Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa. 13 mar, 2014 22:56 |
|
yerAwizardThea
Elev |
Skrivet av Borttagen: Fyfan för rökning. Har en "kompis" (har inte umgåtts ordentligt med han på ett tag) som började röka och snusa. Det är ju allvarligt talat inte alls coolt. Ser han och en annan tjej gå bakom gympan varje dag och röka. Tjejen röker på varenda chans hon för. Slöseri med tid och pengar. Menmen det är deras eget val ._.Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa.
13 mar, 2014 23:00 |
|
Borttagen
|
Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Borttagen: Fyfan för rökning. Har en "kompis" (har inte umgåtts ordentligt med han på ett tag) som började röka och snusa. Det är ju allvarligt talat inte alls coolt. Ser han och en annan tjej gå bakom gympan varje dag och röka. Tjejen röker på varenda chans hon för. Slöseri med tid och pengar. Menmen det är deras eget val ._. Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa. Jag började på grund av grupptryck, slutade sedan och började ett år senare på grund av mental ohälsa. Det lindrade min ångest. Slutade två år senare, höll upp två år och började igen. Samma anledning som förra gången - jag mådde dåligt. Nu har jag börjat snusa istället för att röka på grund av astma. ._: Men min poäng: det är inte alltid för status som man röker, även om det ofta är så. ^^ En sak till: Nu för tiden står mina kompisar och skryter om att de har testat röka men aldrig börjat, eller inte testat alls. Då står rökarna och anser att de som inte röker är lyckostar så det vänder med åldern, när man inser att man har ett problem (beroendet). 13 mar, 2014 23:04
Detta inlägg ändrades senast 2014-03-13 kl. 23:06
|
|
Luna Chang
Elev |
yerAwizardThea
Filip och Pau va? Och på tal om det. Jag tycker Isabell är totalt jävla respektlös. Du vet ju att Ingela har slutat eller försöker eller ja, du fattar? Isabell kom in till NP idag och stank av röklukt och det tycker jag är väldigt jävla respektlöst, komma och stinka röklukt när man vet att man ska träffa någon som försöker sluta. Hej 13 mar, 2014 23:05 |
|
yerAwizardThea
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Borttagen: Fyfan för rökning. Har en "kompis" (har inte umgåtts ordentligt med han på ett tag) som började röka och snusa. Det är ju allvarligt talat inte alls coolt. Ser han och en annan tjej gå bakom gympan varje dag och röka. Tjejen röker på varenda chans hon för. Slöseri med tid och pengar. Menmen det är deras eget val ._. Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa. Jag började på grund av grupptryck, slutade sedan och började ett år senare på grund av mental ohälsa. Det lindrade min ångest. Slutade två år senare, höll upp två år och började igen. Samma anledning som förra gången - jag mådde dåligt. Nu har jag börjat snusa istället för att röka på grund av astma. ._: Men min poäng: det är inte alltid för status som man röker, även om det ofta är så. ^^ Jag fattar det. Men ändå. Så dåligt gjort av typ alla. Deras föräldrar bryr sig antagligen inte och det tycker jag är jävligt synd. För killen var en gode förnuftig en innan han började högstadiet på gangsterskolan... Skrivet av Luna Chang: Ja Filip och Pina.yerAwizardThea Filip och Pau va? Och på tal om det. Jag tycker Isabell är totalt jävla respektlös. Du vet ju att Ingela har slutat eller försöker eller ja, du fattar? Isabell kom in till NP idag och stank av röklukt och det tycker jag är väldigt jävla respektlöst, komma och stinka röklukt när man vet att man ska träffa någon som försöker sluta. Men varför gör hon så för?-.- Idiotiskt, hon kunde iallafall FÖRSÖKT få bort den.
