|
Borttagen
|
Gash, har aldrig varit såhär nervös!
Vad kan man prata om när man träffar en kille för första gången, som man annars bara skriver med?
Tänk om det blir ''pinsam tystnad'' och så kommer jag inte på nåt att prata om?
Fy, fy, fy. Det här var en dålig idé...
22 feb, 2014 09:52
|
|
Borttagen
|
Skrivet av LucyMalfoy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av LucyMalfoy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av LucyMalfoy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av LucyMalfoy: Skrivet av Borttagen: Skrivet av LucyMalfoy: Spoiler: Tryck här för att visa!Jag orkar inte mer. Jag vill skära upp mina armar och bara dö. Inget spelar roll längre. Jag är mobbad. Mina bonussyskon hatar mig typ. Det är bara Lova som inte hatar mig och min biologiska syster. Jag orkar verkligen inte mer. Jag vill bara skära upp mina ben eller lår eller armar eller ta en överdos av något. Det känns som att allt jag gör bara blir fel. Inget jag gör blir rätt. Jag vill slippa allt. Funderar på att dö men då vet jag att hon jag är kär i kommer bli ledsen. Jag vill inte göra henne ledsen. Jag orkar inte mer med all ångest eller panikångest attacker. Jag orkar inte mer. Jag orkar ite mer med att jag börjar hyperventilera.
Får du hjälp med allt detta?
Nej
För det vill jag såklart att du ska få, du ska inte behöva genomgå detta helt själv. Har du funderat på att ta kontakt men BUP på din hemort?
Nej. Tänker inte igen
Varför? Kan det verkligen göra saken värre än vad det är? För du verkar må så fruktansvärt dåligt att man känner sig alldeles vanmäktig när man inte kan nå dig eller hjälpa dig.
Därför de är dumma i huvudet
Men är alla det? Kan du inte få en ny kontakt där?
Ja. Jag tänker inte
Problemen du har, det är sådant en psykolog kan hjälpa dig med. Om det så är via samtalssessioner eller eventuell medicin, som ju kan jämna ut ditt humör och förhindra panikångestattacker och så vidare.
22 feb, 2014 11:09
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Gash, har aldrig varit såhär nervös!
Vad kan man prata om när man träffar en kille för första gången, som man annars bara skriver med?
Tänk om det blir ''pinsam tystnad'' och så kommer jag inte på nåt att prata om?
Fy, fy, fy. Det här var en dålig idé...
Ha några säkerhetslinor?
Du kanske kan fråga om något han berättat när ni skrivit? det brukar vara en bra start. Eller snacka om något du gjort under dagen som kan leda in på något annat. Kommentera saker, ställ mycket frågor när han pratar osv.
*hoppas nerverna inte spökar för mycket*
22 feb, 2014 13:17
|
Isse99
Elev
|
Jag svimmade i ett köpcenter igår. Det var lite läskigt.
skriver ord som mord i handen
22 feb, 2014 15:46
|
Hapo
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Spoiler: Tryck här för att visa!Vi spelade om tredjeplatsen och M satt på läktaren längre bort och såg ledsen ut. C tyckte att jag skulle gå och prata med henne. Jag sa nej, för jag vet aldrig vad jag ska säga när M plötsligt börjar prata om hur ful och tjock och äcklig hon är. Så C gick efter ett tag, och när hon kom tillbaka så hade M sagt att hon tyckte att jag och C stängde henne ute. Jag vet inte. C och M går på stan varenda helg med varandra. Kanske en gång under tre månader så är de tillsammans med mig.
Jag hatar att se M såhär, men jag kan faktiskt inte se hur jag skulle stänga henne ute på något sätt. Jag menar, det är hon som ber mig att gå så att hon kan vara själv när jag faktiskt försöker prata med henne och se till så att hon är okej.
Låter mycket som när jag gick i sexan. Vet du hur jag slapp det? Allt jobbigt? Jag släppte taget om dem. Jag inbillade mig att det bra ändå övervägde det dåliga, men i en hälsosam vänskap ska man väl inte behöva väga? Man ska väl aldrig ha en klump i magen? Visst kommer man bråka eller bli irriterad på varandra ibland, men inte känna sig ensam.
Hoppas att det löser sig, jag vet hur det känns, jag har varit med om samma sak. Jag står alltid bakom dig, bara vänd dig om om du vill prata, eller sträck ut en hand - jag tar den.
22 feb, 2014 22:27
|
Luna Chang
Elev
|
Spoiler: Tryck här för att visa!“You should date a girl who reads.
