Systrarna på Hogwarts [SV]
Forum > Fanfiction > Systrarna på Hogwarts [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av AlexZz: Awesome! ♥ Tack! ♥ Tack! ♥ Tack! Var det nåt särskilt du gillade med det här kapitlet? Nu ska jag läsa min spännande Hungerspelen bok, kanske hinner med ett kapitel i morgon bitti, annars blir det på eftermiddagen/kvällen. C: 20 maj, 2012 20:44 |
|
.Ginny.
Elev |
Kapitel 14
Natalie Jag sa hej då till Saralie innan jag gick genom tåget. Många kupéer var fulla, så jag knackade på en innan jag gick in. Det satt bara en ensam flicka på ett av sätena Hon var väldigt lång, hade gråblå ögonen och hade axellångt blont lockigt hår. "Hej, kan jag sitta här?" Frågade jag vänligt "visst, slå dig ner" svarade hon och flyttade glatt på sina saker. "Tack" sa jag och satte mig på sätet framför henne. "Jag heter Natalie Parker" sa jag. "Jag heter Amanda Forbes" svarade hon. "Okej, intressen?" Frågade jag. Hon började prata på om quiddich, hon var renblodig och båda hennes föräldrar hade gått i Gryffindor, och de båda hade spelat i quiddichlaget, därför hade också Amanda spelat mycket. Vi kom in i en livlig diskussion om vilket lag som var bäst, bästa spelaren och massa andra saker, som tur var hade jag läst på om quiddich innan jag åkte. "Var gick dina föräldrar då?" Frågade Amanda sedan. "Mamma gick i Gryffindor, och pappa i Slytherin..." Sa jag, något osäker. Det var inte så att jag skämdes, men det var svårt att veta vad andra skulle komma att tycka om en om ens pappa var därifrån. Själv hade jag inga problem med något av elevhemmen, men det var ju många som hade det... Hon log "det är lugnt, min ena bror går i Slytherin, han är tre år äldre än jag, och så har jag en bror till som går i Gryffindor, han är fyra år äldre..." Jag log och nickade, vilken tur. "Vilket elevhem vill du hamna i då?" Frågade hon mig. "Jag tror att jag vill hamna i Gryffindor eller Ravenclaw, spelar inte så stor roll..." Svarade jag "du då?" frågade jag sedan. "Jag vet inte riktigt, samma som du tror jag, men jag är nöjd bara jag passar in någonstans..." Svarade hon. "Ja, det klart..." Sa jag. "Och det är ju inget fel på en för att man går i ett speciellt elevhem, min bror, han som går i Slytherin, är prefekt till exempel" sa hon. "Nej, såklart inte" svarade jag. "Du får inte säga det till någon, men han är tillsammans med Julia Pettersson, hon är mugglarfödd, de har inte berättat det för någon utom mig" log hon "och nu vet du också." Jag log osäkert, vad skulle jag svara nu då? "Jag har bara en tvillingsyster, hon heter Saralie." "Vad roligt! Jag har alltid velat ha en syster!" Sa hon och strålade "en som man kan dela sina mörkaste hemligheter med, och krama om när man är ledsen. En som hjälper än när man har det svårt, och stötta en när man inte vågar" sa hon. Jag skrattade lite lätt "du har höga förväntningar på en syster du, men riktigt så fantastiskt är det inte" log jag "ibland är det riktigt hemskt" skrattade jag. Hon fnös "min syster kanske inte är som din" log hon. "Förhoppningsvis inte" svarade jag och log "men hon är bra att ha ibland." Hon log "jag sa ju det." Efter bara en liten stund är vi inne i ett samtal om systrar, andra människor och vänner. ______________________________________________ Mer kommer i morgon, kram på er tills dess ♥ _SanD_ <3 .Ginny. since 5/7-12
20 maj, 2012 21:10 |
|
HannaPanna
Elev |
20 maj, 2012 21:16 |
|
AlexZz
Elev |
20 maj, 2012 21:19 |
|
Beben
Elev |
20 maj, 2012 23:04 |
|
Nelly1513
Elev |
21 maj, 2012 06:59 |
|
Borttagen
|
Vad säger ni om ett morgon kapitel? Isåfall får vi ta oss fram till sida 15 först.
21 maj, 2012 07:04 |
|
HannaPanna
Elev |
21 maj, 2012 07:10 |
|
Nelly1513
Elev |
*hoppar upp och ner som en galning *
Jag vill också ha ett kapitel! o__o AlexZz and I are friends 4 ever <3
21 maj, 2012 07:14 |
|
Borttagen
|
Skrivet av HannaPanna: Jag vill ha ett morgonkapitel!! *räcker upp handen* Haha, gött! Men det blir ju inte mer än 1 kapitel per sida, så då behöver vi ett inlägg till. Sen är jag inte säker på att jag hinner skriva klart då jag ska gå om mindre än en kvart, men då får ni det så snart jag kommer hem. 21 maj, 2012 07:14 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen