Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av lumos1: Såå vi hade engelska Nationella Prov skrivdelen idag och uh jag vet inte. Känns som om det gick uruselt... Visst, jag kanske använder rätt grammatik osv. Men de flesta skrev hela häftet (4 sidor), fick till och med ta ett extra papper, medan jag bara skrev 2 sidor. Man skulle skriva om något speciellt minne, och de första 10 minuterna satt jag bara där och försökte komma på något att skriva om. Glömde typ hur allt stavades också. Mina kompisar ba "men alltså det var fett enkelt" och jag ville typ dö för att jag ändå pratar engelska hemma och kände mig plötsligt skitdålig, speciellt när engelska är ett av mina starkare ämnen. Vill verkligen få A i engelska, så gärna, antingen på NP eller slutbetyg. Men det känns verkligen inte som om jag kommer få det nu, som om jag sumpade min chans att visa att jag faktiskt kan. "Write as much as you can. Correct Spelling gives extra Points." Och tror inte att min lärare kommer höja mitt slutbetyg heller, eftersom att jag tydligen inte är så bra som folk säger. usch, engelska var ju ett av de få ämnena som jag kände mig bra i. Nu vet jag inte längre. Nu är det ju inte längd du får betyg för, utan innehåll! Skrev du 2 sidor och andra 4 fick du säkert tid att lägga krut på sidorna du skrev. Så, ta inte ut något i förskott. 14 mar, 2014 22:37 |
|
lumos1
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av lumos1: Såå vi hade engelska Nationella Prov skrivdelen idag och uh jag vet inte. Känns som om det gick uruselt... Visst, jag kanske använder rätt grammatik osv. Men de flesta skrev hela häftet (4 sidor), fick till och med ta ett extra papper, medan jag bara skrev 2 sidor. Man skulle skriva om något speciellt minne, och de första 10 minuterna satt jag bara där och försökte komma på något att skriva om. Glömde typ hur allt stavades också. Mina kompisar ba "men alltså det var fett enkelt" och jag ville typ dö för att jag ändå pratar engelska hemma och kände mig plötsligt skitdålig, speciellt när engelska är ett av mina starkare ämnen. Vill verkligen få A i engelska, så gärna, antingen på NP eller slutbetyg. Men det känns verkligen inte som om jag kommer få det nu, som om jag sumpade min chans att visa att jag faktiskt kan. "Write as much as you can. Correct Spelling gives extra Points." Och tror inte att min lärare kommer höja mitt slutbetyg heller, eftersom att jag tydligen inte är så bra som folk säger. usch, engelska var ju ett av de få ämnena som jag kände mig bra i. Nu vet jag inte längre. Nu är det ju inte längd du får betyg för, utan innehåll! Skrev du 2 sidor och andra 4 fick du säkert tid att lägga krut på sidorna du skrev. Så, ta inte ut något i förskott. Det är bara det att jag blev klar ganska snabbt också, och det kändes inte så värst väl-genomarbetat men jag visste verkligen inte vad jag mer kunde skriva såatt s: Men tack ändå det ska jag försöka tänka på! ♥ ;;
14 mar, 2014 22:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av lumos1: Wait whut? Sofie har typ sagt att hon skulle ge i högre nivå i flera ämnen men hon har liksom inte gett en enda. Du borde inte gå runt och känna dig dålig när du inte är det, inte kul ;( Skrivet av Borttagen: lumos1: Jag är helt ärlig när jag säger att du är bäst på engelska i klassen. Du har bra uttal, kan prata och skriva sjukt bra och bara för att du inte fick A gör inte dig dålig på det. Det är säkert bara vår lärare som inte märker hur duktig du är Hah tack men usch jag känner mig så dålig. Jag sa att jag ville ha engelska som ett av ämnena att satsa mer på under våren på det där skumma utvecklingssamtalet och hon sa att hon hade tänkt ge extra-uppgifter till de som e på högre nivå men jag tror inte att hon kommer ge mig det alls. Du är den ända som har fått det tror jag. 14 mar, 2014 22:42 |
|
lumos1
Elev |
14 mar, 2014 22:44 |
|
Borttagen
|
Skrivet av lumos1: Lycka till med typ allt nejmen vet inte vad jag ska skriva Petrova - Aw tack ;c Men aja vi får se hur det blir :s 14 mar, 2014 22:47 |
|
lumos1
Elev |
14 mar, 2014 22:50 |
|
Borttagen
|
Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ.
15 mar, 2014 20:27 |
|
Borttagen
|
Yes, man vet att man har känslor för någon när man ser honom och så är det någon annan. Och varje gång känns det som att hjärtat stannar och exploderar samtidigt. Men jag hoppas att du är ute och lever livet, går hem med nya tjejer och njuter av varje sekund. Det är i alla fall bättre än att du blir någon annans. Men jag undrar om du "ser" mig ibland också. 15 mar, 2014 20:39 |
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ. "Om du finner dig själv älska två personer, välj alltid den sista. Hade du verkligen älskat den första hade du aldrig fallit för den andra" - Johnny Depp Förespråkar nödvändigtvis inte att man ska lämna ett seriöst förhållande bara sådär men det ligger ganska mycket i det. Lycka till. 15 mar, 2014 22:03 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Myling: Skrivet av Borttagen: Okej. Jag har fortfarande känslor för bruden. När hon rörde mig... jag vet inte vad jag sysslar med. Har för fan ett förhållande och vet ni vad? Hon är asexuell. GO MY LIFE, ALLTSÅ. "Om du finner dig själv älska två personer, välj alltid den sista. Hade du verkligen älskat den första hade du aldrig fallit för den andra" - Johnny Depp Förespråkar nödvändigtvis inte att man ska lämna ett seriöst förhållande bara sådär men det ligger ganska mycket i det. Lycka till. Intressant citat, problemet är dock att jag var hopplöst förälskad i person nummer ett för några år sedan när vi var nära vänner, sedan gled vi ifrån varandra. Nu är vi vänner igen, jag har ett bra förhållande sedan ett år tillbaka och nu har jag börjat bli vän med person ett igen och jaa... Kom hem till min partner nu, fick en kram och kyss. Det saknas inte kärlek där så jag vet inte vad som händer med mig. 15 mar, 2014 22:37 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen