Roll mellan Justme! och ErisedStone :)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Roll mellan Justme! och ErisedStone :)
|
Borttagen
|
"Så det var bara ett skämt?" sa Zayn osäkert
"Ja" sa jag bestämt.
Vi fortsatte gå ett ... två ... tre, och fyra varv runt skolgården tills det ringde in.
Det var dagens sista lektion.
14 okt, 2013 20:53
|
|
Borttagen
|
Jag såg mammas bil svänga in på pappas gård.
- Ööh.... Jag måste dra. Sade jag och började springa bort från huset.
Jag sprang in i skogen och satte mig på en sten och hoppades att mamma skulle gå iväg snart.
14 okt, 2013 20:57
|
|
Borttagen
|
Vi hade NO, alltså skulle vi vara ute.
Läraren gick igenom och pratade om en miljon år tillbaka i tiden.
Det var intressant, fast det var kallt ute.
Jag och Zayn joggade på stället när läraren förklarade hur fiskar kravlade upp på land.
"Kallt" mumlade han.
Jag nickade.
14 okt, 2013 21:00
|
|
Borttagen
|
Jag satte mig vid roten av ett stort träd och lutade huvudet mot stammen. Barr föll ner i mitt hår, men jag struntade i att putsa bort dem. Jag stirrade rakt fram och stängde bort alla ljud och tankar. Det enda som fanns var stenen rakt framför mig.
Jag blundade och föll ner i en rastlös sömn.
14 okt, 2013 21:02
|
|
Borttagen
|
Lektionen var snart slut.
Jag gick in med Zayn och la ett par grejor i väskan, sedan gick vi två hem till han.
14 okt, 2013 21:04
|
|
Borttagen
|
Jag vaknade då det var mörkt. Jag såg mig omkring och försökte komma ihåg hur jag hamnat där. Jag kollade på min mobil och läste igenom mina meddelanden.
Okänt nummer
Tönt.
Mamma
Kom hem nu. Jag är inte arg, bara du kommer.
Adam
Var är du ? D:
Jag suckade och slog huvudet bakåt mot trädet. Jag gäspade stort och steg upp.
14 okt, 2013 21:12
|
|
Borttagen
|
Jag och Zayn var uppe på hans rum i timmar och gjorde det vi brukade på den gamla goda tiden, klottra i skolfotokatalogen.
Jag märkte knappt att det började bli mörkt.
Vi avbröts av att min pappa ringde och sa att jag skulle hem.
"Hejdå" sa vi till varandra.
14 okt, 2013 21:14
|
|
Borttagen
|
Jag gick stelt hem och tog en snabb varm dusch.
Jag lade mig i sängen och somnade omedelbart.
Nästa morgon hade jag sovit tjugo minuter för länge. Jag störtade upp ur sängen och ögnade igenom kylskåpet, där det inte fanns nästan något. Jag åt en morot och drog på mig kläderna, sminkade mig och packade min skolväska. Jag sprang ut till hållplatsen och steg på bussen. Jag satte mig längst bak och steg av vid skolan igen.
14 okt, 2013 21:19
|
|
Borttagen
|
Jag gick hem och åt middag.
Sedan somnade jag snabbt.
Jag steg upp nästa morgon och åt frukost. Jag klädde på mig nya kläder och packade skolväskan.
Jag började gå till skolan och försökte komma ihåg schemat.
15 okt, 2013 17:56
|
|
Borttagen
|
Jag satte mig på en bänk i skolan och läste i en bok.
15 okt, 2013 17:58
|
Du får inte svara på den här tråden.