Perfection in a human body - Bellatrix Lestrange (SV)
Forum > Fanfiction > Perfection in a human body - Bellatrix Lestrange (SV)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
BlondaHermione
Elev |
Skrivet av Trezzan: Hm, jag älskar Bellamort fics, och Bellamort är det vanliga "ship-namnet" höhöh. ^^ Först och främst innan Voldemort blir tvungen att använda sina horokruxer för att leva igen är han skitsnygg, ser ut typ som sin farsa, och varför skulle Bellas familj tycka så liksom. I'm just wondering. jag menar det är ju ändå Mörkrets Herre, dom borde väl vara glad om de kunde gifta bort henne till den "mäktigaste" trollkarlen i världen liksom! :o Annars tycker jag den är enormt välgjord och jättefin, och jag bara älskar Bellamort. Gah. Gillar det roliga sättet du framhäver Voldie på tihihih. ^_^ Tack för lång och utförlig kritik! Jag kan inte förklara varför de är besvikna på Bella, eftersom jag, i ärlighetens namn, inte har tänkt på det från den vinkeln. Men om man läser hela min fanfiction ser man kanske att jag inte är riktigt påläst (även om jag läst alla böcker flera gånger) och att jag går rätt långt utanför Rowlings marginaler. Nu försöker jag hitta passande ord för att beskriva varför de är, så kallade, besvikna på Bella. Eftersom de är en så fin familj, Black, kanske de håller hårt på oskulden, vill veta allt om deras barn, och i den här situationen är ju Bella inte deras favoritdotter. De kanske har tänkt från länge tillbaka att de skulle bära fram Cissi framför lord Voldemort. Men vi vet hur det gick med det...
25 dec, 2012 18:14 |
|
Elina Potter
Elev |
lalala...
Go Mugglis! 25 dec, 2012 18:19 |
|
Trezzan
Elev |
Skrivet av BlondaHermione: Skrivet av Trezzan: Hm, jag älskar Bellamort fics, och Bellamort är det vanliga "ship-namnet" höhöh. ^^ Först och främst innan Voldemort blir tvungen att använda sina horokruxer för att leva igen är han skitsnygg, ser ut typ som sin farsa, och varför skulle Bellas familj tycka så liksom. I'm just wondering. jag menar det är ju ändå Mörkrets Herre, dom borde väl vara glad om de kunde gifta bort henne till den "mäktigaste" trollkarlen i världen liksom! :o Annars tycker jag den är enormt välgjord och jättefin, och jag bara älskar Bellamort. Gah. Gillar det roliga sättet du framhäver Voldie på tihihih. ^_^ Tack för lång och utförlig kritik! Jag kan inte förklara varför de är besvikna på Bella, eftersom jag, i ärlighetens namn, inte har tänkt på det från den vinkeln. Men om man läser hela min fanfiction ser man kanske att jag inte är riktigt påläst (även om jag läst alla böcker flera gånger) och att jag går rätt långt utanför Rowlings marginaler. Nu försöker jag hitta passande ord för att beskriva varför de är, så kallade, besvikna på Bella. Eftersom de är en så fin familj, Black, kanske de håller hårt på oskulden, vill veta allt om deras barn, och i den här situationen är ju Bella inte deras favoritdotter. De kanske har tänkt från länge tillbaka att de skulle bära fram Cissi framför lord Voldemort. Men vi vet hur det gick med det... Haha well, man behöver inte vara riktigt påläst för att älska Harry Potter och vilja skriva fanfiction right? ^^ Har aldrig riktigt tyckt om Narcissa utan, Bellatrix har liksom varit min favorit alltid hahahaha. Förutom att han dödar Sirius. I hate her for that. + Jag gillar att ge utförlig kritik, det hjälper den som skriver att förbättra sitt skrivande och jag vill själv ha det, så. Behandla alla så som du vill bli behandlad. ^^
25 dec, 2012 18:21 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Bra!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 25 dec, 2012 18:38 |
|
BlondaHermione
Elev |
Bellatrix gick fram till bordet, som var fullt. Ingen ledig stol. Så Bellatrix bestämde sig för att stå - eller, bestämde, hon hade inget val - bakom farfar Pollux' stol. Han frustade irriterat, men verkade ändå nöjd, liksom triumferande. Cissi satt på hans vänstra sida och farmor Irma, som såg oberörd ut, var hans bordsdam, alltså satt till höger.
