@ Intresseklubben antecknar
Forum > Off Topic > Intresseklubben antecknar
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Åh, äntligen släppte det! Jag har försökt plugga i flera dagar men varit fruktansvärt oinspirerad och haft tråkiga böcker, men nu så! Jag har redan läst 50 sidor idag Åh, jag hoppas detta händer mig snart! =) Jag är alldeles för taggad inför nollningen imorgon för att kunna tänka på annat. Jag gjorde precis en "beställning" av Kappahl via telefon på 12 vita hipstertrosor, haha. De måste ha trott att jag var galen! Haha! Hoppas ni får roligt! =) Jag tycker att alla böcker som är skriva innan 90-talet och används som kursböcker bör skrivas om x) Det akademiska språket har ju ändrats sen dess- till det bättre. Dessutom är min ena bok lite rasistisk. ![]() ![]()
12 sep, 2013 10:39 |
|
Salem
Lärare |
12 sep, 2013 10:42 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Skrivet av Afturelding: Åh, äntligen släppte det! Jag har försökt plugga i flera dagar men varit fruktansvärt oinspirerad och haft tråkiga böcker, men nu så! Jag har redan läst 50 sidor idag Åh, jag hoppas detta händer mig snart! =) Jag är alldeles för taggad inför nollningen imorgon för att kunna tänka på annat. Jag gjorde precis en "beställning" av Kappahl via telefon på 12 vita hipstertrosor, haha. De måste ha trott att jag var galen! Haha! Hoppas ni får roligt! =) Jag tycker att alla böcker som är skriva innan 90-talet och används som kursböcker bör skrivas om x) Det akademiska språket har ju ändrats sen dess- till det bättre. Dessutom är min ena bok lite rasistisk. Det hoppas jag också! =) Just nu så verkar det som att den kurslitteratur jag läser är från 2000talet, vilket är bra =) men jag måste bara börja läsa i den också... =) - just like themarauder 12 sep, 2013 10:43 |
|
Afturelding
Elev |
Skrivet av themarauder: Det hoppas jag också! =) Just nu så verkar det som att den kurslitteratur jag läser är från 2000talet, vilket är bra =) men jag måste bara börja läsa i den också... Ja, det är ju skönt! Språket har ett flöde i senare böcker, medans det i min bok från 1985 står: "Det ojämförliga materialet för förståelsen av bronsålderns andliga liv är detta tidevarvs hällristningar. Såväl i varierande rikedom som ifråga om vidsträckt utbredning överträffar dessa ristningar alla liknande fornlämningar icke bara i Skandinavien utan i Europa över huvud". Det går ju att läsa utan större problem, men det är jättetråkigt xD ![]() ![]()
12 sep, 2013 10:54 |
|
themarauder
Lärare |
Skrivet av Afturelding: Skrivet av themarauder: Det hoppas jag också! =) Just nu så verkar det som att den kurslitteratur jag läser är från 2000talet, vilket är bra =) men jag måste bara börja läsa i den också... Ja, det är ju skönt! Språket har ett flöde i senare böcker, medans det i min bok från 1985 står: "Det ojämförliga materialet för förståelsen av bronsålderns andliga liv är detta tidevarvs hällristningar. Såväl i varierande rikedom som ifråga om vidsträckt utbredning överträffar dessa ristningar alla liknande fornlämningar icke bara i Skandinavien utan i Europa över huvud". Det går ju att läsa utan större problem, men det är jättetråkigt xD Hahah, åh. Jag hade antagligen gett upp efter första rubriken! =) - just like themarauder 12 sep, 2013 10:58 |
|
Afturelding
Elev |
Haha, ja, jag läser bara ett par sidor i taget xD Ämnet intresserar mig ju, hela kursen handlar trots allt om tro och sed i skandinavien innan medeltiden, men den här boken dödar allt slags intresse! Och så är den som sagt rasistisk också. Mot samer. ![]() ![]()
12 sep, 2013 11:03 |
|
Solkatten
Elev |
Har min sista lektion 12:50 och har då svenska.
På tal om inget: Varför trendar det en massa svenska ord? Eller, har, INTE, men, och, hej, vad. XD "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 12 sep, 2013 11:27 |
|
Archarec
Elev |
Skrivet av Solkatten: Har min sista lektion 12:50 och har då svenska. På tal om inget: Varför trendar det en massa svenska ord? Eller, har, INTE, men, och, hej, vad. XD Såna ord brukar trenda i Sverige, så dumt. Dom borde filtrera bort dom eller något.
12 sep, 2013 12:08 |
|
EmahS
Elev |
Skrivet av themarauder: Jag är alldeles för taggad inför nollningen imorgon för att kunna tänka på annat. Jag gjorde precis en "beställning" av Kappahl via telefon på 12 vita hipstertrosor, haha. De måste ha trott att jag var galen! Nollning imorgon? Shit vilken sen nollning!
12 sep, 2013 12:11 |
|
mine
Elev |
12 sep, 2013 13:06 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen