Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1327 1328 1329 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Solkatten
Elev

Avatar


Skrivet av lumos1:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av lumos1:
Såå vi hade engelska Nationella Prov skrivdelen idag och uh jag vet inte. Känns som om det gick uruselt... Visst, jag kanske använder rätt grammatik osv. Men de flesta skrev hela häftet (4 sidor), fick till och med ta ett extra papper, medan jag bara skrev 2 sidor. Man skulle skriva om något speciellt minne, och de första 10 minuterna satt jag bara där och försökte komma på något att skriva om. Glömde typ hur allt stavades också. Mina kompisar ba "men alltså det var fett enkelt" och jag ville typ dö för att jag ändå pratar engelska hemma och kände mig plötsligt skitdålig, speciellt när engelska är ett av mina starkare ämnen. Vill verkligen få A i engelska, gärna, antingen på NP eller slutbetyg. Men det känns verkligen inte som om jag kommer få det nu, som om jag sumpade min chans att visa att jag faktiskt kan.
"Write as much as you can. Correct Spelling gives extra Points."
Och tror inte att min lärare kommer höja mitt slutbetyg heller, eftersom att jag tydligen inte är så bra som folk säger. usch, engelska var ju ett av de få ämnena som jag kände mig bra i. Nu vet jag inte längre.


Nu är det ju inte längd du får betyg för, utan innehåll! Skrev du 2 sidor och andra 4 fick du säkert tid att lägga krut på sidorna du skrev. Så, ta inte ut något i förskott.

Det är bara det att jag blev klar ganska snabbt också, och det kändes inte så värst väl-genomarbetat men jag visste verkligen inte vad jag mer kunde skriva såatt s: Men tack ändå det ska jag försöka tänka på! ♥

När de lägger betyg kollar de ju inte bara på NP så om du haft bra betyg i engelska innan borde det inte vara någon större fara? Och tänk på att de som skriver långt inte alltid behöver vara bättre. Bara för att de kanske hade mer att skriva betyder det inte att de hade världens bästa text.

"If you expect disappointment, then you can never really be disappointed."

15 mar, 2014 22:41

Borttagen

Avatar

+2


Skrivet av Myling:
Skrivet av Borttagen:
Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ.


"Om du finner dig själv älska två personer, välj alltid den sista. Hade du verkligen älskat den första hade du aldrig fallit för den andra" - Johnny Depp

Förespråkar nödvändigtvis inte att man ska lämna ett seriöst förhållande bara sådär men det ligger ganska mycket i det.
Lycka till.
Skrivet av Myling:
Skrivet av Borttagen:
Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ.


"Om du finner dig själv älska två personer, välj alltid den sista. Hade du verkligen älskat den första hade du aldrig fallit för den andra" - Johnny Depp

Förespråkar nödvändigtvis inte att man ska lämna ett seriöst förhållande bara sådär men det ligger ganska mycket i det.
Lycka till.



Johnny - the busy man

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fforumbilder.se%2FDC6L3%2Fjsjsjs.jpg

;D

15 mar, 2014 23:45

EmahS
Elev

Avatar


Har sån hemlängtan att det gör ont.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_me286fYtEh1ruzvefo1_500.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m7oekvYHbC1rc1gvjo3_r1_500.gif

15 mar, 2014 23:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Myling:
Skrivet av Borttagen:
Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ.


"Om du finner dig själv älska två personer, välj alltid den sista. Hade du verkligen älskat den första hade du aldrig fallit för den andra" - Johnny Depp

Förespråkar nödvändigtvis inte att man ska lämna ett seriöst förhållande bara sådär men det ligger ganska mycket i det.
Lycka till.


Intressant citat, problemet är dock att jag var hopplöst förälskad i person nummer ett för några år sedan när vi var nära vänner, sedan gled vi ifrån varandra. Nu är vi vänner igen, jag har ett bra förhållande sedan ett år tillbaka och nu har jag börjat bli vän med person ett igen och jaa...


Kom hem till min partner nu, fick en kram och kyss. Det saknas inte kärlek där så jag vet inte vad som händer med mig.


Det kanske är bekvämligheten som skrämmer lite?

16 mar, 2014 01:16

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:


Intressant citat, problemet är dock att jag var hopplöst förälskad i person nummer ett för några år sedan när vi var nära vänner, sedan gled vi ifrån varandra. Nu är vi vänner igen, jag har ett bra förhållande sedan ett år tillbaka och nu har jag börjat bli vän med person ett igen och jaa...


Kom hem till min partner nu, fick en kram och kyss. Det saknas inte kärlek där så jag vet inte vad som händer med mig.



Det känns alltid tryggt att ha någon att komma hem till.. Men frågan är om du verkligen älskar personen du är med nu, på ett "jag vill alltid vara vid din sida"-vis? Hade det varit så, så hade du nog, egentligen, inte gått i de här tankarna..
..Eller är det kanske så att det är just det trygga du vill ha? För det kanske den andra också kan ge dig.
Jag hoppas du kommer på vad ditt hjärta vill.