"Res dig, unge", fräste Pollux. Bellatrix ryckte till och backade ett litet steg. "Inte du, Bella", sa han. "Hon." Pollux pekade på Cissi, och hon såg alldeles chockad ut. "Farfar, jag vill inte stå...", började hon. "Låt Bella sitta, fröken", avbröt Pollux och viftade med sin grå, åldersstigna hand mot Cissi. Förvånad reste hon sig, backade undan och lät Bellatrix sätta sig, ständigt ont stirrande på henne. Bellatrix satte sig försiktigt, som om stolen skulle kunna gå sönder. Hon log försiktigt mot Pollux, men han såg inte ens åt henne. Han stirrade på Cygnus, som såg mycket irriterad ut och verkade vilja tala. "Bella, vad har du egentligen gjort hemma hos Mörkrets Herre?", fräste han. Bellatrix försökte spela oberörd, men hon upptäckte hastigt att det inte fungerade. Hon blev röd i ansiktet. "Ingenting", svarade hon onödigt snabbt. Cissi, som stod bakom Druella på Cygnus' högra sida blängde ilsket på henne. "Kära barn, du har väl inte gått och blivit förälskad i Mörkrets Herre?", frågade Irma och tittade förbi Pollux på bordets innersida rakt på Bellatrix. Hela tjocka släkten vände blickarna mot Bellatrix. Hon blev obehagligt nog medveten om att porträtten av deras släktingar följde med hela samtalet. Bellatrix såg generat ner i knäet. Det tysta sorlet kring bordet tystnade helt, man kunde nästan höra spindlarna springa över golvet. Tystnaden bröts av att den lite lomhörda Irma tappade sin middagskniv i golvet. Alltså den hon åt med, inte jagade middagen med. Klirret fick vissa att rycka till och titta mot Irmas håll. Men Cygnus och Walburga stirrade fortfarande på Bellatrix. "Bella, vi vet att du alltid presterat bättre än Narcissa i skolan...", började Cygnus och knäppte fundersamt händerna på bordet framför sig. "Men Narcissa beter sig bättre och är riktigt vacker. Vi tror att hon har bättre chans i livet än du har. Därför...", Walburga avbröt sig. Hon tittade på sin bror - Cygnus - och svalde. Cygnus fortsatte. "Därför har vi tänkt lägga fram Narcissa framför Lorden. Sen hennes femårsdag har vi trolovat henne till Mörkrets Herre." Det var som om hjärtat stannade i halsgropen på Bellatrix.
25 dec, 2012 18:41 |
|
Lizzy.P27
Elev |
Super!!!
I am myself every day. If you dont like it, Your problem. 25 dec, 2012 18:41 |
|
Trezzan
Elev |
Haha, som om Cissy vill äkta Voldie ^^ hon vill ha Lucius Malfoy. Tihihihihi. ^^
Bellamort forevah! ♥♥♥♥♥
25 dec, 2012 18:55 |
|
Borttagen
|
Åh, jag äääääälskar det!
Vill ha mera, varför måste du stanna precis när det är som mest spännande?! 25 dec, 2012 19:02 |
|
Minihäst
Elev |
Alltså det är bara magiskt bra! Nej mer än så!
another day, another slay 25 dec, 2012 19:11 |
|
Winny Geasley
Elev |
Haha, nej stackars Bellatrix, vad hemskt det måste känts i det där ögonblicket xD
26 dec, 2012 00:39 |
Forum > Fanfiction > Perfection in a human body - Bellatrix Lestrange (SV)
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen