Han log mot mig och vi ställde oss i position. Jag sparkade mot honom och han tog min fot. Jag ställde mig på hans hand och hamnade bakom honom. Jag slog mot hons arm och den blev röd. Han höll om den. "Herre gud! Förlåt!" skrek jag och sprang mot honom. Han tittade upp och log, sedan tog han tag i min hand som jag sträckte fram och fällde mig. "Snyggt gjort, Jack Brewer, snyggt gjort" flinade jag och han bugade djupt. Jag tittade bort mot Mika som satt på bänken. Jag gick fram till henne och satte mig bredvid. "Hur är det?" frågade jag försiktigt. "Skit" svarade hon kort och reste sig och gick ut ur dojon. "Mika! Vänta!" sa jag och sprang efter henne, men jag halkade på bostavarna och ramlade omkull. that's all I got to say 27 nov, 2013 20:05 |
|
Borttagen
|
"För i helvete! Vem la dom där pinnarna mitt framför ingången!" skrek jag och gick tillbaka till Kim. Jerry såg nervös ut. "Seriöst? Fan..." svor jag och gick mot honom. Jag knäckte fingrarna. "Ta det lugnt Mika! Jag tror inte att han gjorde det med flit!" sa Rudy och tog tag i mina armar bakifrån så att jag inte skulle gå någonstans. "Så du tror att några pinnar bara ramlar ner framför ingången av sig själva? Och inte rör sig mer sen!" sa jag tillbaka. "Ta det lugnt mannen. Det är säkert inget farligt som hänt." sa Jerry lugnt. "Nänä." suckade jag och Rudy släppte taget om mina armar. "Alltså, såg hon dom inte?" flinade Jerry. "Nej, antagligen inte." fnös jag mot Jerry och gick mot Kim med kryckorna. "Hur mår du Kim?" frågade jag. Kim satte sig sakta upp. "Vart är jag?" frågade hon. 27 nov, 2013 20:23 |
|
Kola
Elev |
Jag stirrade på allt. Vilka var de? En söt kille kom fram till mig.
"Kim!" skrek han och kramade mig. "HJÄLP! FRÄMLING!!!" skrek jag och kastade mig bakåt och hamnade hos den rosa figuren. "Kim hur mår du?" frågade hon och tittade oroligt på mig. "Vilka är ni? Vart är jag?" jag hade så många frågor just nu och kunde inte koncentrera mig. Den snygga killen satte sig bredvid mig. "Kommer du inte ihåg mig?" frågade han sakta. Jag tittade noga på honom. "Nej" sa jag och började gråta "borde jag det?" "Jag är din kille!" utbrast han och han ögon glänste som om han skulle gråta. Jag flämtade. Herre gud, hade jag en så snygg kille? Jag lutade mig fram och kramade honom hårt och han viskade i mitt öra. "Allt kommer att bli bra, såja" sa han tröstande och klappade mig på ryggen. En annan kille kom fram. "Hon måste till doktorn, Mika Jack, ni hänger med" sa han och tog med mig till en bil. Så min kille hette Jack och den rosa hette Mika. Men vad heter jag? "Eh.. Mika?" sa jag och tittade på henne. Hon vände sig blicksnabbt mot mig. "Minns du mig?" frågade hon hoppfullt. Jag skakade på huvudet. "Nej, den där killen sa ju att Jack och Mika skulle komma, jag antog att det var du" sa jag och jag såg hur besviken hon blev. Jag tog ett djupt andetag och frågade. "Vem är jag?" sa jag sakta och Jack, Mika och den andra, som antagligen var vuxen, stannade. "Minns du inte det?" frågade Mika. Jag skakade på huvudet och kände tårarna bränna. "Jag minns ingenting!" sa jag och brast ut i gråt igen. Mika blev blek i ansiktet och Jack kom fram till mig och kramade mig. Den andra killen öppnade billdörren och hjälpte Mika in. Jag och Jack satte oss i baksätet och jag lutade mig mot honom och lät mig tröstas. Ledsen för att det blev kort... that's all I got to say 27 nov, 2013 20:37 |
|
Borttagen
|