16 mar, 2014 09:28

Borttagen

Avatar


Undrar verkligen om det är bra att ha killkompisar (har bara 2 st) när man har en pojkvän...
vet att han är orolig och blir svartsjuk...dock kan jag förstå för jag blir samma om han pratar med nån tjej, vilket han aldrig brukar göra.
Vet inte om det är bättre att sluta vara vän med J och M så att min kille slipper oroa sig...för båda mina kompisar vet om att jag älskar min kille och att jag inte har några känslor whatsoever för dom (för J & M) och kommer aldrig ha heller.

vet inte vad jag ska göra...
För avbryter jag vänskapen mellan oss så har jag inga vänner kvar...

16 mar, 2014 10:45

Borttagen

Avatar


Okej, såhär är det. Jag hatar mitt liv, för mycket stress och press från både skolan och hemma. jag vill bara ge upp och försvinna. jag skulle kanske vilja flytta nån annan stans och börja om från början. men jag vet inte vart, eller så försvinner jag bara helt och hållet.
Det kanske liknar det jag skrivit där uppe men jag vet inte heller vart jag hör hemma längre. Min syster är jätteelak och bryr sig inte om mig och mina föräldrar är inte alltid där. På skolan har jag inte många vänner och jag får inte respekt av alla eller den respekt jag förtjänar och mina lärare är sämre än sämst. De ger oss alldeles för mycket läxor och inlämningsuppgifter. Så mycket att jag bara gett upp, jag orkar inte mer.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Ftumblr_m2oaimK2Jk1rngjayo3_r1_250.gif
Detta är mig vid detta tillfälle...

Jag vill inte vara kvar här.. jag vill bara försvinna.. vad ska jag göra?

16 mar, 2014 11:39

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Undrar verkligen om det är bra att ha killkompisar (har bara 2 st) när man har en pojkvän...
vet att han är orolig och blir svartsjuk...dock kan jag förstå för jag blir samma om han pratar med nån tjej, vilket han aldrig brukar göra.
Vet inte om det är bättre att sluta vara vän med J och M så att min kille slipper oroa sig...för båda mina kompisar vet om att jag älskar min kille och att jag inte har några känslor whatsoever för dom (för J & M) och kommer aldrig ha heller.

vet inte vad jag ska göra...
För avbryter jag vänskapen mellan oss så har jag inga vänner kvar...


Kan ni inte umgås allihop någon gång, så kanske det känns tryggare för din pojkvän? Han måste ju kunna lita på att du inte gör något
Det låter väldigt fel, och tråkigt att du skulle behöva ge upp vännerna pga honom.



16 mar, 2014 11:57

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Undrar verkligen om det är bra att ha killkompisar (har bara 2 st) när man har en pojkvän...
vet att han är orolig och blir svartsjuk...dock kan jag förstå för jag blir samma om han pratar med nån tjej, vilket han aldrig brukar göra.
Vet inte om det är bättre att sluta vara vän med J och M så att min kille slipper oroa sig...för båda mina kompisar vet om att jag älskar min kille och att jag inte har några känslor whatsoever för dom (för J & M) och kommer aldrig ha heller.

vet inte vad jag ska göra...
För avbryter jag vänskapen mellan oss så har jag inga vänner kvar...


Kan ni inte umgås allihop någon gång, så kanske det känns tryggare för din pojkvän? Han måste ju kunna lita på att du inte gör något
Det låter väldigt fel, och tråkigt att du skulle behöva ge upp vännerna pga honom.




jo, det skulle vara något men både M och J har skola (dom går båda på folkhögskola och bor på skolan på vardagarna) varje vardag och ååker hem på helgerna och är knappt på stan så blir lite knepigt där + min kille är bara hos mig en gång i månaden
men tack för tipset, ska prata med min kille om han skulle vilja de

16 mar, 2014 12:18

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Undrar verkligen om det är bra att ha killkompisar (har bara 2 st) när man har en pojkvän...
vet att han är orolig och blir svartsjuk...dock kan jag förstå för jag blir samma om han pratar med nån tjej, vilket han aldrig brukar göra.
Vet inte om det är bättre att sluta vara vän med J och M så att min kille slipper oroa sig...för båda mina kompisar vet om att jag älskar min kille och att jag inte har några känslor whatsoever för dom (för J & M) och kommer aldrig ha heller.

vet inte vad jag ska göra...
För avbryter jag vänskapen mellan oss så har jag inga vänner kvar...


Kan ni inte umgås allihop någon gång, så kanske det känns tryggare för din pojkvän? Han måste ju kunna lita på att du inte gör något
Det låter väldigt fel, och tråkigt att du skulle behöva ge upp vännerna pga honom.




jo, det skulle vara något men både M och J har skola (dom går båda på folkhögskola och bor på skolan på vardagarna) varje vardag och ååker hem på helgerna och är knappt på stan så blir lite knepigt där + min kille är bara hos mig en gång i månaden
men tack för tipset, ska prata med min kille om han skulle vilja de


Gör det! Svårt att rå för vilket kön polarna har, det är ju liksom inte därför man valt att hänga med dem. Men är det mycket svartsjuka i ett förhållande kan det vara bra att prata om det och försöka komma fram till en lösning. För även om det känns hur bra som helst så får man ha i åtanke att det en dag kan ta slut. Och då kanske inte vännerna man "lämnade" finns kvar.

Lycka till

16 mar, 2014 12:24

1 2 3 ... 1327 1328 1329 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.