13 mar, 2014 23:08 |
|
Luna Chang
Elev |
yerAwizardThea
Jag vet-.- Sen satt hon och babblade på hur jävla länge som helst och lät knappt någon annan prata. Hej 13 mar, 2014 23:12 |
|
Cinnamonagouti
Elev |
Men nää usch, blir så ledsen av sånt All that is gold does not glitter, not all those who wander are lost; the old that is strong does not wither, deep roots are not reached by the frost. 13 mar, 2014 23:39 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Borttagen: Fyfan för rökning. Har en "kompis" (har inte umgåtts ordentligt med han på ett tag) som började röka och snusa. Det är ju allvarligt talat inte alls coolt. Ser han och en annan tjej gå bakom gympan varje dag och röka. Tjejen röker på varenda chans hon för. Slöseri med tid och pengar. Menmen det är deras eget val ._. Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa. Jag började på grund av grupptryck, slutade sedan och började ett år senare på grund av mental ohälsa. Det lindrade min ångest. Slutade två år senare, höll upp två år och började igen. Samma anledning som förra gången - jag mådde dåligt. Nu har jag börjat snusa istället för att röka på grund av astma. ._: Men min poäng: det är inte alltid för status som man röker, även om det ofta är så. ^^ En sak till: Nu för tiden står mina kompisar och skryter om att de har testat röka men aldrig börjat, eller inte testat alls. Då står rökarna och anser att de som inte röker är lyckostar så det vänder med åldern, när man inser att man har ett problem (beroendet). Det känns ju väldigt verkningslöst att säga till rökare att de aldrig borde ha börjat - det säger ju sig självt på något vis. Att däremot fånga upp potentiella framtida rökare känns väldigt angeläget, eftersom bästa sättet att inte bli beroende givetvis är att aldrig börja. Så jag tycker nog inte att det är så imponerande med dina kompisar som testat men inte blivit beroende, inte heller de som "bara" feströker och det fungerar jättebra för dem osv. Jag menar, de vet ju om risken man utsätter sig för och de kan ju knappast veta att de inte kommer att bli beroende, så de handlar ju bara mot bättre vetande. 13 mar, 2014 23:52 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av yerAwizardThea: Skrivet av Borttagen: Fyfan för rökning. Har en "kompis" (har inte umgåtts ordentligt med han på ett tag) som började röka och snusa. Det är ju allvarligt talat inte alls coolt. Ser han och en annan tjej gå bakom gympan varje dag och röka. Tjejen röker på varenda chans hon för. Slöseri med tid och pengar. Menmen det är deras eget val ._. Skrivet av Fellrendión: Skrivet av Hedwig96: Fellrendión den bittra sanningen är ju att de flesta börjar röka före de är 18. För att vara coola eller tuffa. Eller någon kompis som tycker man är feg om man inte provar osv. Det är mycket färre som redan fyllt 18 och börjar röka Ja, det är synd att det tyvärr är så. Men jag själv skulle qldrig börja röka i alla fall. Det hade varit bättre om de bara slutade tillverka cigaretter. Det skadar den som röker jättemycket och de i närheten. Tyvärr så tänker många mer på pengar än på människors säkerhet. Jag började röka när jag var elva. Och att sluta tillverka cigaretter är nästan omöjligt, men de senaste åren har det gjorts enorma framsteg för att minimera passiv rökning och risken att minderåriga får tag i tobak. Nu måste man köpa ett paket med nitton cigaretter för cirka femtio kronor, förr kunde du köpa styckvis och mindre paket. Var dessutom lagligt för minderåriga att köpa. Jag började på grund av grupptryck, slutade sedan och började ett år senare på grund av mental ohälsa. Det lindrade min ångest. Slutade två år senare, höll upp två år och började igen. Samma anledning som förra gången - jag mådde dåligt. Nu har jag börjat snusa istället för att röka på grund av astma. ._: Men min poäng: det är inte alltid för status som man röker, även om det ofta är så. ^^ En sak till: Nu för tiden står mina kompisar och skryter om att de har testat röka men aldrig börjat, eller inte testat alls. Då står rökarna och anser att de som inte röker är lyckostar så det vänder med åldern, när man inser att man har ett problem (beroendet). Det känns ju väldigt verkningslöst att säga till rökare att de aldrig borde ha börjat - det säger ju sig självt på något vis. Att däremot fånga upp potentiella framtida rökare känns väldigt angeläget, eftersom bästa sättet att inte bli beroende givetvis är att aldrig börja. Så jag tycker nog inte att det är så imponerande med dina kompisar som testat men inte blivit beroende, inte heller de som "bara" feströker och det fungerar jättebra för dem osv. Jag menar, de vet ju om risken man utsätter sig för och de kan ju knappast veta att de inte kommer att bli beroende, så de handlar ju bara mot bättre vetande. Menade mest att det är inte så jädra coolt att röka när man är arton, då avundas man bara de som aldrig började. Feströkare är en myt. Antingen röker man eller så gör man det inte. That's it. 13 mar, 2014 23:57 |
|
Borttagen
|
hessactually - jag fattar, jag sade egentligen inte emot (tror jag?) utan bidrog bara allmänt med tankar om rökning. Att skuldbelägga de som röker tjänar ju liksom ingenting till känner jag; ni inser ju som sagt själva med tiden att det inte är så bra.
Håller med dig om feströkning, blir trött på när folk urskuldar sig med det. 14 mar, 2014 00:00 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen