Skriva av sig-tråden
Forum > Off Topic > Skriva av sig-tråden
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Alla diskriminerar mig... Jag börjar tvivla på att ni på mugglis är de ni utger er att vara. För att snälla människor finns inte typ Visst finns det trevliga och snälla människor, men de är inte många. Det finns oturligt nog gott om intoleranta, ignoranta och dåliga människor där ute som bara vill förstöra. Svårt att göra något åt, men hittar man bra människor ska man hålla sig fast vid dem så blir det svårare för de dåliga människorna att komma åt att förstöra för en. Sedan bör det väl tilläggas att de flesta människor har både bra och dåliga sidor. Man kan vara snäll och trevlig ibland, självupptagen någon annan gång, svartsjuk, medlidsam, hjälpsam och allt däremellan om vartannat. Det är klart att man tar en risk när man anförtror sig åt folk och litar på människor - men att stänga alla ute tror jag blir långt värre i längden. Folk lär såra dig och diskriminera dig, men någonstans så finns alla de som inte kommer att göra det. 3 mar, 2014 22:24 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Alla diskriminerar mig... Jag börjar tvivla på att ni på mugglis är de ni utger er att vara. För att snälla människor finns inte typ Visst finns det trevliga och snälla människor, men de är inte många. Det finns oturligt nog gott om intoleranta, ignoranta och dåliga människor där ute som bara vill förstöra. Svårt att göra något åt, men hittar man bra människor ska man hålla sig fast vid dem så blir det svårare för de dåliga människorna att komma åt att förstöra för en. Sedan bör det väl tilläggas att de flesta människor har både bra och dåliga sidor. Man kan vara snäll och trevlig ibland, självupptagen någon annan gång, svartsjuk, medlidsam, hjälpsam och allt däremellan om vartannat. Det är klart att man tar en risk när man anförtror sig åt folk och litar på människor - men att stänga alla ute tror jag blir långt värre i längden. Folk lär såra dig och diskriminera dig, men någonstans så finns alla de som inte kommer att göra det. ![]() De finns, men de är få. Hittar man sådana så gäller det att hålla fast vid dem. 4 mar, 2014 03:53 |
|
Fellrendión
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Fellrendión: Alla diskriminerar mig... Jag börjar tvivla på att ni på mugglis är de ni utger er att vara. För att snälla människor finns inte typ Visst finns det trevliga och snälla människor, men de är inte många. Det finns oturligt nog gott om intoleranta, ignoranta och dåliga människor där ute som bara vill förstöra. Svårt att göra något åt, men hittar man bra människor ska man hålla sig fast vid dem så blir det svårare för de dåliga människorna att komma åt att förstöra för en. Ja, du har nog rätt!
4 mar, 2014 08:29 |
|
Borttagen
|
JosefinFini - tack så väldigt mycket för omtanken. Jag ska nog bli bra, det är bara lite påfrestande för psyket att inte kunna leva normalt och att det hittills inte har blivit bättre trots att jag lagt ner oräkneliga tusenlappar på mediciner. Kram ♥
Fellrendión - vill du prata om det? Det finns snälla människor, men de är.. sällsynta. 4 mar, 2014 13:04 |
|
Elma00
Elev |
4 mar, 2014 13:46 |
LucyMalfoy
Elev |
Jag lever mitt liv 402 meter i taget. 4 mar, 2014 14:21 |
|
Hermione. Granger
Elev |
4 mar, 2014 14:24 |
|
Borttagen
|
Älskade, älskade, kära mugglisar, om ni visste hur mycket jag önskar att jag kunde hjälpa er. Jag har gått omkring i dvalan. Jag har gjort det man måste trots att jag knappt kunde, kravlat mig ur sängen trots att jag inte ville lämna den, någonsin. Dämpat ångesten genom ett snabbt besök på skoltoaletten, ett rakblad i mobilfodralet. Jag vågade aldrig dö, det gjorde jag inte. Men jag önskade ibland att jag inte skulle vakna igen på morgonen, att jag bara skulle få sova för evigt. Men det hände så klart inte. Jag kan inte säga att det kommer att bli bättre för er två, jag kan inte komma och påstå att jag vet hur ni känner. Men faktiskt - det lär bli bättre. De som tar sina liv får tyvärr inga fler chanser. Men för varje dag som ni stiger upp, går till skolan och allt vad ni gör, så får ni en till chans till alla små glädjeämnen i livet. En till chans att känna att det var värt det. Jag är så stolt över er två. Jag är så stolt över att ni orkat så länge, över att ni kämpat så mycket. Tar ni er igenom detta, så vill jag att ni lever med vetskapen om att ni är lite starkare än andra. Det krävs starka människor för att orka kämpa sig upp ifrån den bottnen. Men för den sakens skull behöver ni inte alltid vara starka. Det finns folk att stödja sig emot, hjälp att finna. Jag hoppas att ni får den hjälpen. Finns det något jag kan göra för er, någonsin, känn er fria att kontakta mig. Inte för att jag påstår att jag kan hjälpa er, men ni ska veta att ni alltid har någonstans att vända er. 4 mar, 2014 14:40 |
|
Fellrendión
Elev |
Nu har jag samma inställning före min födelsedag som jag hade förra året.
Jag avskyr att fylla år och sen ska jag tvingas vara i skolan på den vilket gör allt 10 gånger värre.. -.-
4 mar, 2014 20:00 |
|
Borttagen
|
Idag känner jag mig typ.. överlycklig. Det spelar inte ens roll att jag befinner mig i en finansiell kris vars lösning tycks ligga månader framåt. Just nu känns det bara som allt kan bli bättre. 4 mar, 2014 20:21 |
Du får inte svara på den här tråden.







Mugglarportalen