Sämsta filmen enligt er?
Forum > Harry Potter > Sämsta filmen enligt er?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Draken Norbert
Elev |
Skrivet av MizzNina: Skrivet av accioron: Skrivet av MizzNina: HBP är helt klart sämst. Jag tycker de har missat alltför mycket viktig information. Hela boken dryper av viktiga små ledtrådar som de totalt glömt bort i filmen. Hela min familj kände efter att vi sett den på bio att de lagt ner mer tid på det som var roligt, (När Ron får kärleksdrycken, eller Harry har druckit Felix Felicis) Men de har tagit bort och kortat ner minnena som alla är viktiga för att Harry ska kunna hitta alla Horrocruxerna.. Så den var jag grymt besviken på. Men jag måste även ge cred till Michael Goldenberg som lyckades knyta ihop säcken så bra i DH och hittade nya förklaringar till varför Harry visste saker, som han egentligen får reda på i sjätte boken, men som inte nämns i filmen. Goldenberg skrev bara Order of the Phoenix, resten gjorde Steve Kloves. Och han har förstört mycket med filmerna, tbh. Håller med dig om HBP, ugh, blev så besviken på den filmen. Oh. Tack för rättelsen, my mistake. =) Håller med till tusen, massvis med diss till den filmen. Dom missade liksom meningen med hela boken nästan, enligt mig.
3 jan, 2012 15:09 |
|
Borttagen
|
SS eller PS, eller vad man nu kallar den ettan iaf, den kan man ju knappt jämnföra med Dhp1 och Dhp2 men den har sitt lilla sätt att vara bra på!
Också CoS, not like it at all! Och 4:an, GoF, jag vat inte varför jag inte gillar den, men gillar den inte. Gillar däremot bok verisionen mycket bättre! ^^Dessa tre tycker jag nog är de sämsta! 3 jan, 2012 15:15 |
|
Ladusvalan
Elev |
Ingen film är direkt dålig, tycker jag. De två första är väl sämst med tanke på skådespelet (skådespelarna var förstås inte lika duktiga när de var små), men femman är nog den jag gillar minst, eftersom den är rätt "jobbig" och eftersom det är den jag minns minst ifrån.
3 jan, 2012 15:22 |
|
mrfufnek
Elev |
3 jan, 2012 15:25 |
|
dooby
Elev |
den flammande bägaren faktiskt jag har sett den så många gånger och så e den ganska dråkig
3 jan, 2012 15:46 |
|
BlondaHermione
Elev |
3 jan, 2012 16:08 |
|
Safrina
Elev |
Tycker ingen av de är dålig men om vi säger "minst bra" så säger jag nog Hemligheternas kammare eftersom jag har sett den typ tio tusen gånget och nu är lite trött på den.
3 jan, 2012 16:48 |
|
themarauder
Lärare |
3 jan, 2012 16:57 |
|
Alvi
Elev |
Jag älskar alla HPFilmer!
Ilove Draco Malfoy! Läs min Fanfiction Historien om Pansy Parkinson http://www.mugglarportalen.se/forum.php?topic=12676#user.php?id=9725 3 jan, 2012 17:03 |
|
Ginny00
Elev |
Half Blood Prince FÖRSTÖRDE de.
1. Harry MÅSTE kyssa Ginny efter Quidditchmatchen? Inte någon kyss i VidBehovrummet, INTE en upprepning av Cho! 2. Var fan gjorde Harry och Ginny slut om jag får fråga? 3. Jag ville se minnet med Gaunts! 4. Dumbledores replik om Hermione är ju bara knäpp. Helt värdelös. 5. Tonks ska hitta Harry, inte Luna. ewe 6. Det ska bara vara Molly vaken när Harry kommer, och jag saknar morgonen med Fleur, haha xP 3 jan, 2012 17:45 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen