Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Myling
Elev |
Skrivet av Borttagen: Älskade, älskade, kära mugglisar, om ni visste hur mycket jag önskar att jag kunde hjälpa er. Jag har gått omkring i dvalan. Jag har gjort det man måste trots att jag knappt kunde, kravlat mig ur sängen trots att jag inte ville lämna den, någonsin. Dämpat ångesten genom ett snabbt besök på skoltoaletten, ett rakblad i mobilfodralet. Jag vågade aldrig dö, det gjorde jag inte. Men jag önskade ibland att jag inte skulle vakna igen på morgonen, att jag bara skulle få sova för evigt. Men det hände så klart inte. Jag kan inte säga att det kommer att bli bättre för er två, jag kan inte komma och påstå att jag vet hur ni känner. Men faktiskt - det lär bli bättre. De som tar sina liv får tyvärr inga fler chanser. Men för varje dag som ni stiger upp, går till skolan och allt vad ni gör, så får ni en till chans till alla små glädjeämnen i livet. En till chans att känna att det var värt det. Jag är så stolt över er två. Jag är så stolt över att ni orkat så länge, över att ni kämpat så mycket. Tar ni er igenom detta, så vill jag att ni lever med vetskapen om att ni är lite starkare än andra. Det krävs starka människor för att orka kämpa sig upp ifrån den bottnen. Men för den sakens skull behöver ni inte alltid vara starka. Det finns folk att stödja sig emot, hjälp att finna. Jag hoppas att ni får den hjälpen. Finns det något jag kan göra för er, någonsin, känn er fria att kontakta mig. Inte för att jag påstår att jag kan hjälpa er, men ni ska veta att ni alltid har någonstans att vända er. Var starka! Jag var också där, och det blev så sjukt djupt. Dagarna när man inte gick upp ur sängen blev fler och fler, de blir de alltid, till slut hade jag varit borta från skolan i ett år och vad gör man när man mår sådär och inte gör något? Jo man skär sig mer, sover inte tillslut och äter knappt heller. För varför ska man det? Man gör ju ändå inget! Men det GÅR att komma därifrån, hur djupt man än hamnat går det att komma uppåt. "Det är aldrig försent att ge upp" brukar min pappa säga skämtsamt om helt andra saker men det är så sant när det kommer till självdestruktivitet! Det är aldrig för sent att ge upp det destruktiva! Jag kan ju ärligt säga att man kanske inte blir helt fri från dåligt mående, vissa problem kan ju kvarstå såklart, men man kan jobba med dem, acceptera dem och lära sig handskas med dem. Man kan lära sig få tjockare hud, längre stubin, ett lugnare inre och få tanken av att "jag klarar fan detta, inget ska vinna över mig". Och en dag, en dag kommer ni vakna och inse att ni överlevt, att ni vann. Varje dag ni vaknar har ni vunnit. Låt aldrig det mörka och jobbiga besegra er, ni är så mycket starkare än det! Kram och ni vet att det alltid är lugnt att skriva om ni vill ha trix eller knep eller bara babbla av er, här eller på fajsbok. KRAM! (och här kommer en låt som är mer eller mindre relevant) : https://www.youtube.com/watch?v=CtObGLjGhrc Dom ska aldrig ta mig, inte er heller! 4 mar, 2014 21:11 |
|
Fellrendión
Elev |
4 mar, 2014 21:19 |
|
Borttagen
|
Spoiler: Tryck här för att visa! Och på toppen av det så är jag sjuk för första gången på 10 månader. Kul. 4 mar, 2014 21:25 |
|
Frivolt
Elev |
Spoiler: Tryck här för att visa! 5 mar, 2014 18:04 |
|
Borttagen
|
Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?". 5 mar, 2014 18:16 |
|
lumos1
Elev |
5 mar, 2014 18:31 |
|
Frivolt
Elev |
Skrivet av Borttagen: Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?". Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.- 5 mar, 2014 18:32 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?". Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.- Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ. "Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah. 5 mar, 2014 18:34 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?". Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.- Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ. "Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah. Svara typ; "Aldrig att jag någonsin i hela mitt liv skulle vilja ha sex med dig", så får vi se om de tar illa upp 5 mar, 2014 19:59 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Frivolt: Skrivet av Borttagen: Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?". Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.- Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ. "Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah. Svara typ; "Aldrig att jag någonsin i hela mitt liv skulle vilja ha sex med dig", så får vi se om de tar illa upp Det blir alltid typ "bah, du är inte ens snygg!" eller "sluta smickra dig själv" :3 5 mar, 2014 20:17 |
Du får inte svara på den här tråden.

:

Mugglarportalen