I en förändrad värld (Roll för alla)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > I en förändrad värld (Roll för alla)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Melissa Malfoy
Elev |
14 maj, 2013 20:27 |
|
Borttagen
|
[Mysko inlägg, minns inte riktigt vad jag skrivit om Jenna förut så detta kanske är lite missvisande men skit samma.
De hade låtit henne klä sig igen vilket var mer än hon hade förväntat sig. Det gav sig inte heller på henne med sina batonger så som många gånger förut utan istället ledde den henne bara genom de bekanta korridorerna till hennes cell. Den mörka dörren öppnades och hon befann sig åter igen i den lilla, gråa cellen med endast en liten ränna längst in och fästena i väggarna där de bundit henne och de där de en gång bundit hennes bror. Jenna gav inte vakterna att se hennes rädsla för vad som skulle ske. ”Markus kommer bli så glad över att se dig här igen, Jenna”, sade den vakt som känt igen henne och Jenna rös. Ännu hade hon lite tid och förhoppningsvis skulle pojken vara kvar i sin gamla cell, nästintill Jennas. Hon sjönk ned emot betongväggen, hörde vakternas steg dö ut och sedan blev allt tyst. Ännu fanns det blodfläckar längst väggarna och golvet. Aldrig skulle hon förlåta dem för vad de gjort henne. ”Robin”, sade hon frågande och hoppades på ett svar men allt som hördes var tunga andhämtningar, jämmer och någon som grät. Ingen reagerade på namnet och sagt eller på att hon talat överhuvudtaget. Även ifall de inte skulle få ut Robin ville hon inte dö där inne. Hon skänkte en tanke till de andra och undrade om Lissy och deras gäng anlänt. Hade de dödat flickan? Och vem var hon egentligen? Så började hon räkna de tusentals små blodfläckarna i cellen i väntan på vad som skulle komma, i väntan på Markus Ljung. 14 maj, 2013 21:36 |
|
Shapiro
Elev |
((Wait wait wait, everybody pl0x calm down a bit and lemme ask. Så ni, de flesta av er är på fängelse, är ni fångar eller wut xP Jag har varit borta så länge så jag vet inte vart någon är. Kan jag få lite snabb re-cap??))
Four score and seven years ago... 14 maj, 2013 21:54 |
|
Melissa Malfoy
Elev |
Skrivet av Shapiro: ((Wait wait wait, everybody pl0x calm down a bit and lemme ask. Så ni, de flesta av er är på fängelse, är ni fångar eller wut xP Jag har varit borta så länge så jag vet inte vart någon är. Kan jag få lite snabb re-cap??)) Några är fångar, men Lissy, Vanessa, Fanny och Vera är inte det. Men de är också på fängelset.
15 maj, 2013 20:52 |
|
Borttagen
|
[Shapiro, vet inte riktigt var jag ska börja men men om du har frågor så ställ dem.
Stella fick blodförgiftning och de begav sig till ett ställe där det fanns antibiotika. Stället var en "fristad" som styrdes av kriminella som lyckats bryta sig fria ifrån "regeringen". En man vid namn Roger som styrde stället lät bota Stella men sprutade sedan in ett gift i de alla som skulle döda dem inom fyra dagar. För att få motgiftet så skulle de bege sig till ett fängelse där Rogers systerson(tror jag det var) befann sig. Samtidigt så fick vi en ny rollare med karaktären Vera. Vera bröt sig ut ur fängelset och på väg till fängelset stötte Fanny, Stella, Vanessa, Lissy, Olivia och Jenna på henne. Stella, Jenna och Olivia var fastbundna i bilen och några soldater kom och förde dem till fängelset samtidigt som en jakt på de andra börjades. Allt där var väldigt förvirrande så ... I alla fall så anlände Jenna, Stella och Olivia på fängelset och blev separerade. Lissy, Vanessa, Vera och Fanny har också precis anlänt på fängelset nu. Lissy och Vanessa låtsas var soldater medan de andra är "fångar" för att de ska lyckas hitta den där Robin för att sedan fly. x) Haha, förstår att detta är väldigt förvirrande. Det är det nog för oss alla men förhoppningsvis tar vi oss igenom den förvirrande delen och allt blir awesome igen. x) ] 15 maj, 2013 21:12 |
|
Majis
Elev |
(Jag har varit på läger för min konfirmation osv, så liksom... Jag bara undrar... VAR befinner sig min karaktär? Alltså är hon tillsammans med en annan karaktär, för du skrev ju typ att de separerats, så i don't know... Är hon själv eller? ^^)
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 15 maj, 2013 21:17 |
|
Melissa Malfoy
Elev |
Skrivet av Majis: (Jag har varit på läger för min konfirmation osv, så liksom... Jag bara undrar... VAR befinner sig min karaktär? Alltså är hon tillsammans med en annan karaktär, för du skrev ju typ att de separerats, så i don't know... Är hon själv eller? ^^) Tror hon är i fängelset med Jenna och Stella typ.
15 maj, 2013 21:19 |
|
Borttagen
|
[Majis, jag gjorde så att Jenna togs ifrån Stella och Olivia för att ni inte verkade vara så aktiva, ifall ni vill att de ska vara tillsammans så är dem det, inte så är de inte det.
15 maj, 2013 21:24 |
|
Majis
Elev |
(Mort: Jag har ju som sagt varit på läger och har flera tillfälen haft svårt att få tag på dator, så har därför varit så oaktiv xD Men vill bättra mig, men det kan enkelt blir svårt med datorn igen så det skulle ändå på nåt sätt kännas säkrare att Olivia är med Jenna, för då kan du föra Olivia på fötter då jag är borta xD)
Hej, hej, här glider Majsen in! (?) You can call me Dr M 15 maj, 2013 21:32 |
|
Borttagen
|
[Majis, det blir lätt så.
15 maj, 2013 21:34 |
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > I en förändrad värld (Roll för alla)
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen