Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Är det någon där ute?

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Är det någon där ute?

1 2 3 ... 13 14 15 16
Användare Inlägg
Fellrendión
Elev

Avatar


(Medi, vadå, låg inte sjön vid skogen? Det är i alla fall min bild av det hela då ingen beskrev området)

Gora sprang långt och djupt in i skogen.

Till sist nådde hon fram vid en glänta.

"Amanda? Är det du"? Frågade Gora då hon kände igen flickan efter ett tag.
Hon hade haft en tvillingsyster som försvunnit spårlöst när hon var 14.

"Gora, ja, det är jag", svarade Amanda och log.
Gora kramade henne.
"Vad har hänt med dig under alla dessa år"? Frågade Gora innan hon upptäckte att Maya kom bakom henne.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

6 nov, 2013 18:29

Medi
Elev

Avatar


(vet inte jag är bara trött och yr idag. och då menar jag riktigt yr)

Hon kramade om den manlige vargen och såg sen sig om. "vi har en gäst. Hon som vi räddade och vi håller henne under uppsikt ifall den där häxan kommer tillbaka."

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

6 nov, 2013 18:31

Minihäst
Elev

Avatar


Maya såg hur otroligt lika flickorna som stod omfamnade var.
Hennes hjärna gick på högvarv och hon visste inte vad hon skulle säga.
"Vem är du?" Det var en kanske ganska dum fråga, men om hon hade tur skulle flickan berätta lite självmant.

another day, another slay

8 nov, 2013 14:27

Fellrendión
Elev

Avatar


"Jag är Goras tvillingsyster"! Sa flickan bredvid Gora som liknade Gora på pricken förutom att hon hade brunt slitet hår och var klädd i gråa trasor.

(Jag kan inte komma på en anledning till varför hon ska varit borta i så många år, jag tänkte mig att hon också ska varit fångad hos Electra, men vet inte hur jag ska få ihop det... >_< )

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

8 nov, 2013 14:43

Medi
Elev

Avatar


((kanske att hon fick fel syster eller behövde båda och tog en som barn och sklle ta en sen igen?)


Hon släppte Leo och lktade i hans hår.
"Du luktar rök fortfarande. jag är dig evigt tacksam och det är Gora med." Hon log mot den stora mannen som log pojkaktigt.
"Det var inte så kl men att banka skiten ur Electra är roligare"

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

8 nov, 2013 14:58

Minihäst
Elev

Avatar


Maya öppnade munnen och stängde den sedan igen.
"Jaha.." Han skakade lite på huvudet. "Så du dök upp här för att..?" Han såg på Gora "Och varför har inte du sagt något? Eller trodde du att hon också dog?"

*det ska stå hon...

Fellrendión

another day, another slay

8 nov, 2013 19:06

Fellrendión
Elev

Avatar


"Ja, jag trodde det", sa Gora långsamt.

"Anledningen till att jag varit borta är för att när jag var på väg hem från skolan en gång så verkar det som att Electra inte orkade vänta ett år till på att våra föräldrar skulle offra deras dotter.
Men då det faktiskt var du ända från början hon ville ha och hon fick reda på att det var två barn i familjen så behöll hon mig som slav istället för att låta mig gå fri och jag har varit fast där i alla år fram tills jag lyckades fly... och senare försökt hitta dig"! Sa Amanda.

Gora såg på Maya.

"Var skulle Amanda kunna bo, hon är inte alls säkrare än mig, jag tror faktiskt att Electra skulle vilja ha tillbaka sin slav", frågade Gora. "Kan hon stanna hos oss"? Frågade hon.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

20 nov, 2013 19:51

Medi
Elev

Avatar


Hon lade upp kötet på en bricka och gav den till Leo som hade stora valpögon. "Sluta din valp. " Han log och tog en rå köttbit och åt och gick sedan ut.
Hon såg pp och torkade av händerna. Var kunde de vara?

Huset BloodthornBoken - Från min värld till din

21 nov, 2013 20:13

Fellrendión
Elev

Avatar


26 nov, 2013 21:42

Minihäst
Elev

Avatar


Maya suckade tyst innan hon la på ett leénde till sina läppar.
"Jo, tills vidare. Vi ska väl försöka bli av med Electra och jag antar att ni kanske vill reda ut lite mer exakt vad som hänt?" hon såg frågande på flickorna. "Men vi kanske bör gå tillbaks? jag tror att killarna borde vara här nu."

another day, another slay

27 nov, 2013 16:04

1 2 3 ... 13 14 15 16

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Är det någon där ute?

Du får inte svara på den här tråden.