GRYTHENPUFF
Forum > Off Topic > Klubbar > GRYTHENPUFF
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Vad är det?
12 feb, 2013 20:21 |
|
t i l d a
Elev |
Skrivet av Borttagen: Vad är det? Svårt att förklara, men grejen är att de ska motivera folk till att plugga mer matte. Och det låter sjukt tråkigt, men han var till exempel där idag och herrregud, han är sjukt bra på att snacka xD Han pratar inte om det vanliga: "Ni måste kunna matte för att klara av verkliga livet m.m..." Han snackar mer om: "För att klara er i livet måste ni misslyckas, misslyckas och misslyckas, men INTE ge upp." Han berättade om en som gick på Chalmers med honom som inte fattade ett skit i början, men sen innan han ens hade gått ut var han VD för ett sjukt stort företag bara för att han kom på en idé. Såna grejer snackar han om. Och nu kan man anmäla sig till att vara som en slags "mentor" för yngre elever. Sen kan man antingen få hålla sig till staden eller skolan whatever, eller så kan man få resa runt i hela Sverige och vara mentor. Typ så liksom. Mathivation har började i en förort utanför Göteborg, och efter 8 mån hade de varit i Bangkok, LA, och sjukt många fler städer runt om i hela världen. Så det är ganska coolt
12 feb, 2013 20:31 |
|
JosefinFini
Elev |
Vad orättvist! Jag har två veckor kvar Dx
Skrivet av Borttagen: Semle-dagen... Usch, jag gillar inte semlor... Semmeldagen är den bästa högtiden på året ju! c_c ![]()
12 feb, 2013 20:41 |
|
Borttagen
|
JosefinFini: Semlorna var slut! Yes! Jag fick en choklad-biskvi istället... Nom Nom! XD
13 feb, 2013 09:23 |
|
mican00
Elev |
Var det semledagen igår?....
Vi har semlor hemma, men ingen visste att det var semledagen så ja XD Fast jag gillar inte grädde, så jag brukar ha vaniljkräm istället ![]()
13 feb, 2013 09:25 |
|
Borttagen
|
Skrivet av mican00: Var det semledagen igår?.... Vi har semlor hemma, men ingen visste att det var semledagen så ja XD Fast jag gillar inte grädde, så jag brukar ha vaniljkräm istället Jag gillar inte heller grädde! Vi åt inga semlor igår Mamma hade inte bakat 13 feb, 2013 09:27 |
|
mican00
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av mican00: Var det semledagen igår?.... Vi har semlor hemma, men ingen visste att det var semledagen så ja XD Fast jag gillar inte grädde, så jag brukar ha vaniljkräm istället Jag gillar inte heller grädde! Vi åt inga semlor igår Mamma hade inte bakat Då var jag inte ensam iaf ![]()
13 feb, 2013 09:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av mican00: Skrivet av Borttagen: Skrivet av mican00: Var det semledagen igår?.... Vi har semlor hemma, men ingen visste att det var semledagen så ja XD Fast jag gillar inte grädde, så jag brukar ha vaniljkräm istället Jag gillar inte heller grädde! Vi åt inga semlor igår Mamma hade inte bakat Då var jag inte ensam iaf Inte jag heller då! 13 feb, 2013 09:29 |
|
t i l d a
Elev |
13 feb, 2013 11:46 |
|
Borttagen
|
Vill någon köpa en halsduk? En vanlig halsduk?
13 feb, 2013 11:53 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen