Rolla?
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Rolla?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Shapiro
Elev |
Jag hade tänkt klart. Jag sprang iväg runt knuten igenom koridoren tills jag kom fram till Gryffindoraren och Hufflepufflaren. Jag ropade till dem.
"Jag behöver er hjälp! Det har andvänts våld här! Kom fort!" Four score and seven years ago... 27 jan, 2013 10:03 |
|
Queen Boo
Elev |
Jag försökte röra på mig igen, men med samma resultat som förut. tillslut klarade jag att öppna ögonen, och såg Emma fot på väg mot mitt ansikte.
jag är jättecoolig älska mig plz 27 jan, 2013 10:13 |
|
Shapiro
Elev |
Jag sprang i förväg tillbaka. Jag såg att nu stod en av dem som stod upp var på väg att sparke den som låg på marken i ansiktet.
"Aresto Momentum!" Jag märkte nästan knappt att jag sagtt det. Personen som skulle sparka på personen på golvet blev väldigt långsam. Men, nu var det den där starka, kraftiga eleven kvar. Varför gjorde jag det där tänkte jag. Four score and seven years ago... 27 jan, 2013 11:00 |
|
Queen Boo
Elev |
Jag hörde någon säga en trollformel, men jag kunde fortfarande inte röra mig. Plötsligt märkte jag att jag satt upp. Hur gick det till? tänkte jag chockat. i nästa sekund stod jag upp. Jag kunde fortfarande inte förstå. Jag såg Mike gå emot mig, men plötslit stannade han och stirrade på en punkt bakom mig. Jag vände mig om
jag är jättecoolig älska mig plz 27 jan, 2013 11:07 |
|
Shapiro
Elev |
Jag stod och stirade helt stel. Vad har jag gjort? tänkte jag. Nu var jag riktigt rökt. Jag hade hjälpt Slytherinaren jag pratade med tidigare. Sel-sle-selena eller något sånt, jag hade vart lite rädd för att uppfata namn. Men nu! Nu var jag änu räddare! Jag visste inte vad jag skulle göra. Den där killen som gick mot mig var väldigt stor och stark. Skulle jag springa eller kasta en till besvärjelse?
Four score and seven years ago... 27 jan, 2013 11:22 |
|
Queen Boo
Elev |
Lu stod bakom mig. Jag trodde att det var Lu han hette iallafall. Mike gick mot honom. Han skrattade. ''En liten andaårselev!'' sa han. Mike, som gick i femte årskursen, skrattade igen. Jag tänkte på vad jag hört Remus Lupin säga till sjätteårseleverna när jag ''råkat'' gå in i fel klassrum. Så jag tänkte Lamslå! och siktade med min trollstav mot honom
jag är jättecoolig älska mig plz 27 jan, 2013 11:30 |
|
Shapiro
Elev |
Jag stod stilla och tänkte så att jag fick ont i huvudet. Jag skrek sedam ut.
''ENGORGIO!'' Jag vet vad formeln gör. Och jag hoppades att hans huvud svälde upp men jag vågade inte titta om det gjorde. Jag stod med händerna främför ansiktet och bad en bön om att jag inte skulle behöva åka till sankt Mungos. Four score and seven years ago... 27 jan, 2013 11:37 |
|
Queen Boo
Elev |
Han föll ihop, men plötslig började hans huvud växa. Det blev stort som en Badboll, sedan som en stor gympaboll. Jag kunde inte låta bli att skratta åt honom. Sedan märkte jag att jag kunde röra mig, så jag gick fram till Ravenclawaren. Tack.''
jag är jättecoolig älska mig plz 27 jan, 2013 11:42 |
|
Shapiro
Elev |
''V-v-v...Var....Vad-va-vad h-h....Varsågod men. V-v...vad.... va-vad...vad h-ha...har jag gjort?!!''
Jag var livrädd att jag skulle bli skickad till rektorn eller värre. Få 150 minus avdrag från Ravenclaw. ELLER VÄRRE! Religerad. Jag hade gjort fas 1 och 2, men nu kom fas 3. Och hur skulle jag klara av det. Göma vem han nu var med huvudet och skylla på någon annan? eller bara springa iväg? Eller stå till svars för det jag gjorde? jag frågade See ifall jag kunde få hjälp med vad jag skulle göra. ''V-v...v-va...*Svälj*...vad s-sk...ska vad ska j-j-j....Vad ska jag göra`'' Four score and seven years ago... 27 jan, 2013 11:48 |
|
Queen Boo
Elev |
''du? Du har inte gjort nåt fel, du hjälpte ju bara mig!det är han som har gjort fel'' sa jag och pekade på Mike. Jag gick fram och tog tag i hans arm när jag insåg att mitt ansikte var alldeles blodigt. Jag suckade. ''Jag ska bara gå och tvätta av mig''
jag är jättecoolig älska mig plz 27 jan, 2013 11:53 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen