Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Skriva av sig-tråden

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

1 2 3 ... 1309 1310 1311 ... 2301 2302 2303
Användare Inlägg
Myling
Elev

Avatar

+4


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av LucyMalfoy *:
Skrivet av Elma00:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Mår så sjukt jävla piss dåligt. Och bara det faktum att jag skrev ett svärord visar att jag verkligen inte mår bra för tillfället.
Vi har sportlov och jag hade tänkt mig att det skulle bli roligt och skönt, men jag hade så sjukt fel. Jag har bara tänkt på hur jag enklast skulle kunna ta mitt liv innan skolan börjar. Det enda som fått mig att bli glad är vid de tillfällen jag har skärt mig själv. Jag har knappt lämnat mitt rum. Om jag inte har varit i min säng så har jag suttit på golvet bredvid eluttaget så att jag kan hålla på med min mobil medans den laddar. Jag vill inte sova, men ändå gör jag det. Jag vill inte äta men ändå gör jag det. Jag vill inte leva, men här sitter jag ändå.


Jag lider med dig. Jag vet hur jobbigt det är


Älskade, älskade, kära mugglisar, om ni visste hur mycket jag önskar att jag kunde hjälpa er. Jag har gått omkring i dvalan. Jag har gjort det man måste trots att jag knappt kunde, kravlat mig ur sängen trots att jag inte ville lämna den, någonsin. Dämpat ångesten genom ett snabbt besök på skoltoaletten, ett rakblad i mobilfodralet.

Jag vågade aldrig dö, det gjorde jag inte. Men jag önskade ibland att jag inte skulle vakna igen på morgonen, att jag bara skulle få sova för evigt.

Men det hände så klart inte. Jag kan inte säga att det kommer att bli bättre för er två, jag kan inte komma och påstå att jag vet hur ni känner.

Men faktiskt - det lär bli bättre. De som tar sina liv får tyvärr inga fler chanser. Men för varje dag som ni stiger upp, går till skolan och allt vad ni gör, så får ni en till chans till alla små glädjeämnen i livet. En till chans att känna att det var värt det.

Jag är så stolt över er två. Jag är så stolt över att ni orkat så länge, över att ni kämpat så mycket. Tar ni er igenom detta, så vill jag att ni lever med vetskapen om att ni är lite starkare än andra. Det krävs starka människor för att orka kämpa sig upp ifrån den bottnen.

Men för den sakens skull behöver ni inte alltid vara starka. Det finns folk att stödja sig emot, hjälp att finna. Jag hoppas att ni får den hjälpen. Finns det något jag kan göra för er, någonsin, känn er fria att kontakta mig. Inte för att jag påstår att jag kan hjälpa er, men ni ska veta att ni alltid har någonstans att vända er.


Var starka! Jag var också där, och det blev så sjukt djupt. Dagarna när man inte gick upp ur sängen blev fler och fler, de blir de alltid, till slut hade jag varit borta från skolan i ett år och vad gör man när man mår sådär och inte gör något? Jo man skär sig mer, sover inte tillslut och äter knappt heller. För varför ska man det? Man gör ju ändå inget!
Men det GÅR att komma därifrån, hur djupt man än hamnat går det att komma uppåt.
"Det är aldrig försent att ge upp" brukar min pappa säga skämtsamt om helt andra saker men det är så sant när det kommer till självdestruktivitet! Det är aldrig för sent att ge upp det destruktiva!
Jag kan ju ärligt säga att man kanske inte blir helt fri från dåligt mående, vissa problem kan ju kvarstå såklart, men man kan jobba med dem, acceptera dem och lära sig handskas med dem. Man kan lära sig få tjockare hud, längre stubin, ett lugnare inre och få tanken av att "jag klarar fan detta, inget ska vinna över mig". Och en dag, en dag kommer ni vakna och inse att ni överlevt, att ni vann. Varje dag ni vaknar har ni vunnit.
Låt aldrig det mörka och jobbiga besegra er, ni är så mycket starkare än det!

Kram och ni vet att det alltid är lugnt att skriva om ni vill ha trix eller knep eller bara babbla av er, här eller på fajsbok.