Jag tittade blekt efter Kim men vände mig om. Rudy öppnade sjukhusdörren och jag hoppade in med kryckorna. Vi satte oss på några stolar. Jack kom in med Kim i händerna och en doktor kom genast. Jack satte sig bredvid mig med glittriga ögon. Rudy kom tillbaks till oss. "Ni två får stanna här." sa han med en djup suck. Jag tittade blekt på hon och ställde mig sedan på mitt brutna ben. Jag brydde mig inte om den hemska smärtan "För i helvete eller? Jag tänker inte sitta här och... bara sitta här!" skrek jag till honom. Jack hoppade till och tittade på mig. "Ni måste... jag har försökt att övertala doktorn men Kim kommer bara bli mer stressad då." suckade han och log svagt. "Jag kommer snart." sa han. Han gick och jag satte mig ner i stolen. "Vad kommer hända med henne?" frågade jag Jack. Han log svagt mot mig. "Jag tror att det kommer att bli bra... Kim kommer nog snart få tillbaks minnet." log han. Men man kunde se att han var rädd. "Du är rädd. Eller hur?" sa jag och log. Han nickade lätt. Efter några timmar kom Rudy tillbaks. "Så vad sa doktorn?" frågade Jack hoppfullt. Rudy log. "Hon kommer att må bra snart... Det kanske är såhär ett tag men hon kommer få tillbaks minnet i alla fall den här månaden." sa han och log. Jag och Jack tittade på varandra med breda leenden. 27 nov, 2013 20:51 |
|
Kola
Elev |
Jag satt på en bår med telefonen tryckt mot örat.
"Hej det är Kim" sa jag när en kvinna svarade. "Hej gumman! Hur är det?" frågade hon, jag suckade och sparkade med fötterna i luften. "Joo... Mamma" sa jag tvekande, kvinnan var tyst så jag fortsatte "jag ramlade i dojon och tappade minnet, jag kommer inte ihåg något" sa jag tyst och hörde henne flämta till. "Herre gud! Minns du inte ens hur du ser ut?" frågade hon förfärat. Jag tänkte efter, jag hade ett svagt minne av att jag hade bruna ögon... Eller var de kanske blå? "Nej, ingenting" snyftade jag i luren "inte ens hur du och pappa ser ut!" "Åh gumman, vi vill så gärna komma och hjälpa dig men vi är fast i Kalifornien på grund av en storm så har flygbolaget stängt just nu" suckade hon och jag hörde att hon pratade med någon. "Vem pratar du med?" frågade jag efter en stund. "Din pappa, vill du prata med honom?" frågade hon mjukt, jag nickade men kom på att hon inte kunde se mig. "Ja tack" sa jag och väntade. Mamma sa något och en mansröst hördes. "Hej älskling, hur mår du?" frågade den och jag tvekade. Var det här min pappa? "Jo, bra antar jag. Förutom att jag har en hemsk huvudverk" sa jag och gned mig i pannan. Han suckade. "Vi vill verkligen stötta dig men som din mamma sa så kan vi inte ta oss ur landet på grund av en storm..." suckade han och jag hörde att han gick omkring. "Det är okej pappa, den där rosa tjejen bor ju med mig. Vad var det hon hette? Mio?" frågade jag och tänkte så det knakade. "Mika, gumman" sa pappa mjukt, jag nickade. "Ja så var det!" sa jag och dörren öppnades. Det var doktorn som skulle prata med mina föräldrar. "Pappa, doktorn vill prata med er" sa jag "okej, hejdå, älskar er" sa jag och gav doktorn telefonen. Han log mot mig och gick in i ett annat rum. Jag tittade mig omkring och hittade ett handfat med en spegel över. "Okej" sa jag högt för mig själv och gick mot den. Jag tittade på spegelbilden framför mig och såg en blond tjej med bruna ögon. *Jag visste det, de var bruna!* tänkte jag och log. Jag kände på mitt hår och tittade in i spegeln. "Jag är Kim Crawford" sa jag högt för mig själv "Kim Crawford" upprepade jag. Efter en stund satte jag mig i en stol. Den där söta killen, Jack, var var han? Jag tänkte på honom och plötsligt for massa minnen genom mitt huvud. Jag mindes honom! Jag ställde mig upp och sprang ut ur rummet mot väntrummet och kastade mig i hans famn. "Jag minns dig!" skrek jag och kysste honom. Han kysste mig tillbaka och verkade väldigt glad. Jag tittade på Mio, jag menar Mika. Hon såg lite ledsen ut men log när jag tittade på henne. "Allt kommer ordna sig Kim" sa hon självsäkert, men jag hörde hur hon darrade på rösten. that's all I got to say 28 nov, 2013 17:42 |