Date a girl who reads. Date a girl who spends her money on books instead of clothes, who has problems with closet space because she has too many books. Date a girl who has a list of books she wants to read, who has had a library card since she was twelve.
Find a girl who reads. You’ll know that she does because she will always have an unread book in her bag. She’s the one lovingly looking over the shelves in the bookstore, the one who quietly cries out when she has found the book she wants. You see that weird chick sniffing the pages of an old book in a secondhand book shop? That’s the reader. They can never resist smelling the pages, especially when they are yellow and worn.
She’s the girl reading while waiting in that coffee shop down the street. If you take a peek at her mug, the non-dairy creamer is floating on top because she’s kind of engrossed already. Lost in a world of the author’s making. Sit down. She might give you a glare, as most girls who read do not like to be interrupted. Ask her if she likes the book.
Buy her another cup of coffee.
Let her know what you really think of Murakami. See if she got through the first chapter of Fellowship. Understand that if she says she understood James Joyce’s Ulysses she’s just saying that to sound intelligent. Ask her if she loves Alice or she would like to be Alice.
It’s easy to date a girl who reads. Give her books for her birthday, for Christmas, for anniversaries. Give her the gift of words, in poetry and in song. Give her Neruda, Pound, Sexton, Cummings. Let her know that you understand that words are love. Understand that she knows the difference between books and reality but by god, she’s going to try to make her life a little like her favorite book. It will never be your fault if she does.
She has to give it a shot somehow.
Lie to her. If she understands syntax, she will understand your need to lie. Behind words are other things: motivation, value, nuance, dialogue. It will not be the end of the world.
Fail her. Because a girl who reads knows that failure always leads up to the climax. Because girls who read understand that all things must come to end, but that you can always write a sequel. That you can begin again and again and still be the hero. That life is meant to have a villain or two.
Why be frightened of everything that you are not? Girls who read understand that people, like characters, develop. Except in the Twilight series.
If you find a girl who reads, keep her close. When you find her up at 2 AM clutching a book to her chest and weeping, make her a cup of tea and hold her. You may lose her for a couple of hours but she will always come back to you. She’ll talk as if the characters in the book are real, because for a while, they always are.
You will propose on a hot air balloon. Or during a rock concert. Or very casually next time she’s sick. Over Skype.
You will smile so hard you will wonder why your heart hasn’t burst and bled out all over your chest yet. You will write the story of your lives, have kids with strange names and even stranger tastes. She will introduce your children to the Cat in the Hat and Aslan, maybe in the same day. You will walk the winters of your old age together and she will recite Keats under her breath while you shake the snow off your boots.
Date a girl who reads because you deserve it. You deserve a girl who can give you the most colorful life imaginable. If you can only give her monotony, and stale hours and half-baked proposals, then you’re better off alone. If you want the world and the worlds beyond it, date a girl who reads.
Or better yet, date a girl who writes.”
― Rosemarie Urquico
Fick så många fina feelings av det här men sen kom jag till den delen jag markerade och blev bara arg. Alltså nej. Jag gillar de böckerna och tycker att de får en massa oförtjänat hat ushushush.
Hej
22 feb, 2014 23:12
|
Ithrenniel
Elev
|
Jag orkar inte med dig mer! Du tär på mitt psyke även när du är så långt borta. Du inkräktar i min hjärna hela jävla tiden. Kan du inte bara sluta, jag orkar inte!

22 feb, 2014 23:21
|
|
Borttagen
|
Man hittade cancerceller i min väns livmoder. Idag ska hon operera bort den.
Jag är så förbannat, jävla rädd. Jag har förlorat så många fina människor på sista tiden. Jag orkar inte en till!
Jag orkar inte en till..
24 feb, 2014 10:35
|
Obliviate_
Elev
|
Skrivet av Borttagen: Man hittade cancerceller i min väns livmoder. Idag ska hon operera bort den.
Jag är så förbannat, jävla rädd. Jag har förlorat så många fina människor på sista tiden. Jag orkar inte en till!
Jag orkar inte en till..
Ta inte ut något i förskott än 
24 feb, 2014 15:45
|
nattuggla
Elev
|
Detta är så himla sjukt men är så himla lycklig helt utan anledning att jag måste bara få skriva det till någon. Känns som alla är så nere och bara blir irriterade på att jag flyger omkring som en bomb av lycka som bara väntar på att explodera och jag har ingen aning om vem jag ska uttrycka min lycka till. Det fick bli ni. Ni äger. Puss!! ♥

24 feb, 2014 15:51
|
Du får inte svara på den här tråden.