KRAM!
(och här kommer en låt som är mer eller mindre relevant) :
https://www.youtube.com/watch?v=CtObGLjGhrc
Dom ska aldrig ta mig, inte er heller!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fupload.wikimedia.org%2Fwikipedia%2Fcommons%2Fthumb%2F6%2F60%2FIcelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg%2F300px-Icelandic_Magical_Stave_draumstafir.svg.png

4 mar, 2014 21:11

Fellrendión
Elev

Avatar


Myling:
Påminn mig om att tumma det där imorgon!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fmedia.tenor.com%2FS_9n8vs7EeoAAAAM%2Ftwin-peaks-laura-palmer.gif

4 mar, 2014 21:19

Borttagen

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!M skär sig fortfarande och tycker fortfarande att hon är tjock och ful och äcklig. Och hon drar sig ifrån oss och säger att det är jag och C som bara är med varandra och inte med henne.
Och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska säga till henne. Antingen så kan jag bara krama henne och lyssna på vad jag säger, eller så kan jag gå därifrån. Känner mig så dum, oavsett vad jag gör.
Sedan så hjälper det ju inte att exakt samma tankar går runt i mitt huvud, men tillagt tvångsankar som inte kan lämna mitt huvud, och som ingen vet om.
Alla förväntar sig att de bara kan sätta sig bredvid mig och gråta. Jag ska kunna trösta dem. Men när jag mår dåligt och inte orkar klistra på ett leende, då är det ingen som bryr sig. C och M går bort ifrån mig. De bryr sig inte om mig tillräckligt, tydligen.


Och på toppen av det så är jag sjuk för första gången på 10 månader. Kul.

4 mar, 2014 21:25

Frivolt
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

5 mar, 2014 18:04

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?".

5 mar, 2014 18:16

lumos1
Elev

Avatar


Spoiler:
Tryck här för att visa!Jag vet inte. Jag vet och fattar inte mig själv- och ingenting annat för den delen heller- längre. Jag blir arg på allt och alla, irriterad på minsta lilla sak. Och ändå håller jag tyst och skrattar med dem fast jag vill skrika åt dem att sluta vara så jävla jobbiga och lämna mig ifred för en gång skull.
Jag behöver vara ensam ibland. Ibland får jag panik attacker eller massa ångest över ingenting egentligen, som jag dock för det mesta lyckas gömma. Men ibland behöver jag få vara ensam om jag inte ska börja panikgråta mitt bland allt. Och jag vet inte varför det händer. Det är så sjukt förvirrande och jobbigt, så jag orkar inte tänka mer. Och alla människor och allt ljud i korridoren gör det inte direkt bättre heller.
Jag vill inte våga tro på någon heller längre. För folk säger att de bryr sig och att de finns om jag behöver prata och att jag betyder mycket för dem, men dagen efter märker jag något som visar tvärt om. Och jag tror på dem varenda gång, för att sen bli arg på mig själv för att jag alltid tror på dem.
Och så känner jag mig så självisk. Jag borde inte gråta, det finns folk som har det mycket värre. Jag borde inte gråta över sånt som en av mina kompisar också mår dåligt över, även fast hon har det värre. Jag borde finnas där och trösta henne istället, lyssna på vad hon har att säga.
Och samtidigt vill jag för engångsskull vara den som kan gråta ut hos någon som lyssnar på mig och förstår, som kan krama mig och trösta. Men så fort jag tänker så blir jag arg på mig själv och känner mig självisk igen.

;;https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2F2ba17011ef12d86b6a507c609d96290e%2Ftumblr_npupz0X9oP1u916uqo2_500.gif

5 mar, 2014 18:31

Frivolt
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?".


Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.-

5 mar, 2014 18:32

Borttagen

Avatar


Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?".


Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.-

Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ.
"Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah.

5 mar, 2014 18:34

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?".


Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.-

Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ.
"Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah.


Svara typ; "Aldrig att jag någonsin i hela mitt liv skulle vilja ha sex med dig", så får vi se om de tar illa upp

5 mar, 2014 19:59

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Frivolt:
Spoiler:
Tryck här för att visa!Stör mig så mycket på de jäkla spikhetro-människorna som hela jäkla tiden gör narr av hbtq personer -.- Jag tar faktiskt illa upp varenda jävla gång! Jag förstår inte grejjen....Idioter -.-

Sen är väl livet som vanligt, piss alltså! Men imorgon får jag besök av en fin vän så det känns bra ♥

Ännu värre när de har en lång, jävla utläggning om hur HBTQ måste utrotas, att det är fel och varför det är fel och så vidare, så sitter man där och ser ut som en idiot för att de inte har någon aning om att man ingår i gruppen de hatat på. För att ge det lite extra krydda kommer ett "håller du inte med mig?".


Precis...Det är vid sånna tillfällen man verkligen önskar att det vore lagligt att slå folk!! Sånt kan verkligen göra mig så sjukt irriterad -.-

Jag blir bara så förvånad över den okunskap som finns om HBTQ.
"Ah, du är gay. Våldta mig inte!" vad säger att du ens är min typ?!?!!!???!??111?1!!!?1!#??#"/ gah.


Svara typ; "Aldrig att jag någonsin i hela mitt liv skulle vilja ha sex med dig", så får vi se om de tar illa upp

Det blir alltid typ "bah, du är inte ens snygg!" eller "sluta smickra dig själv" :3

5 mar, 2014 20:17

1 2 3 ... 1309 1310 1311 ... 2301 2302 2303

Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden

Du får inte svara på den här tråden.