|
Borttagen
|
Rudy kom fram till oss. "Dags för Mika och Jack att åka hem..." sa han. "Aldrig, jag tänker stanna här!" skrek jag till honom och la mina armar bestämt i kors. Kim tittade på mig. "Mika, Kim behöver vila. Och desto mer hon vilar desto mer minns hon. Jack kan stanna här eftersom att Kim kommit ihåg honom. Men det går snabbare för Kim att komma ihåg dig om hon får vila och tänka.." "Jaja, okej!" sa jag otåligt och började gå mot utgången. Jag gnuggade mig i ögonen och Rudy hjälpte mig in i bilen. När jag kom hem hjälpte han mig in i huset. "Jag ringer..." "Nej, jag ringer Anton och frågar om han kan komma över." muttrade jag. Rudy log svagt och gick ut ur huset. Jag tog telefonen och satte mig i soffan. Men precis när jag skulle ringa knackade det på dörren. Jag gick och öppnade och såg Colin stå vid dörröppningen. "Tjobre... Jo jag såg det där med Kim." muttrade han. "Vad? Jag behöver inte din hjälpt av dig." fnös jag och skulle precis stänga dörren när Colin tog sin hand på den och gjorde så att jag inte kunde. "Minns hon något?" frågade han. Mina ögon mörknade. "Stick!" skrek jag till honom och lyckades stänga dörren. Jag gick till soffan och la mig där. Jag la handen på pannan och tittade på telefonen... jag orkade inte ringa Anton. Han skulle ändå vara upptagen. Jag vände mig om på magen och somnade. 28 nov, 2013 17:58 |
|
Kola
Elev |
Jag tittade efter Mika och suckade djupt. Det som Rudy, som han tydligen hette, hade sagt var sant. Det var enklare att komma ihåg någon om den inte var hos mig... Rudy gick efter Mika och jag kände en tår rulla nerför kinden. Jack tittade på mig och torkade bort den.
"Allt kommer bli bra, tids nog minns du allt" sa han och tittade mig i ögonen. Jag nickade och vi gick mot doktorn. "Hur länge behöver jag stanna här doktorn?" frågade jag och han tittade upp från sina papper. "Ja, det står här att du inte har någon vuxen som kan ta ansvar för dig just nu, så du blir tvungen att stanna här tills ditt minne återvänder" sa han och tog fram en penna och skrev ner mitt namn. "Okej" suckade jag och tittade på hans fula handstil. "Jag behöver ställa några frågor" sa han och pekade mot en soffa "ska vi?" frågade han och Jack tog min hand och vi gick och satte oss. KORT that's all I got to say 28 nov, 2013 19:37 |
|
Borttagen
|
När jag vaknade satte jag på tv:n och tittade på den. Det var family guy... dom hade nyss sagt något ut av de roligaste skämten i hela serien... men jag kunde inte skratta. Jag kunde inte röra en min. Efter en stund ringde telefonen och jag svarade. "Hallå?" gäspade jag. Det var Anton. "Tjo, vad händer?" frågade han glatt. Som att allt var som vanligt. "Kim har tappat minnet.." suckade jag. "Va?" frågade han oförstående. "Kim ramlade och tappade minnet." muttrade jag och kände hur jag var nära på att gråta. "Jag kommer..." sa Anton och la på. Jag la också på och la telefonen på bordet. Efter ungefär en halvtimme öppnade Anton dörren och tog av sig ytterkläderna och gick in till mig. 28 nov, 2013 19:44 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > (prs mellan mig & luna_rav) Kickin it
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen